Medlem
Nybörjare

Tjena!..

har ett par frågor.

1: Vad går detta The Elder Scrolls ut på? är det som typ WoW eller?

2: Vilket ska man ha? IV eller?

tack för svar


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

1. Spelet är ganska fritt, du kan följa Mainquest, freeform quests eller bara utforska och döda monster och höja dina skills.

2. Senaste, Oblivion, utan tvekan. Lättare att komma in i än Morrowind. Sen när du klarat Oblivion kan du kolla in Morrowind. Finns att köpa med båda Expasion packs billigt.

Medlem

1. WoW är ett mmorpg, Oblivion är bara singleplayer, så det är juh inte riktigt samma sak. Oblivion går väl ut på att du just kan göra vad du vill, finns massor med quests och ett par guilds du kan gå med i, sen finns det dungeons och annat trevligt.

2. Som Crenshaw sa \o/

Medlem

Så man är "ensam" i spelet o inte online?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Japp..


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

kan någon berätta lite smått vad det går ut på ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Allt och inget.. ? ;o.

Orkar inte skriva ner allt det handlar om, men du är med när kungen blir mördad och får i uppdrag av hans livvakter att snacka med en snubbe och leta efter kungens son, sen händer det en massor med prylar (det med sonen är bara början. :o!) Men du kan självklart skita i det och springa runt i städer och hjälpa folk i nöd, eller smyga in i deras hus, sno prylar. Eller smyga in i katedral och mörda munkar i deras sömn. ^^.
Sen kan du få diverse quests från olika guilds du går med i, olika quests beroende på guildsen, "main"-guildsen är väl Thieves Guild, Fighters Guild och Mages Guild, får tjuviga uppdrag hos tjuvarna, hjälpa folk i nöd quests hos fighters (tror jag, inte kört det speciellt mycket), och mages vette fan.
Sen finns det små trevliga klubbar du kan gå med i, te.x The Dark Brotherhood (lönnmördare), sen några fula riddare och ett gäng vampyrjägare, annars kan du springa runt och slakta monster i dungeons eller bara i den olidligt stora världen Cyradill eller vadfaen den heter, där du kan plocka på dig artifakts och annan trevlig loot, du kan även köpa hus och inredning till husen.

Det är väl det, typ. Säkert glömt grejer och så, men typ.. så.

Medlem
Skrivet av Fanster:

kan någon berätta lite smått vad det går ut på ?

Vad du gör det till.

Antingen följer du mainquest eller kör småquests, samlar items som i ett MMORPG, blir ond eller god, jagar djur, utforskar kartan m.m. det finns mycket att göra.

I korthet: Morrowind och Oblivion är fria som MMORPGs fast utan alla assholes.

Medlem

Om man vill ha reda på något om ett spel (eller vad fan som helst) tycker jag att man först och främst ska gå in på den officiella hemsidan. Det brukar oftast finnas en hel del information om produkten där.

I det här fallet är adressen till sidan http://www.elderscrolls.com

Ska det vara så svårt?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Om man vill ha reda på något om ett spel (eller vad fan som helst) tycker jag att man först och främst ska gå in på den officiella hemsidan. Det brukar oftast finnas en hel del information om produkten där.

I det här fallet är adressen till sidan http://www.elderscrolls.com

Ska det vara så svårt?

Varför inte bara läsa Fragzones recension?

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av mr.bear:

Om man vill ha reda på något om ett spel (eller vad fan som helst) tycker jag att man först och främst ska gå in på den officiella hemsidan. Det brukar oftast finnas en hel del information om produkten där.

I det här fallet är adressen till sidan http://www.elderscrolls.com

Ska det vara så svårt?

Varför inte bara läsa Fragzones recension?

Jo, det går väl lika bra det men varför inte kolla hemsidan först av allt innan man börjar ställa en massa frågor? Jag menar bara att man oftast får bättre information på den officiella hemsidan än på något annat ställe.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

jo.. jag vill tjäna snabba pengar, så var ligger Fighters Guild? kvittar vilken stad...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av Fanster:

jo.. jag vill tjäna snabba pengar, så var ligger Fighters Guild? kvittar vilken stad...

Det enklaste sättet att hitta dom är att du snabbresar till an av de mindre städerna, tar fram kartan och kollar var det ligger i staden.

Gamefaqs.com har annars kartor över alla städerna om du är intresserad att se vart allt ligger.

Medlem

Tack..

En fråga till.. Hur går man snabbast upp i level?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av Fanster:

Tack..

En fråga till.. Hur går man snabbast upp i level?

Genom att använda dina Major skills så mycket som möjligt.

Har du t.ex. blade som major skill ska du använda svärdet så mycket som möjligt, har du security ska du dyrka upp lås och har du mercantile ska du göra så många affärer som möjligt osv.

Man blir ju uppgraderad när man har använt en skill tillräckligt mycket och efter 10 stycken skill-uppgraderingar bland dina major skills så ökar din level ett snäpp nästa gång du sover. Då får du möjligheten att dela ut några bonuspoäng (1-5) till 3 färdighetsområden som gör att du lättare blir bättre i dom områdena.

Inaktiv

asså kan man ha djur som fordon på något sätt elr, och när?

Medlem

Tja, det närmaste man kan komma den förklaringen är väl hästar. Och dem kan köpas ^^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Palermo:

asså kan man ha djur som fordon på något sätt elr, och när?

Man kan använda hästar till att rida omkring i Cyrodiil så att man slipper gå, fast jag använder nästan aldrig hästar eftersom man inte kan slåss från ryggen på dom och att snabbresa är mycket enklare.

Du får en häst du kan använda i början på main questen men annars kan de köpas vid varje stad tror jag.

Medlem

Annars får du fetaste über hästen efter ett tag i The Dark Brotherhood som tillochmed hjälper dig slåss och så.

Medlem

fett.... men jag kan inte gå med i Dark Brotherhood.. dödade han som frågar omman vi vara med :/


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av Fanster:

fett.... men jag kan inte gå med i Dark Brotherhood.. dödade han som frågar omman vi vara med :/

gå till stället där du dödade han ta upp konsolen, markera han och skriv resurrect(stavfel).


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Hjälp!!!!

Den boken som man ska hitta i kloakerna med han Beyoren eller vad han nu heter.. var hittar man den j*vla boken har letat i hela kloaksystem men hittar den inte.. och vad heter den?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av Fanster:

Hjälp!!!!

Den boken som man ska hitta i kloakerna med han Beyoren eller vad han nu heter.. var hittar man den j*vla boken har letat i hela kloaksystem men hittar den inte.. och vad heter den?

Vad heter questen du håller på med?

Medlem

jag hittat boken.... hehe..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Om man har påbörjat huvudquesten - spelar det någon roll om man tar paus från den mitt i, och bara flummar runt lite några dagar ?

Medlem
Skrivet av Putte[+30:

"]Om man har påbörjat huvudquesten - spelar det någon roll om man tar paus från den mitt i, och bara flummar runt lite några dagar ?

Det kan du göra ja, det härliga med spelet är att man kan göra precis så, bara gå och flumma runt och utforska, sen så stöter man på nåt kul och nytt hela tiden.


signatur

<3

1
Skriv svar