Wow låser sig. Behöver hjälp

Inaktiv
Wow låser sig. Behöver hjälp

Tjenare!
Det är första gången på flera år som jag använder FZ, så ni får ursäkta mig om jag är i fel forumdel.

Såhär är det, min dator har börjat låsa sig på diverse olika spel. Jag har tidigare kunnat köra de flesta spel utan något som helst problem, men nu låser sig nästan allt efter ett tags spelande. För bara några månader sedan kunde jag lira WoW på högsta inställningarna utan något "hackande" även på ställen där det brukar göra det (t.ex. orgrimmar) men nu låser sig spelet efter ca 1 min.
Det som gör mig mest komfunderad är att även "enklare" spel som wc3 låser sig efter ett tag. Jag tror att det har något att göra med graffik kortet med tanke på att innan spelet ifråga låser sig är bilden konstig. Det blir långa färgade sträck över skärmen och vissa delar av gubbarna är osynliga. Civ. 4. Kan jag förövrigt köra utan att det låser sig. Men jag upplever samma grafik strul där.

Det borde väl vara något med graffik kortet? Jag har ett Nvidia G71.

Även fast mitt inlägg kan verkar dumt för vissa tar jag hellre emot tips en kritik
Jag är inte särskilt bra på datorer


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Medlem

Låter som att det är fel på grafikkortets minne. Att det är långsamt på att ladda texturer (osynliga saker) kan bero på mycket, men underligt färgade streck (artefakter) låter definitivt som grafikminnesproblem.

Rekommendar att lämna in kortet för service/byte om du fortfarande har garanti på det. Annars rekommenderar jag att det inhandlas ett GeForce 9800 el. dyl. Mycket för pengarna

Inaktiv

Okey! tack för hjälpen!

Jag installerade om datorn för bara någon vecka sedan, kan det inte ha något att göra med gamla drivrutiner? Detta skulle vara att föredra då jag inte har pengar till ett nytt graffik kort


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Medlem

Om du inte gjorde en riktig formatering skulle det ju kunna vara något sådant. Alltid värt att testa.

1) Ladda ner och installera Driver Sweeper: http://www.guru3d.com/category/driversweeper/
2) Starta om datorn i felsäkert läge (då laddas nämligen inga grafikdrivutiner alls, så du är säker på att alla filerna ryker) genom att spamma F8 vid datoruppstart tills du får upp menyn för att välja hur du vill starta Windows.
3) Kör DriverSweeper och ta bort alla nVidiagrafikdrivrutinerna
4) Starta om datorn igen och installera nya grafikdrivrutiner.

Inaktiv

okey! åter igen, tack för svar!
vart laddar man ned drivrutinerna då? bara så att det inte skiter sig när jag tagit bort dem


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Testpilot

Kan vara värmeprob med grafiken.

Blås ren datorn och grafikkortets fläkt från damm , använd luft på burk eller liknande för o blåsa rent ordentligt men det kan räcka genom att själv blåsa till på rätt ställen.
Metod2 är att öppna lådan o ställa en vanlig bordsfläkt att blåsa in i lådan så du får extra kylning , då märker du om värme är problemet.

Inaktiv

Vad är "luft på burk", det kanske kan stämma? efter ett tag börjar nämligen datorns fläktar att gå på max, och låter utav bara tusan!


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Medlem

Dammsug dock aldrig en dator utan använd som sagt "luft på burk".
Det skapas galet med statisk elektricitet när du dammsuger...

Inaktiv

Men vad är "luft på burk" ?


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Skrivet av ossie92:

Men vad är "luft på burk" ?

GOOGLE IS YOUR FRIEND GOD DAMNIT!

Luft på Burk


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar