Bugg i Questen "Paranoid"?

Medlem
Bugg i Questen "Paranoid"?

Ber om ursäkt om det redan har frågats men hittar inte det isåfall, dessutom är det lättare att fråga er som kan något, istället för att leta runt på knasiga sidor :).

Så som rubriken lyder har jag kommit till Skingard och förgäves försökt undvika den där puckade Glarthir som är mysko, men när jag vände mig om så poff, stod han där o stirrade mig i fejset.

Ni som gjort den vet vad man skall göra (Ni andra kan sluta läsa nu ), men här kommer det mest störande:

När man följt efter kvinnan in i kyrkan och sedan ut utanför staden så går hon mot en vin-odling, men när man närmar sig grinden till odlingen så bara spelet stängs av. Inga andra fel-medelanden eller tecken som tyder på att något är fel, spelet bara stängs av, så det är bara att sätta igång det igen.
Detta upprepas varje gång jag kommer i närheten av det stället vilket betyder att jag inte ens kan visstas på den sidan av staden.

Visst, jag kan ju strunta i Questen och skita i att gå i närheten av stället men jag vill gärna få det gjort...

Någon som vet vad som kan vara fel och vad man kan göra för att få det att fungera? Tack!


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

händer det när du INTE följer efter henne osså?
typ om hon är i staden och du är vid vinodlingen


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Speler krashar ibland när jag inte har aktiverat questen och går nära vinodlingen, men det händer alltid när jag har accepterat den. Lite knasigt...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Kan du inte träffa glarthir utan att ha följt efter kvinnan och säga att hon är oskyldig?

Medlem

Sådär, nu är questen klar. Fick tummen ur och kollade runt lite och hittade att det räcker med att vänta (wait) i 24h för att direkt snacka med Glarthir igen, gjorde så med alla 3personerna. Så questen är klar iallafall, lite lurigt att spelet fortfarande krashar så fort man går till det stället, och det ligger på sidan som vätter mot Kwatch så man får ta en jäkla omväg för att ta sig till main-questen.

Tack för att ni hjälpte mig iallafall! Synd bara att buggen är kvar så det krashar


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Provat att installera om spelet? Datafilerna kan ha blivit korrupta, då kan det uppstå såna fenomen som du pratar om.

Medlem

Njae, Det var så första gången jag installerade spelet när det kom ut. Jag har dessutom ominstallerat Windows en gång emellan. Sammanlagt installerat Oblivion 3ggr tror jag, samma sak varje gång. Men det är värt att se om det är något lurt i filerna själv, Tack!


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

1
Skriv svar