För lite homofiler i Tamriel

Inaktiv
För lite homofiler i Tamriel

Undrar hur det är med den politiska korrektheten i Elder scrolls . För spel som "elder scrolls"-serien som på ett ganska bra sätt speglar vår egen värld med politiska, kulturella, och ras konflikter så saknas det en viktig ingrediens. Nämligen homosexualitet.
Tamriel imperiet är väldigt inspirerat av det amerikanska statsskicket med en centralstat och någonlunda självstyrda staten (proviser i spelet).

Så debatten börjar nämligen med. Speglar elder scrolls-spelen den amerikanska drömmen om en bögfri nation som hökarna i Washington progagerar för? Eller är det bara nått som progammerna helt struntat att lägga in ?

Inaktiv

Mythic Mods har en intressant sektion med "Morrowind mods that could be of interest to gay, lesbian, bi, and transgendered adventurers and friends."

Och den populära kompanjonmodden Laura Craft skulle nog chocka en del nypuritaner: "Not only will she also pursue a relationship with a female character, but as an additional bonus Laura will acknowledge this in her dialogue."'

Annars tvivlar jag starkt på att Bethesda-gänget är neokonservativa konspiratörer, men det är ju tydligt hur viktigt det är rent ekonomiskt att få spelet tillåtet för fjortisar och därmed anpassa sig till de reglerna. Och indirekt också anpassa sig till de nypuritanska strömningarna.

Trist utveckling hur som helst, både vad det gäller amerikansk film, TV och spel. För tio år sedan var det ingen som lyfte på ögonbrynen åt strippor i Daggerfall, nu skulle det väl bli fullständig moralpanik. Så homobröllop kommer nog att dröja i TES-serien.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Oh, va nice. Själv är jag hetero i verkligheten, men min Morrowind-gubbe är nämligen bög har jag bestämt mig för. Så nu kan han äntligen komma ut ur garderoben, och visa vad han "står" för, så att säga.

Medlem

Det ända spel som jag vet som har nåt homosexuella inslag är ju the sims 1-2 och Singels 1-2. vet inte vad jag gör för fel i the sims men lyckas alltid få en eller två manliga beundrare :p.

inte för att jag är imot homosexuella, ( är väldigt öppen av mig och en eller två saker har väl hänt på fester)

och jag håller med Demiurg när det gäller Film- och Spelvärlden att det har blivit rättså löjligt nu på sistonde. dock gillade jag att Brokeback Mountain fick rätt så många ocsars/oscarsnomineringar.

Medlem

hahha crazy... jag trodde alla som spelade datorspel var bögar, inte direkt så man har någon tjej men å andra sidan, vad ska man med tjejer till när det finns datorspel? alla manliga spelkaraktärer är juh typ gay! Kika bara på mario... hur jävla H är inte han

Jag röstar för att vi alla e H

Medlem
Skrivet av Xzet:

är väldigt öppen av mig och en eller två saker har väl hänt på fester

TOO MUCH INFORMATION! PLZ

Inaktiv

Jo, Marios relation med hans brorsa Luigi kan man ju diskutera. Men Mario vid det här laget borde ju ha fått en och ett annat "blåsjobb" av prinsessan Toadstool med tanke hur många gånger han har räddat henne.

Medlem

Fan zeppe, måste du starta såna här trådar?

Medlem

Tsk vem har inte hånglat med en kille på fyllan? inge konstigt med det.

men de där me strippor vill vi se i Oblivion! skulle va gött att komma in på en sliskig bar å se en brud stå å dansa på bar disken


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Alla innevånare i spelet verkar ju faktiskt vara homo. Ser inte ett enda barn.

Medlem
Skrivet av Robfox:

Alla innevånare i spelet verkar ju faktiskt vara homo. Ser inte ett enda barn.

Det är för att ingen orkar med småbarn så dom
kör någon magisk ritual när barnet föds så att det
direkt växer till runt 20:årig kroppsbyggnad...

Sen förklaras deras outvecklade sinnen och brist
på erfarenhet utav hur AI:n funkar...

Medlem

Ojdå.. Jag ska säga att jag är lite smått homofob. Jag har väl inget emot att folk är homosexuella men jag vill inte att dom "utövar det" i närheten av mig. Lesbiska flickor är jag däremot inte alldeles emot.
Jag tycker inte att det behövs homofiler i Tamriel. Med tanke på antalet invånare så kanske det inte "behövs" några extremhomofiler för att höja realismen. Dom får helt enkelt vara smygbögar som vissa här på forumet.
Jag hoppas att det inte är folk som tar illa upp av det jag skriver. Påpeka det isf!

<edit>
Jag tror att ett stort skäl till att barn inte finns i många spel är för att man inte ska utföra onda saker på dom. T.ex. skjuta dom eller kasta dom nedför höga stup. Eller liknande?
</edit>

Inaktiv

Krukan ja det där med barnen stämmer, vi vill inte ens veta vad Jack Thompson och Hillary Clinton skulle göra om det fanns t.ex barn med i GTA-spelen


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Xzet:

är väldigt öppen av mig och en eller två saker har väl hänt på fester

TOO MUCH INFORMATION! PLZ

Haha kan skicka dig en länk till några bilder

Nä skämtåsido, jag tror inte Oblivion är någon konsperation för at sprida amerikansk probaganda. Doxk tycker jag att dom driver lite med Religon om man läser mellan raderna

Medlem

Och nej, man har inte barn med i spel där man kan slå ihjäl dom för det är lite väl politiskt inkorrekt tycker man. Samma sak i alla spel, MMORPG, vad som helst. Möjligen kan man ha valpar och sånt med som är ihjälslagbara, men icke "intelligenta" raser.

Medlem

Ni har tydligen inte spelat den amerikanska versionen av Fallout 2. Den europeiska var censurerad men jag importerade den amerikanska och där finns det mängder med barn med som sspringer runt och irriterar dig med frågor om varför man e så ful och om dom får komma med på äventyr med dig och samtidigt så passar dom på att ge sig frihet till din plånbok och roffa åt sig nåre mynt.
Går att döda precis lika bra som vuxet folk på högst morbida sätt. Förvisso får man ett rykte i spelet som "Childmurderer" vilket inte står sig så bra när man försöker konversera med hederligt folk.

I EU versionen tog dom bort modellerna så man inte såg barnen. Va rätt jobbigt att bli bestulen av talande luft (text kom upp över deras osynliga huvuden och pengar försvann spårlöst).

Fan, säga vad man vill om Oblivion men Fallout/Fallout 2 e fan dom bästa RPG's jag någonsin spelat.

EDIT: Kan ju tillägga att man som manlig karaktär i Fallout 2 kunde gifta sig med en annan man (shotgun wedding btw) som förövrigt hade rykte om sig att göra "the nasty" med kossorna på gården


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Hellre att de adderar barn till befolkningen, det ser konstigt ut med bara vuxa. Sedan, visst så kan man ha med vuxna med olika läggningar men det är av större vikt att ha med barn för realismens skull. Jag menar, när man går nere på stan så ser man barn men det är inte lika lätt att se alla homosexuella...

Skrivet av Paiden:

Ni har tydligen inte spelat den amerikanska versionen av Fallout 2. Den europeiska var censurerad men jag importerade den amerikanska och där finns det mängder med barn med som sspringer runt och irriterar dig med frågor om varför man e så ful och om dom får komma med på äventyr med dig och samtidigt så passar dom på att ge sig frihet till din plånbok och roffa åt sig nåre mynt.

Finns barn i Sacred också, som också springer runt och slänger kommentarer. Huruvida de går att döda eller ej vet jag dock inte, jag har inte försökt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bah, det där med barn i Oblivion hade väl inte vart så svårt? Vissa karaktärer går ju inte att ha ihjäl vad man än gör med dem... de kunde väl programmerat alla barn till att ha en sådan kron-symbol över sig? Jag tycker de borde fixa in barn, ungdomar, vuxna och riktigt gamla, med synliga anletsdrag och kroppshållning (främst åldringar, vissa av dem med krökta gång eller annat lyte, som slö gång med käpp, som tecken på ålderdom) De har ju visat att de kunnat ge liv åt en värld igen, ge nu världen en livscykel...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar