Inaktiv
wow scammad

Tja jag antar att detta är enda tråden att posta i så jag kör på.

Tänkte att folk kunde posta fall där dom blivit scammade, köpt en wow char på blocket betalat för den och sen blivit av med den, här är iallalfall mitt fall.

Jag köpte en hunter på blocket för en månad sen för 1500.

Jag hade kontakt med personen på både mail och mobil, Jag fick kontonummer med tillhörande kontoägarens namn(vilket visade sig vara en i familjen med samma efternamn). jag fick inloggning och secret question, inte cd-key och inte ändrad mail.

Så jag tjatade lite om att få mailen ändrad och att få cd-keyn men efter ett tag visade det sig att han inte hade cd-key och han kunde inte ändra mailen för kontot vart hackat, nu va då fallet att jag bara kunde spela på den en dag, jag hade i samma veva tydligen en keylogger på datorn som snodde mitt andra konto.

(jag fick tillbaka det andra med en enkel webform)

Det började där med att jag tjatade efter att han skulle skicka in en webform men har inte gjort än idag en månad senare,

efter några sura sms så ringde hans kompis upp mig som tydligen är den äkta ägaren till kontot och menade på att han skulle försöka fixxa tillbaka kontot,(dom delade på kontot) dom hävdade att det vart bannat för att dom sålde det till mig och jag använde andra uppgifter för att regga betalningen, vilket jag finner konstigt jag spelade på det en dag, bytte inte mail inte ett skit, kunde lika gärna vart på ett lan och lirat med annat IP. och man kan betala med vilka uppgifter som helst, vem som helst kan betala nåns månadskostnad

(kontot vart bannad för att antagligen satt en kines och tradade guld osv med den = account trading.. det var iallafall fallet med min andra char)

nu har det gått ett tag till och det har fortfarande inte hänt nått, jag har börjat hota med anmälan för bedrägeri, men dom skrattar och menar att man inte kan anmäla det, det finns inga grunder osv.

dock så lovar han första ägaren fortfarande att han ska fixxa bannen.

Men så gick jag in på armory idag och ser att den är flyttad till en ny server, så jag skapar en nabchar på den servern och lägger till den huntern, och det visar sig att han är online.

haha tänker jag.... så nu har jag snackat med han och han har tydligen bytt åt sig den på blocket av nån 3dje person (utger sig för nån annan iaf) snubben som har huntern nu är inte en scammer det är jag säker på. och han menar att personen han fick den av inte vet nått heller.

Och det är så att jag har sms och mail om hela det här bytet där jag tjatar om att jag inte kan spela för jag inte fått alla uppgifter, och även där svar från personen jag köpte av. och nu har jag till och med en kille som sitter och spelar på karaktären som jag köpt.

jag ska låta det gå tills i morrn kväll , har inte första ägaren tagit tag i saker då så måste jag nästan göra en anmälan, jag kontaktade blocket ganska tidigt så dom har sparat annonsen med all info och sagt att om jag kontakar polisen så ska jag ge blocket diarie nummret så hjälper dom mig i utredningen. vare sig det bara gäller ett wow konto så är det ju fortfarande bedrägeri, jag har ju betalat pengar för skiten

Vad tror ni, kan det gå igenom med en polisanmälan då jag har så mkt uppgifter, kontohavaren som jag satte in pengar på, allt tjat om all info jag inte får, och nu en ny snubbe som spelar på accountet..

posta gärna övriga erfarenheter!

Medlem

Fan vad tråkigt lider med dig:O Men det tråkiga är att det blizzard bannar typ accs som är köpa/bytta att byta/köpa accs med varann så själva accet kommer du nog inte få tillbaks. Dock kommer personen som lurat dig få massa skit för bedrägeri.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

hur många forum tänker du spamma det här på?


signatur
Inaktiv
Skrivet av Azet:

Fan vad tråkigt lider med dig:O Men det tråkiga är att det blizzard bannar typ accs som är köpa/bytta att byta/köpa accs med varann så själva accet kommer du nog inte få tillbaks. Dock kommer personen som lurat dig få massa skit för bedrägeri.

men det blizzard inte vet ....

och så länge inte ägaren eller nån annan i kedjan glappar till blizzard kommer dom aldrig få veta ... men jag skiter i det nu, nu vill jag ha mina pengar tillbaka ....

Medlem

Ptja, det är ju inte lagligt att göra detta så...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Ptja, det är ju inte lagligt att göra detta så...

vilken del av det? att sälja ett wow konto eller att sno tillbaka det? ^^

Medlem

Visserligen har jag aldrig spelat Wow men varför köpa någon annans gubbe för en massa pengar istället för att spela upp en egen till level x?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

Visserligen har jag aldrig spelat Wow men varför köpa någon annans gubbe för en massa pengar istället för att spela upp en egen till level x?

för att jag redan har en höglevlad, sen har jag jobb flickvänn och barn. jag vill inte lägga ner den tiden det tar för att dra upp en ny, wow är ju gjort så att vissa klasser passar bättre med andra därför gör jag det, hellre spenderar jag dom där 50 - 100 timmarna speltid att jobba och på så sätt tjäna på det hur man än vrider på det, förutom i detta fall då där det verkar bli massa struel. största anledningen till den här tråden är att få diskutera med andra som vart med om scams osv, få höra om nån polisanmälning gått igenom skulle va kul

Medlem

Blizzard scammade mig när jag köpte WoW.

Medlem
Skrivet av weezel:
Skrivet av Rissan:

Visserligen har jag aldrig spelat Wow men varför köpa någon annans gubbe för en massa pengar istället för att spela upp en egen till level x?

för att jag redan har en höglevlad, sen har jag jobb flickvänn och barn. jag vill inte lägga ner den tiden det tar för att dra upp en ny, wow är ju gjort så att vissa klasser passar bättre med andra därför gör jag det, hellre spenderar jag dom där 50 - 100 timmarna speltid att jobba och på så sätt tjäna på det hur man än vrider på det, förutom i detta fall då där det verkar bli massa struel. största anledningen till den här tråden är att få diskutera med andra som vart med om scams osv, få höra om nån polisanmälning gått igenom skulle va kul

Men om du ändå ska sitta med din köpta gubbe och spela, varför inte lika gärna spela med en egen ny? Och varför ha fler än en gubbe överhuvudtaget?

Som sagt så har jag aldrig spelat wow och är lite nyfiken


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Hey dude, det är inte tillåtet av ett skäl, väldigt enkelt att skamma folk eller att sälja konton som dom inte äger eller dyl. Köp inte sånt från människor du inte litar på.
Det är ju trots allt inte tillåtet enligt blizz regler och du blir bannad om dom kommer på dig. Finns inte alternativet så sluta fucking spela. Jag har sympati för att du förlorade en del pengar och tycker inte att du får skylla dig själv. Med det sagt så var det jävligt dumt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Jag tror inte att det kommer att leda någon vart, men i o m att han hade en annons så kan det löna sej att göra en polisanmälan.
Du har ju ändå inget att förlora på att göra det, har du tur så är du inte den första som anmäler dom och då kan polisen kanske bli intresserad.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av weezel:
Skrivet av Greger:

Ptja, det är ju inte lagligt att göra detta så...

vilken del av det? att sälja ett wow konto eller att sno tillbaka det? ^^

Att köpa och sälja.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Rissan:
Skrivet av weezel:
Skrivet av Rissan:

Visserligen har jag aldrig spelat Wow men varför köpa någon annans gubbe för en massa pengar istället för att spela upp en egen till level x?

för att jag redan har en höglevlad, sen har jag jobb flickvänn och barn. jag vill inte lägga ner den tiden det tar för att dra upp en ny, wow är ju gjort så att vissa klasser passar bättre med andra därför gör jag det, hellre spenderar jag dom där 50 - 100 timmarna speltid att jobba och på så sätt tjäna på det hur man än vrider på det, förutom i detta fall då där det verkar bli massa struel. största anledningen till den här tråden är att få diskutera med andra som vart med om scams osv, få höra om nån polisanmälning gått igenom skulle va kul

Men om du ändå ska sitta med din köpta gubbe och spela, varför inte lika gärna spela med en egen ny? Och varför ha fler än en gubbe överhuvudtaget?

Som sagt så har jag aldrig spelat wow och är lite nyfiken

jag förklarade precis varför

Jag spelar arena det är där jag spenderar tiden i wow, nu är det så att jag sitter på en char som typiskt nog inte passar så bra ihop med dom mina polare spelar med, så jag köper en på blocket istället och slipper en månads tidsslösande.
och arena kan jag spela och pausa när jag vill. där kan man slösa lika mkt tid som vilket annat spel som helst, logga in och spela ett par matcher....

Skrivet av greger:

Att köpa och sälja.

då kan du min vän visa mig vart i svensk lag blizzard har fått en egen paragraf....

Skrivet av greger:

Att köpa och sälja.

Skrivet av weezel:

då kan du min vän visa mig vart i svensk lag blizzard har fått en egen paragraf....

Blizzard har INTE fått en egen lag, men däremot har vårt fina land, Sverige(!), en lag som säger att man inte får stjäla.

Däremot så har faktiskt Blizzard en Terms of Use (ToU) och där står det nog att man INTE får dela med sig av sitt konto, även fast man har fått pengar för det, alltså sålt det.

"Terms of Use:
§3 You agree that you will NOT: (5) buy or sell for "real" money or exchange gold, weapons, armor, or any other virtual items that may be used in World of Warcraft outside the World of Warcraft plattform."

Den där går då också in på att du inte får sälja/köpa ett WoW-konto.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Det går väll att skydda sig med en.
http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=221003132
om man köper ett konto.

Skrivet av MickeFree:

Det går väll att skydda sig med en.
http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=221003132
om man köper ett konto.

Det går definitivt. Jag har en Authenticator själv och är helnöjd. Tog 3 dagar innan jag fick den och den kostade bara 70kr. Tyvärr kostade frakten cirka 110kr...

MEN man kan inte bli hackad.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv
Skrivet av cammo:

hur många forum tänker du spamma det här på?

måste du gå in i varenda wow tråd du hittar då ??

Testpilot

Även om det e trist att du förlorat pengar på det hela kan jag inte påstå att jag tycker det är synd.

Du fick lära dig den hårda vägen att försöka fuska är ingen bra metod.

Även om svensk lag är på din sida då det gäller bedrägeribiten så är ju inte Blizzard på din sida och skyddar dig.
Med "recruit a friend" så är det ju lättare än nånsin att leva upp en gubbe som är 100% din egen och dessutom bra mycke billigare än 1500, *latmask* är min summering av det hela.

Skulle man nu vilja fuska så är ju bästa metoden att helt enkelt låta den du köper av flytta gubben till ett konto som du ensamt kontrollerar och som du har en authenticator är du ju ännu mer skyddad särskilt som du redan blivit drabbad av elaka trojaner.

Inaktiv

Jo visst har jag lärt mig en läxa, och du kan ju kalla det för fusk och lathet, men kan inte du skaffa dig ett heltidsjobb, 2 barn och sambo gymma och spela trummor... och sätta dig i den helt tomma världen och spendera 100 timmar åt helsike när jag istället kan ta dom timmarna och jobba för, sen spendera en liten del av det att köpa nåns färdiga karaktär.

Jag har spelat spelet sen släpptes med några uppehåll, jag har flera höglevlade karaktärer men jag vägrar dra upp nån mer, jag har köpt förut och det har inte vart några problem.

Nu är det så att jag kan åka hem till dom här och bryta både armar och ben på dom men det förlorar bara jag på, jag skiter egenteligen i större delen av det här, jag vill mest nu bara komma åt dom små skitungarna som sitter bakom en datorskärm och tror att dom är skyddade från omvärlden.

Samtidigt tror jag inte att det är så enkelt att få till det här i sverige, jag har ganska mycket bevis att jag inte kan använda produkten. men samtidigt ska det gå att lösa utan att behöva dras upp i domstol, dit kommer jag inte ta fallet.

och att levla en egen är INTE billigare än 1500:- ta dom 100 timmarna och jobba så lär du nog få en extra nolla på det där, men går man i skolan och får mat av mamma kanske det är bra .....

Inaktiv
Skrivet av weezel:

Nu är det så att jag kan åka hem till dom här och bryta både armar och ben på dom men det förlorar bara jag på, jag skiter egenteligen i större delen av det här, jag vill mest nu bara komma åt dom små skitungarna som sitter bakom en datorskärm och tror att dom är skyddade från omvärlden.

Det förslaget skrev jag tidigare men valde att ej publicera.

Ibland önskar jag att folk gjorde som du skriver.

Testpilot
Skrivet av weezel:

Jo visst har jag lärt mig en läxa, och du kan ju kalla det för fusk och lathet, men kan inte du skaffa dig ett heltidsjobb, 2 barn och sambo gymma och spela trummor... och sätta dig i den helt tomma världen och spendera 100 timmar åt helsike när jag istället kan ta dom timmarna och jobba för, sen spendera en liten del av det att köpa nåns färdiga karaktär.

Det är enkelt så att det är fusk , du förväntas lägga en viss tid i spelet för att komma till belöningarna , samma sak då du spelar vilket spel som helst , det krävs en viss insats för att komma till slutet.
Att dra fram snyftkortet med att du har så lite tid för att berättiga fuskande gör ju ingen skillnad.

Skrivet av weezel:

och att levla en egen är INTE billigare än 1500:- ta dom 100 timmarna och jobba så lär du nog få en extra nolla på det där, men går man i skolan och får mat av mamma kanske det är bra .....

Då du levlat flera gubbar innan och med recruit a friend upp till 60 så tar det inga 100 timmar till 80.
Jag visste inte att ens fritid också räknades som betald arbetstid? , att du ens drar upp jämförelsen förstår jag eftersom du ur din livsituation anser din tid vara mer värd än oss andra vilket alla fuskare berättigar sig med.

Medlem

Vart smartare att köpa spelet i butik.
Du får skylla dig själv.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ledsen men polisen kommer med 100% säkerhet inte inleda en förundersökning på detta.

Skrivet av blekfet2:

Ledsen men polisen kommer med 100% säkerhet inte inleda en förundersökning på detta.

Skulle vara roligt ifall dom gjorde.

Aftonbladet: "Ung pojk sålde sitt spel-konto - Anhållen"


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Nej, det finns inte en chans att få tillbaka kontot.
Att köpa konton på Blocket är otroligt dumt då man inte har några rättigheter då Blizzards EULA förbjuder försäljning av konton.
Och att försäljaren ändrar allting och ger CD-key betyder inte ett dyft om han kan bevisa att han är den som är kontot är skrivet på(han kan t.ex skicka in en bild på sitt pass).

Medlem

Försök nästa gång byta emailet direkt och ta secret answer istället för question

Att köpa ett konto på blocket är inte alls dumt, se till bara att göra det rätt.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Om du vet deras namn och telefonnummer, så är det väl bara att knalla dit med diverse tillhyggen/polare och kräva tillbaka pengarna?

Medlem

Eller börja med att kontakta föräldrarna och förklara att ungarna håller på med olagliga aktiviteter

Medlem
Skrivet av Tårtan:

Nej, det finns inte en chans att få tillbaka kontot.
Att köpa konton på Blocket är otroligt dumt då man inte har några rättigheter då Blizzards EULA förbjuder försäljning av konton.
Och att försäljaren ändrar allting och ger CD-key betyder inte ett dyft om han kan bevisa att han är den som är kontot är skrivet på(han kan t.ex skicka in en bild på sitt pass).

Du kan nog skita i att få tillbaka kontot. Men du har rätt att få tillbaka dina pengar som du köpte kontot för. Enligt lagen får man inte sälja något och sedan inte leverera det man har sålt. Sen är det en annan sak att han inte kan använda karaktären i WoW, det får han vara inställd på då han ska veta terms of use. Som jag ser det ska du antingen få dina pengar tillbaka eller så ska du få kontot (bannat eller inte).

12
Skriv svar