Långa köer till scenarios?

Medlem
Långa köer till scenarios?

Är det bara jag som tycker att köerna till scenarios är väldigt långa? Blev less att vänta efter 2 timmar...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Efter de första områderna så tar det väldigt lång tid för det mesta ja. Men de tre första scenariosen kommer man oftast in på med ett par minuters mellanrum. Man undrar varför det är så stor skillnad?

Medlem

T2 och T1 borde inte ha så långa köer.. om du aldrig kommer in i ett scenario byt pairing, eller kör party med ngn som kan sätta dig i kö för ett annat scenario...

Är du i T3 så får du typ leva med långa köer tills folk levlar ikapp..
T4 lär det inte ens finnas tillräckligt med folk under prime time så..

Medlem

t1 och t2 går väldigt snabbt. Vid tillfällen har jag inte ens hunnit lämna in scenarioquestarna innan jag kommit in igen. t3 tar lite mer tid.

Det har ju sina fördelar att vara på en high-pop server.

Medlem

Vilken tid på dygnet det var kan också ha stor betydelse.

Medlem

Detta är nog något som löser sig i framtiden, hoppas jag.

Medlem

Lite mer folk till order skulle nog fixa detta problem.

Medlem

Det gäller inte på alla servrar.

På karak azgal, där jag spelar, är köerna till scenarios inte så farliga för det mesta. Brukar vara ett par minuter, max 30. Helt accptabelt. Men när man kommer upp mot tier 3 kan tiderna dra iväg över halvtimmen ibland...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Ei
Medlem

Hehe, jag spelar Tier3 med ca 30sek till - 2 min väntetid. Det är Avelorn som gäller, och så spelar jag order. De andra scenariorna är typ tomma.

Medlem

Man kan från och med sista patchen köa till alla scenarios som finns i det tier som du är.
om man klickar på pilarna som är på sidan av din karta när du går med i en kö så kan du ta alla och ställa dig i kö.

Det blir lite bättre tider med tanke på att då kommer in i första bästa som blir ledig och så får man ju lite olika att köra.

Medlem

Det största problemet är nog att Destruction ibland är 2:1 jämfört med Order. Då är det inte konstigt att du får vänta som Destruktion.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

På order går det iaf fort på Nordenwatch, Moroukain Temple, Tor Anroc och Serpents Passage. Handlar bara om 3-5minuter när vi köar med en full grupp. Kör jag solo går det ännu fortare.

Medlem

Kör Destruction på en server med High Destuction och Low Order, det var High - High när jag började, där får man vänta i ca 30 minuter på en Nordenwatch...

Och jag kör Order på en server med Full Destruction och Medium Order, kommer in i Scenario i både T1 och T2 direkt efter jag kommer ut ur förra!


signatur

Jag äger.

Medlem

Nu på sistone, efter patchen i fredags är det väl färre som upplever detta? Det är mycket, mycket mer fart i scenario-campadet nu!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar