Inaktiv
Fukar det?

Hej!
Har tänkt att inhandla Oblivion IV och undrar om det funkar på min dator. Bf2 funkar alldeles utmärkt på den så då borde väll oblivion också göra det?

Och sedan en fråga till ,är det barar singelplayer på det spelet eller även multiplayer och i så fall vilket är roligast?8)

Medlem

Skulle gissa att din dator kan driva spelet utan större problem. Har aldrig spelat BF2 men vad jag sett på bilder och läst om det så borde det kräva en del av datorn iaf. Du bör ju dock kolla systemkraven på http://www.elderscrolls.com/games/oblivion_faq.htm för att vara säker.

Spelet är endast Singelplayer (finns en mod som lägger till multiplayer men den finns bara som alpha än så länge) men det kommer man långt med. Finns en uppsjö av uppdrag som det bara är att välja och vraka mellan om inte mainquesten passar dig

/ LordDaimos

Inaktiv

ok, så man behöver allså inte följa något speciellt uppdrag utan man kan ströva om kring lite som man vill?
Hur ser kartan man rör sig på ut har ni någon bild?
Tack!

/ l)ille

Inaktiv

Välkommen till FZ-forumet! Yep, själva grundtanken med Bethesdas spel är att spelaren ska få så stor frihet som möjligt.

Här kan du göra ett test för att se hur din dator klarar av Oblivion: System Requirements Lab.

Karta över Cyrodiil: Colorized Game Map.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

PaZ
Medlem

Är det bara jag som inte förstår hur morrowind gick från en ö till att bli en del av fastlandet i oblovion? eller har jag missuppfatat något?

Inaktiv

Ok.
Så ni rekomenderar att köpa oblivion IV?
Finns det något demo?

/ l)ille

Medlem
Skrivet av l)ille:

Ok.
Så ni rekomenderar att köpa oblivion IV?
Finns det något demo?

/ l)ille

Klart att vi vi gör det, och tyvärr finnns det ingen demo. Spel som Oblivion behöver ingen demo.

Inaktiv
Skrivet av PaZ:

Är det bara jag som inte förstår hur morrowind gick från en ö till att bli en del av fastlandet i oblovion? eller har jag missuppfatat något?

Vvardenfell är väl en ö i provinsen Morrowind tror jag, fast jag är ingen lore-guru direkt.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

PaZ
Medlem
Skrivet av Demiurg:
Skrivet av PaZ:

Är det bara jag som inte förstår hur morrowind gick från en ö till att bli en del av fastlandet i oblovion? eller har jag missuppfatat något?

Vvardenfell är väl en ö i provinsen Morrowind tror jag, fast jag är ingen lore-guru direkt.

Ah, det låter som en bra förklaring! Jag är ju, som du märker, än mer oinsatt. De borde döpt spelet till Vvardenfell

Inaktiv

Hittade en karta över Tamriel som visar hur det ligger till. Cyrodiil angränsar till Morrowind, men inte till Vvardenfell.

Skulle tro att Bethesda tyckte att Morrowind lät lite mer säljbart än Vvardenfell.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv
Skrivet av Demiurg:

Välkommen till FZ-forumet! Yep, själva grundtanken med Bethesdas spel är att spelaren ska få så stor frihet som möjligt.

Här kan du göra ett test för att se hur din dator klarar av Oblivion: System Requirements Lab.

Karta över Cyrodiil: Colorized Game Map.

'

Körde System Requirements Lab och allt blev godkänt förutom att min processor var 0,20 hz för lite och system ram minnet 400 mb mindre än rekomendationen men det går väll att köra en då eller?:O

Medlem

Trots att några provinser förekommit i tidigare spel, hade jag inte klagat över att få besöka hela Tamriel i en svid liknande Oblivion, med större möjligheter att få sig ett hus... gillar inte att man tvunget behöver betala för att få sig ett hus... okej att man ska ha ett visst rykte, vilken bandit eller rånare som helst skulle ju annars kunna ta sig ett hus... men att man inte kan får bestämma om man vill ha ett hus i staden eller om man vill köpa ett område utanför och bebygga... Bah, riktigt OT här... klockan var tydligen 20 över 4 på morgonen... hoppas det ger funderingar iaf..


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av l)ille:

Körde System Requirements Lab och allt blev godkänt förutom att min processor var 0,20 hz för lite och system ram minnet 400 mb mindre än rekomendationen men det går väll att köra en då eller?:O

Ja det funkar bra. Fast du får mycket bättre prestanda med 1 gig minne, laddningstiderna är AVSEVÄRT kortare.

Det finns hacks till Oblivion som gör att spelet funkar ända ner till GForce 3 & 4 med TI (Shader 1), spelade spelet på en Celeron 1.2 med GForce 4280 och 512 MB minne i 1 månad innan jag köpte dator som var byggd specifikt för att klara av Oblivion.

Om du får problem med prestandan så går det att tweaka ini filen så att allt flyter på igen, bara att hojta till.

Medlem
Skrivet av Demiurg:

Hittade en karta över Tamriel som visar hur det ligger till. Cyrodiil angränsar till Morrowind, men inte till Vvardenfell.

Skulle tro att Bethesda tyckte att Morrowind lät lite mer säljbart än Vvardenfell.

Fast den där stämmer ju inte överrens med världen i Oblivion. Det stora problemet med den (eller Oblivion) är att det saknas en stor bit hav i sydvästra Cyrodiil där Anvil ska ligga. Men men, man kan inte få allt att stämma antar jag

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Demiurg:

Hittade en karta över Tamriel som visar hur det ligger till. Cyrodiil angränsar till Morrowind, men inte till Vvardenfell.

Skulle tro att Bethesda tyckte att Morrowind lät lite mer säljbart än Vvardenfell.

Fast den där stämmer ju inte överrens med världen i Oblivion. Det stora problemet med den (eller Oblivion) är att det saknas en stor bit hav i sydvästra Cyrodiil där Anvil ska ligga. Men men, man kan inte få allt att stämma antar jag

/ LordDaimos

Antar att kartografin i Tamriel är lite primitiv, men det misstaget är ju ganska pinsamt.

Den kartan är fö tydligen sammanställd utifrån kartor i Arena. Här finns en alternativ karta. Nån borde göra ett litet tillägg med ön Stirk utanför Anvil.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem
Skrivet av Demiurg:

Antar att kartografin i Tamriel är lite primitiv, men det misstaget är ju ganska pinsamt.

Den kartan är fö tydligen sammanställd utifrån kartor i Arena. Här finns en alternativ karta. Nån borde göra ett litet tillägg med ön Stirk utanför Anvil.

Enda länken ni behöver:
[http://til.gamingsource.net/maps/]

Som ni ser finns det en hel del kartor och många är gjorda av fans. De 2 översta kartorna är de noggrannaste kartorna som gjorts.

Även de officiella kartorna är lite i osynk med de tidigare kartorna som Bethesda tidigare har gjort.

Inaktiv
Skrivet av Ichinin:

Enda länken ni behöver:
[http://til.gamingsource.net/maps/]

Som ni ser finns det en hel del kartor och många är gjorda av fans. De 2 översta kartorna är de noggrannaste kartorna som gjorts.

Även de officiella kartorna är lite i osynk med de tidigare kartorna som Bethesda tidigare har gjort.

Andra kartan, Nirn Map, är ju lysande. Skumt att jag inte tänkte på Imperial Library vad det gäller kartor, efs jag ofta är där för att studera lore som jag är nyfiken på.

Morrowind är faktiskt första spelet någonsin som gjort mig helt nördigt fascinerad av spelets (spelseriens) historia, raser, böcker osv. Älskar t.ex. Baldur's Gate serien, men har aldrig brytt mig om dess lore.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

1
Skriv svar