Oblivion frågor

Gen
Medlem
Oblivion frågor

Tja.

Dammade av spelet och har nu börjat lira det men har några frågor.

* När man vill sälja items antar jag att det spelar roll vilken försäljare man går till. Jag har en Goblin Shaman Staff jag vill bli av med som är värd runt 800g. Men vart säljer jag den för att få ut så mycket som möjligt?

* Kunde man sprinta?

* Nån som har exempel på några användbara mods?

* Har för mig att man kunde förbättra/snabba upp grafiken genom att editera den där INI filen. Nån som har några exempel?

Medlem
Skrivet av Gen:

Tja.

Dammade av spelet och har nu börjat lira det men har några frågor.

* När man vill sälja items antar jag att det spelar roll vilken försäljare man går till. Jag har en Goblin Shaman Staff jag vill bli av med som är värd runt 800g. Men vart säljer jag den för att få ut så mycket som möjligt?

Du får bli polers med armorsmith i Chorrol, hon har 1200 guld. Mer vänskap med NPCs = högre barter % kan du använda dig av. Samma sak med Mercantile skill, högre av den så går det bättre.

Citat:

* Kunde man sprinta?

Nope, endast gå och springa.

Citat:

* Nån som har exempel på några användbara mods?

Modmans Window Lights är en mod som var på gång sist, han höll på att skapa den till Oblivion. (Gjorde Morrowind skitsnygg i natten)

Color Map mods finns det några av, ändrar den bruna tråkiga kartan till en mera färglad ditto.

Blue Lagoon Water gör så att du kan se bättre under vattnat.

Citat:

* Har för mig att man kunde förbättra/snabba upp grafiken genom att editera den där INI filen. Nån som har några exempel?

Under sektionen "Grass" så kan du ändra MinimumGrassDistance (Inte helt 100) ifrån 80 till 120.. då flyter spelet på MYCKET bättre.

Gen
Medlem

Tack för svaren

Har två nya frågor.

1. Finns stöd för Logitech G15 tgntbord?
2. Har hört att man ska kunna få en häst gratis någonstans. Vart?

Medlem
Skrivet av Gen:

Tack för svaren

Har två nya frågor.

1. Finns stöd för Logitech G15 tgntbord?
2. Har hört att man ska kunna få en häst gratis någonstans. Vart?

1. Inte en susning, kan nån annan svara på.

2. Följ Mainquest och prata med alla i klostret så dyker det upp en gratishäst. (Modell slö, finns mycket snabbare)

Annars går det utmärkt att "låna" någon annans häst, se bara till att ingen NPC ser dig när du hoppar på.

Gen
Medlem

Tack igen

Men när man lånar en häst får man väl en prick i registret? Påverkar det inte när man ska questa i Fighters Guild? Tyckte dom var petiga med att man inte gjort några brott

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Tack igen

Men när man lånar en häst får man väl en prick i registret? Påverkar det inte när man ska questa i Fighters Guild? Tyckte dom var petiga med att man inte gjort några brott

Om någon ser dig ja, annars nej. Och när du suttit i fängelse, betalat bounty eller whatever så kan du joina Fighters.


signatur

When I'm not here, people die.

Gen
Medlem
Medlem

Testa Oscuros Oblivion Overhaul. Förbättrar gameplay och lägger till ett antal nya quests och dylikt.

Här på det officiella forumet:

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=558425

edit: ja det är en mod


signatur

Bengebolle

1
Skriv svar