Lockpick och Vampyr

Medlem
Lockpick och Vampyr

Tjenare blev vampyr för ett tag sen igenom en i Dark brotherhood.. I början gick det bra men nu är det lite jobbigt att jag bara kan vara ute på natten vilket gör att jag inte kan göra några quests... Hur fixar man det? (finns en quest där man ska skaffa "grand soul gems" men har bara hittat två stycken i tre grottor ) sen till lockpick's.. Vart får man tag i dom lättast och billigast? Är ett jävla problem att skaffa fram några för mig..

Medlem

för att få lockpicks behöver du bara joina thiefs guild.
eller skaffar du skeleton key.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Eller köpa 30 st lockpicks utanför Imperial City, står en snubbe dygnet runt längs muren väster om stallet (tror jag)


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Ah, ok.. Låter bra.. Har hört att man måste vara lvl 10 för skeletor key? Jag sa att jag är med i Dark brotherhood.. Där mördar man, en a thief guild's regler är att inte mörda..

Inaktiv

Level 10 för skeleton japp


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Hur får jag tag i den när jag blir lvl10 då? Igenom quest? Springa och hitta den i skogen?

PaZ
Medlem

Det räcker ju med en lockpick, man hittar ju massa nya hela tiden, och om man är rädd att klanta sig och paja den kan man ju spara spelet innan varje lås..

Medlem

*Smälla huvudet i väggen* Varför har inte jag tänkt på det?

Medlem

F5 och F9 är dina vänner

Men försök skaffa skeletonkey för den är grymt bra.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Qrush:

Ah, ok.. Låter bra.. Har hört att man måste vara lvl 10 för skeletor key? Jag sa att jag är med i Dark brotherhood.. Där mördar man, en a thief guild's regler är att inte mörda..

Du kan lätt vara med i båda. Så länge du inte dödar dödar någon medlem i Thieves Guild så är det lungt. Själv så är jag medlem i samtliga gillen och hoppar mellan deras uppdrag lite då jag blir less på dem för stunden

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av Qrush:

Hur får jag tag i den när jag blir lvl10 då? Igenom quest? Springa och hitta den i skogen?

Det finns olika Azura Shrines ute i skogen som du kanske märkt, finns 15 olika, en quest till varje och efter varje quest så får du en unik belöning. Vid ett utav dom så får du skeleton key, Nocturnal heter förresten just det shrinet och ligger nordöst om Leyawiin.


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Ja se där ja! Hur fel man kan ha ibland sorry.. ^^ Hände en liten "olycka" med en m8 i guilden. :evil:

Medlem

Du kan juh f.ö vara ute i solen och questa så länge du suger blod med jämna mellan rum, har varit vampyr typ 20-25 dagar ingame nu, inga problem, och ingen som typ "men.. fan vad ful du är.. :/" heller, så sug blod så går det pra.
Och du borde fixa Skeleton Key så fort du fixat lvl 10, olidligt praktiskt. ^^. Men om du inte har nån annan lockpick på dig och åker in i fängelset så kan du inte lockpicka fängelse dörren.. Då får du pickpocketa vakten som patrullerar utan för och sno nyckeln istället.

Medlem

Ok tur att man blev lvl 10 idag då..

Medlem

way, grattis. ^^

Medlem

btw.. notera att ifall du stängt alla oblivion gates så går det inte längre att bli ickevampyr igen, det gick iaf inte när jag lirade.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

btw.. notera att ifall du stängt alla oblivion gates så går det inte längre att bli ickevampyr igen, det gick iaf inte när jag lirade.

Varför skulle det inte kunna gå??


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Grand soulgems hittar du hos killen som säljer stavar i huvudstaden.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

btw.. notera att ifall du stängt alla oblivion gates så går det inte längre att bli ickevampyr igen, det gick iaf inte när jag lirade.

Gammal tråd jag vet, men svaret är:

Jo det går, du syftar antagligen på att Blood Grass (som behövs för att bota dig) inte kan hittas utanför?

Sant, inte i naturen. Men det finns hos de flesta alkemisterna runt om i världen så det är ingen fara. Köpte ALLA reagents för att bota en av mina char's, letade inte efter nått, enkelt och billigt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Är inte riktigt säker på hur det var mna dolde spoilers men om nån kunde skriva in det.. kan ju PM:a Hukkie som har koll på läget.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Det står faktiskt hur man gör då du använder "Svara" istället för "Snabbsvar" funktionen.

I en ljusare ruta brevid den ruta du skriver i.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jo, det finns ett sätt till att få tag i bloodgrass....

Titta runt de platser där oblivion portals stått, så brukar det växa bloodgrass runt dem.

Tack, Hukkie!


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar