***Spoilervarning*** Misslyckats med Ultimate Heist

Medlem
***Spoilervarning*** Misslyckats med Ultimate Heist

Jaha, då hade man äntligen kommit fram till sista uppdraget i Thieves Guild, The Ultimate Heist. Knallade glatt in och slaktade för allt vad jag var värd. Kom fram till dess att man ska gå in i palatskällaren utan några större problem (förutom att det var grymt trist att behöva mejja ner så mycket otyg innan man kom dit). Började smyga mig in och kom ungefär fram till första dörren och vips så var jag upptäckt då mitt lilla husdjur (eller Spider Daedras är väl stora iofs) kom springandes efter mig så att alla vakterna vaknade. Lyckades smita från alla vakterna (som pucklade på mitt husdjur) och tog mig in i rummet där prästerna hälsade på mig med grevinnans namn precis som de skulle men när jag försökte sätta mig på stolen så gick inte det. Fick upp markören som visade att jag kunde sitta och så men när jag tryckte på "USE" knappen så hände ingenting. Sprang därifrån och tänkte att jag lika gärna kunde springa dit senare och den gången ta mig förbi vakterna med lite osynlighet och utan husdjur för att vara säker. Blev upptäckt igen på vägen ut men fortsatte bara springa och klarade mig ut utan problem.

Problemet sen var ju att jag har kvar en quest markör som pekar mig mot Gray Fox hela tiden som dessutom vägrar prata med mig då jag inte har med mig scrollen tillbaka och försöker jag ta mig in i palatset igen via tunnlarna så får jag bara en ruta som säger att dörren inte går att öppna längre. Frågan är ju då ifall det är helt kört att någonsin klara av The Ultimate Heist eller om jag kan komma in någon annan väg nu när jag redan varit där?

Ytterst tacksam för svar, vill så gärna klara det här men jag vill inte ta till fusk och resetta questen riktigt ännu.

/ LordDaimos

Medlem

Som Sierra online rekommenderade mig en gång:

"Save often, and save in different files".

MFC
Medlem

uhm.. hur ofta.. eller rättare sagt hur sällan sparar du?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jadu, när jag insåg att jag inte kunde klara av questen så var det 3-4 timmar bakåt för senaste sparningen (som inte hade blivit översparad som quicksave). Är ca 7 timmar bakåt nu men jag funderar på om det kanske vore värt det trots allt för att få klara av det.

/ LordDaimos

Medlem

Om du kör på PC är det ju bättre att bara öppna consollen och skriva in player.giveobject xxxxxxxx eller vad det nu är, kommer inte ihåg. Så får du ju bara scrollen i inventariet och kan snacka med Gray Fox.

Medlem
Skrivet av Zhane:

Om du kör på PC är det ju bättre att bara öppna consollen och skriva in player.giveobject xxxxxxxx eller vad det nu är, kommer inte ihåg. Så får du ju bara scrollen i inventariet och kan snacka med Gray Fox.

Kollade mina saves och hade tydligen förlorat den senaste innan som jag hade tidigare. Nu var det ca 60 timmar tillbaka till den senaste innan jag började questen. Fuskade mig förbi en stage i questen och sen fungerade allting fint (dvs jag fick ringen och kunde springa till Anvil och fortsätta med allt). Lite störande dock att man verkligen kan misslyckas så här, finns väl ingen annan quest som man blir helt utelåst på på detta vis?

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Zhane:

Om du kör på PC är det ju bättre att bara öppna consollen och skriva in

Noter att konsollen kan användas för att spara spelet under andra namn som inte kan skrivas över av auto/quicksaves.

Skriv:

save NAMN

så får du ett filnamn i listan som heter NAMN

1
Skriv svar