Questen där man ska trolla bort folks kläder

Medlem
Questen där man ska trolla bort folks kläder

Satt nu på morgonen och spelade lite och tänkte att jag skulle göra klart questen där man ska trolla bort kläderna på alla middasgäster hos grevinnan av Leyawiin.

Knallade glatt in där, kastade trollformeln och vips så var allas kläder borta inkluderat mina egna. Satte fart där ifrån och sprang tillbaka till det shrine där jag fått uppdraget och får veta att alla mina grejor ligger i en kista intill. Öppnar kistan och börjar plocka på mig sakerna när jag inser att alla mina questitems saknas! Honor blade of Chorrol, borta, Blade of Woe, borta, samt att flera nycklar som man behöver för att ta sig in på några ställen saknas.

Är det tänkt att det ska bli så här? Tänkte försöka med att lägga sakerna i mitt hus så länge men då de är quest items så får man bara ett meddelande om att man inte kan lägga ifrån sig dem :(. Vill ju göra klart questen, men utan att bli av med mina grejor. Nån som vet hur man ska göra?

/ LordDaimos

Inaktiv

Tyvärr så vet jag inte vad du ska göra nu för att få tillbaka dina saker. Men jag skulle nog göra så att man gör klart questerna innan man gör det shrinet, på det viset kan du bland annat lägga ifrån dig sakerna och då blir du heller inte av med dom.

Medlem

Vill ju inte göra klart questen med tex Honor blade of Chorrol för då måste man ju lämna tillbaka vapnet. Är ju grymt bra så jag vill fortsätta med det!

Jag backade en save bara så jag fick ju tillbaka alla grejor, men det känns inge kul att ha en oavklarad quest så där

/ LordDaimos

Medlem

du kan ju skaffa umbra eller goldbrand istället och byta in svärdet mot den bästa skölden i spelet.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jo iofs. Men Honor blade of Chorrol har ju 0 i vikt så jag tycker den är skön pga det då jag har en ganska klen karaktär. Men man måste väl kunna komma förbi questen utan att bli av med alla quest items?

/ LordDaimos

Medlem

ja vet inte riktigt. detta problemet hände aldrig mig.
du kan ju fuska tillbaka sakerna efter questen om du vill. och det är ju inte riktigt fusk eftersom du borde inte förlora dom


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Sant, det vore ju en möjlighet såvida framfuskade saker inte tappar sin anknytning till de olika questsen.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Jo iofs. Men Honor blade of Chorrol har ju 0 i vikt så jag tycker den är skön pga det då jag har en ganska klen karaktär. Men man måste väl kunna komma förbi questen utan att bli av med alla quest items?

/ LordDaimos

Alla quest svärd har 0 i vikt, bland annat Umbra och Goldbrand. Umbra gör dessutom mycket skada och har inbygg soultrap.

Medlem

men om du vill ha umbra med 0 i vikt så får du inte slutföra clavius vile shrinen och går miste om Harmeous Mora. för mig väger goldbrand runt 30 inte 0.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

men om du vill ha umbra med 0 i vikt så får du inte slutföra clavius vile shrinen och går miste om Harmeous Mora. för mig väger goldbrand runt 30 inte 0.

Det var lyxigt. Goldbrand vägde 52(!) för mig :/

/ LordDaimos

Medlem

ja 52 då^^ ville bara peka på att det visst vägde

hittade en sida om du vill använda den:

http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/oblivion_additem_...


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jag satt med detta quest i flera timmar i förrgår, trodde fan jag skulle bli tokig. Jag gick självmant in i fängelset och då stod det att jag skulle få tillbaka mina saker efter avtjänad tid, men det fick jag inte. Så jag rensade helt sonika min gubbe på ALLT... det så grymt coolt ut med en ring av prylar runt mig jag tror det tog cirkus 5min att slänga ifrån mig alla flaskor, ingredienser, vapen osv hehehe.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

1
Skriv svar