Varför tycker folk spelet är bra?

Inaktiv
Varför tycker folk spelet är bra?

Ärligt talat, Varför tycker folk spelet är bra? Visst finns det sköna grejer som public quests osv men grafiken är sämre än wow även om gubbarna är väldigt detaljerade, sen tar det typ en timme att logga in i spelet eftersom servrarna är överbelastade. Jag stör mig även på att typ varje monster man dödar har olika questlines. Jag tänker bara på LOTRO när jag slaktar gubbe efter gubbe, 25, 100, 1000. Det sista som gör mig riktigt pissed ibland är att spelet är grymt krävande trots att grafiken inte är den bästa. Jag kan liksom ha 1 FPS rätt ofta när det är mycket som händer på skärmen. Jag har ju inte använt min product key ännu eftersom jag kör fortfarande kör på early-access som går ut i övermorgon så jag funderar ärligt talat på att sälja spelet som fortfarande är inplastat och köpa något 360-spel för pengarna istället. 300 kr någon?

Inaktiv

Smaken är som baken, ang. köer för att logga in, det hade wow med under ett års tid. Tror de flesta mmo har haft köer. Detta är för att servrarna inte helt skall rasa, samt att det skall finnas en balans.

Annars hade du/ni klagat på obalanserat samt ostabila servrar. Jag kan självklart hålla med om att det är jobbit att vänta, 20min är maxgräns oftast för vad folk tål. men jag kan få vänta i över en timme ibland, det e jobbit. Men samma visa vart det i wow under ett år så jag e ganska van =).

Under första 2 veckorna gick det knappt spela wow för servrar som rasade osv. Så det kommer nog vara lite si o så under första året.

Ang. Din FPS, har ingen aning. Jag har vart med i RvR med 100+ chars på skärmen och då går det lite trögt, men annars flyter det på bra. Det kan ju vara att din maskin e för klen för spelet, o inte spelet i sig ? Sen får du tänka på att spelet är helt nytt bla bla bla. Jag tycker det funkar som wow gjorde i början, dvs mycket bra för att vara ett mmo. Om man jämför med tex vanguard eller AoC när det gäller prestanda o buggar.

Ang quests, detta är inte focuserat alls på pve, iaf enl mig. Sen har dom sagt att inget är nyskapande på något sätt, dom har tagit det som finns idag, plockat ihop det och gjort något kul av det. Om man vet vad spelet ger(dvs läst den information som finns ute) så skulle folk aldrig klaga på pve-delen

Medlem

Textwall?

Jag tycker det är kul därför att det är så mycket nytt, enligt mig bra grafik (jag behöver inte Crysis grafik för att vara nöjd), Greenskins, storyn generellt och Mythic. Dessutom jag har inga som helst problem med att logga in eller FPSen.

Bugar finns där ja, men spelet har nyss nyss släppts. Alla spel innehåller buggar i början, speciellt MMOGs.

Kommer förmodligen bli mer jag gillar när jag kommit längre

Medlem

Slutade läsa när du sa att grafiken var sämre än WoW.
Bra jobbat. *sigh*

Inaktiv
Medlem

Tråkigt att spelet inte uppfyllde dina förväntningar men om jag vänder på det lite. Vad förväntade du dig av spelet?

Förutom det tydliga oj grafiken var inte så bra men jag har inte brytt mig om att titta på några screens / videos från spelet under hela den här tiden och nu när jag sitter med grisen i säcken så blir jag lite lessen? Um...

Oj kom på att jag inte bidrog med något svar på frågan. Jag tycker spelet erbjuder den PVP som jag saknat mycket länge. Det är dessutom hyffsat snabbt och så pass casual att jag inte behöver begränsa mina andra val av intressen för dagen. Det känns som om man får ut något av pvp eftersom man får saker och dessutom förbättrar sin gubbe.

Det känns som om detta spel faktiskt kan erbjuda en bra teamkänsla när man spelar och tillsammans med flera (speciellt polare) kan ta keeps och hålla större strider.

Inaktiv

Alltså på screenshots så såg det bättre ut än var det är... Min burk är en 2,4 Ghz Dual Core Athlon, 2 GB ram, Geforce 8800 GTS grafikkort och det är helt ospelbart i tex RvR när det händer mycket på skärmen som sagt. Grafiken är inte allt i ett spel men jag stör mig på hur det kan lagga så grovt ibland och jag stör mig även på en timmes inloggning. Jag minns hur det var i WoW att man fick vänta ett tag men inte upp emot en timme eller mer vad jag kommer ihåg.

Edit: Har varken klagat på PvE:n eller PvP:n även om jag tycker det är lite för mycket quests med alla mobs som har en egen questline som jag skrev i mitt första inlägg.

Medlem

Problem att logga in?

Byt sida är ett tips - det tar faktiskt inte så lång tid att komma över fjolliga människor.

Grafiken - håller med, inte 10 poäng, men charmig. Dock så behövs det lite/mycket jobb med en del animationer.

Det bra är grunden i karaktärsuppbygnaden - att klasserna balanseras mot varandra.

Men sen har jag alltid föredragit pvp - hade kul under lång tid i gamla Knight Online, och detta gav mig bra vibbar första gången jag körde pvp - lite av samma gamla känsla.

Inaktiv

Det är kul, och två av mina vänner lirar

pvp äger

sen vet jag inte mer varför det är kul...

Medlem

Det grafiska gör faktiskt ingenting.

Gameplayet är helt underbart, PVE såsom PVP. RVR är helt underbart. Guildsystemet är oslagbart. Spelet känns mer välmående än andra MMO's gjort under sin första period. Många schyssta och mogna spelare. Vettiga fansites och knowledgebase-sidor redan innan spelet var släppt.

Småbuggar såsom att vissa fiender inte går att atackera i någon bråkdels sekund, eller att man inte kan dölja/färga sin cloak ordentligt, eller dölja sin hjälm ordentligt går att förbise. Kommer utan tvekan att fixas i kommande patchar.

Ska jag fortsäta?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Edit: Har varken klagat på PvE:n eller PvP:n även om jag tycker det är lite för mycket quests med alla mobs som har en egen questline som jag skrev i mitt första inlägg.

Du måste ju inte döda 1000 gubbar av en viss sort bara för att det låser upp nåt i boken om du inte vill. Förstår inte hur det kan vara nåt att klaga på.

Typ som att sitta och klaga på att en viss musik är kass men ändå lyssna på det frivilligt.

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Ärligt talat, Varför tycker folk spelet är bra? Visst finns det sköna grejer som public quests osv men grafiken är sämre än wow även om gubbarna är väldigt detaljerade, sen tar det typ en timme att logga in i spelet eftersom servrarna är överbelastade. Jag stör mig även på att typ varje monster man dödar har olika questlines. Jag tänker bara på LOTRO när jag slaktar gubbe efter gubbe, 25, 100, 1000. Det sista som gör mig riktigt pissed ibland är att spelet är grymt krävande trots att grafiken inte är den bästa. Jag kan liksom ha 1 FPS rätt ofta när det är mycket som händer på skärmen. Jag har ju inte använt min product key ännu eftersom jag kör fortfarande kör på early-access som går ut i övermorgon så jag funderar ärligt talat på att sälja spelet som fortfarande är inplastat och köpa något 360-spel för pengarna istället. 300 kr någon?

Stående ovationer! Tycker likadant...

Inaktiv
Skrivet av Guzilla:

Alltså på screenshots så såg det bättre ut än var det är... Min burk är en 2,4 Ghz Dual Core Athlon, 2 GB ram, Geforce 8800 GTS grafikkort och det är helt ospelbart i tex RvR när det händer mycket på skärmen som sagt. Grafiken är inte allt i ett spel men jag stör mig på hur det kan lagga så grovt ibland och jag stör mig även på en timmes inloggning.

Då är det fel på din hårdvara eller mjukvara. För med dom sakerna borde du kunna spela spelet på högsta utan värre lagg. Kanske laggar till lite när den läser in texturer och effecter i minnet men när allt är där borde det inte vara några större problem.

Medlem

Det är bra att man kan gå upp i rank genom pvp och att man få loot i det också

Medlem

Kan folk sluta jämföra ett spel som varit ute i 4 år eller nått med ett som varit ute i 6 dagar eller så. Tack blizzard för alla bortskämda barn.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Kan folk sluta jämföra ett spel som varit ute i 4 år eller nått med ett som varit ute i 6 dagar eller så. Tack blizzard för alla bortskämda barn.

Exakt , i början när wow kom va de ingen som varken gillade grafiken eller spelstilen "De e för svårt" , "De tar för långt tid att få epiqs" , "Grafiken e för dålig" bla bla bla . Fan ge de en chans gillar man de så gillar man de och gör man de inte BEHÖVER man inte spela...

Medlem

... eller gnälla över saken.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Medlem
Skrivet av cRYPT0NiT3:
Skrivet av Guzilla:

Ärligt talat, Varför tycker folk spelet är bra? Visst finns det sköna grejer som public quests osv men grafiken är sämre än wow även om gubbarna är väldigt detaljerade, sen tar det typ en timme att logga in i spelet eftersom servrarna är överbelastade. Jag stör mig även på att typ varje monster man dödar har olika questlines. Jag tänker bara på LOTRO när jag slaktar gubbe efter gubbe, 25, 100, 1000. Det sista som gör mig riktigt pissed ibland är att spelet är grymt krävande trots att grafiken inte är den bästa. Jag kan liksom ha 1 FPS rätt ofta när det är mycket som händer på skärmen. Jag har ju inte använt min product key ännu eftersom jag kör fortfarande kör på early-access som går ut i övermorgon så jag funderar ärligt talat på att sälja spelet som fortfarande är inplastat och köpa något 360-spel för pengarna istället. 300 kr någon?

Stående ovationer! Tycker likadant...

Alla poster som du har skrivit på detta forum har varit helt meningslösa och negativa.

Gå och skriv något positivt om spel du gillar istället för att förpesta omgivningen här.

Troll...

Medlem
Skrivet av smuts:

Det grafiska gör faktiskt ingenting.

Gameplayet är helt underbart, PVE såsom PVP. RVR är helt underbart. Guildsystemet är oslagbart. Spelet känns mer välmående än andra MMO's gjort under sin första period. Många schyssta och mogna spelare. Vettiga fansites och knowledgebase-sidor redan innan spelet var släppt.

Småbuggar såsom att vissa fiender inte går att atackera i någon bråkdels sekund, eller att man inte kan dölja/färga sin cloak ordentligt, eller dölja sin hjälm ordentligt går att förbise. Kommer utan tvekan att fixas i kommande patchar.

Ska jag fortsäta?

Håller helt och hållet med dig.
Har man inte så mycket tid, gillar att levla sin karaktär och gillar PvP är det ett ypperligt spel. Inte som många andra spel där man måste först levla sin karaktär, fixa items och sedan kan man köra lite PvP (efter sådär ett halvår).


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Det bästa med spelet enligt mig är den fantastiska historia som finna bakom alla raser. Jag menar över 20 år har gett spelet ett otroligt djup och det finns inte nått spel som kan klå WAR här enligt mig.

Medlem

Spelet är i många avseenden mycket sämre än wow, men det är priset man får betala om man ska vara med från början
Inte kul att lira? Det är jävligt kul att lira, trots småbuggarna.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

FortranNewbie, du får gärna utvecka lite på det där. Hur är det sämre än wow?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag tycker att spelet är bra. PVPen är kul och det finns mycket att göra i form av quests.

Grafiken ska de ju uppdatera till snyggare.

Själv sitter jag med 1680x1050 och allt lull på högsta.

Core2Duo e6750 (3ghz)
Vista x 64
4GB ram
8800GT
X-Fi ljudkort

Nyaste drivrutinerna till alla komponenter (betor etc)

Laggar inte ett skit.

Medlem
Skrivet av smuts:

FortranNewbie, du får gärna utvecka lite på det där. Hur är det sämre än wow?

Sämre optimering av grafik och gameplay/flow, betydligt mindre gear att erhålla(99% av wow-gear ser galen ut dock), större andel buggade quests, mindre craftingmöjligheter och en mer sluten värld för att nämna det som faller mig på minnet direkt.
Trots detta så föredrar jag WAR framför wow. Antagligen på grund av att RvR är jävligt roligt, samt att Mythic är kända för att vara effektiva vad gäller patchning och optimering.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av jonasankan:

Det bra är grunden i karaktärsuppbygnaden - att klasserna balanseras mot varandra.

Antingen kör du Destruction eller så är du sjuk i huvudet, klasserna är inte balanserade. En tank ska inte kunna köra solo mot ett helt jävla lag i RVR bara för att denna personen vill jaga en liten magiker som retat upp honom. Vet inte vad de heter, men det är Greenskins tank som måste nirfas, de kan kuta in bland 10 pers och sedan ut igen utan att vara nära att dö, detta ska inte gå, en tank ska inte vara OP på det sättet de är.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av jonasankan:

Det bra är grunden i karaktärsuppbygnaden - att klasserna balanseras mot varandra.

Antingen kör du Destruction eller så är du sjuk i huvudet, klasserna är inte balanserade. En tank ska inte kunna köra solo mot ett helt jävla lag i RVR bara för att denna personen vill jaga en liten magiker som retat upp honom. Vet inte vad de heter, men det är Greenskins tank som måste nirfas, de kan kuta in bland 10 pers och sedan ut igen utan att vara nära att dö, detta ska inte gå, en tank ska inte vara OP på det sättet de är.

Kan säga detsamma om Ironbreakers. Så de klasserna tar väl isf ut varandra och gör det mer balanserat?

Inaktiv

Proppen, fått en blodpropp? hahahaha nu var jag rolig men ärligt talat så var det ett ganska bra tag sen som jag klagade på något här på fz.

Inaktiv

Finns en liten knapp i settings som löser alla hack problem man har (om man har en någorlunda bra dator). Och det är att inte visa effekter för alla, min är inställd på att bara visa effekter för dom i mitt eget party. Som natt och dag fps-wise.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Slutade läsa när du sa att grafiken var sämre än WoW.
Bra jobbat. *sigh*

Det är tyvärr sämre grafik än wow.

Har spelat spelet i en vecka nu, ångrar att jag köpte skiten, tänkte bara ha nåt att spela fram till expansionen. Klasserna är tråkiga, miljöerna tråkiga, strider både pvp och pve är tråkiga, RvRen Skit-tråkigt. Fortsätter med wow fram till expansionen och det är också tråkigt. Allt är fan tråkigt när jag tänker efter.


signatur

Eh is pretty cool guy!

12
Skriv svar