Tänk-om tråden

Inaktiv
Tänk-om tråden

Jag funderar oftast på "vad skulle hända om" eller "tänk om".
Det här är just en sådanhär tråd, där man får just tänka och skriva ner sådana här tankar.

Snälla, larva er inte! Det här är en seriös tråd.

Jag har alltid undrat hur världen skulle se ut om Tyskland hade vunnit andra världkriget, kom gärna med synpunkter eler tankar omkring det.
:D:D

evh
Medlem

jo den tanken har slagit mig också. Om dom gett fan i Ryssland och bara fokuserat på västra delarna. Skrämmande tanke, fast det skulle bli svårt för dom att mörka utrotningen. Världen skulle omöjligt acceptera de. Nazisterna skulle få däng förr eller senare hursomhelst.


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Inaktiv
Skrivet av evh:

jo den tanken har slagit mig också. Om dom gett fan i Ryssland och bara fokuserat på västra delarna. Skrämmande tanke, fast det skulle bli svårt för dom att mörka utrotningen. Världen skulle omöjligt acceptera de. Nazisterna skulle få däng förr eller senare hursomhelst.

Ja, folket hade framförallt fått nog:D

Medlem

Filmen Fatherland handlar lite om det, kan vara värd att se om man är intresserad av ämnet.

Medlem

Tänk om båtsman inte förstod mig, tänk om...


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Tänk om båtsman inte förstod mig, tänk om...

Visst vore livet hemskt då.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Shrudder:

Tänk om båtsman inte förstod mig, tänk om...

Visst vore livet hemskt då.

Mm, världen skulle gå under.

Btw så har förintelsen aldrig hänt så ni kan lägga ner det där nu med detsamma! [/extremironi]


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Det hade gått som med Rom men fortrare, Tysklands ekonomi byggde på att plundra judiska tillgångar. En sådan ekonomi håller inte i längden.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv

Världen skulle se hemsk ut. hursomhelst, hitler kunde ha erövrat en stor del av Europa och kanske t.o.m slå ryssarna. Misstaget Hitler gjorde var att han började att starta krig mot många delar av världen istället att fokusera sig på 2-3. USA la sig inte in i kriget (neutrala). Alltså kunde USA fokusera sig på Japan efter det som hände i Pearl harbor och hitler på ryssland. Jag hade mycket mer och säga men det var det lilla, annars så är jag ingen hitlerexpert som vet allt om han och vad han gjorde:P Om ni vill veta mer om hans liv och annat så ska ni kolla på ''Hitler the rise of evil'' Filmen berrätar allt om hans liv och vad han gjorde osv. Det var allt.

Medlem

Tänk om jag vann Ps3 och hela Guitar hero: World tour boxen.
<3
Eller tänk om de nya Ps3 konsolerna var bakåtkompitabla.


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av scodriem:

Världen skulle se hemsk ut.

Om inte Tyskland besegrats(krig hade varit oundvikligt hur som helst) så hade det tagit över minst hela Europa. Ett enat Europa där alla pratar Tyska, ingen tull mellan gränserna, samma pengar över allt. Ingen bojkottning av tex Italenska bilar bara för att de är italenska. Europa hade varit en bättre plats.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

hadde? dom tog över hela europa


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av scodriem:

Världen skulle se hemsk ut.

Om inte Tyskland besegrats(krig hade varit oundvikligt hur som helst) så hade det tagit över minst hela Europa. Ett enat Europa där alla pratar Tyska, ingen tull mellan gränserna, samma pengar över allt. Ingen bojkottning av tex Italenska bilar bara för att de är italenska. Europa hade varit en bättre plats.

Till vilket pris?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av scodriem:

Världen skulle se hemsk ut.

Om inte Tyskland besegrats(krig hade varit oundvikligt hur som helst) så hade det tagit över minst hela Europa. Ett enat Europa där alla pratar Tyska, ingen tull mellan gränserna, samma pengar över allt. Ingen bojkottning av tex Italenska bilar bara för att de är italenska. Europa hade varit en bättre plats.

Italienarna hade väl varit utrotade pga vissa människors lära om olika raser?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Tänk om den här tråden aldrig skapats, vad hade kunnat lega här i stället?
Det är f*n farligt att tänka för mycket när det gäller ''Tänk om'' man blir bara yr och förvirrad själv


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av scodriem:

Världen skulle se hemsk ut.

Om inte Tyskland besegrats(krig hade varit oundvikligt hur som helst) så hade det tagit över minst hela Europa. Ett enat Europa där alla pratar Tyska, ingen tull mellan gränserna, samma pengar över allt. Ingen bojkottning av tex Italenska bilar bara för att de är italenska. Europa hade varit en bättre plats.

Italienarna hade väl varit utrotade pga vissa människors lära om olika raser?

Den ariska rasen var den bästa och den som borde styra och allt sånt. Men de tänkte väl inte utrota annat en judar och zigenare? Italenare kanske dock inte haft rösträtt i diktator samhället dock


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

tänk in er i ett uneversum där ingenting fanns, inte ens nån färg (inte vit el svart, ingen!)

Man blir snurrig.

Medlem

Tänk om USA hade avsatt Saddam under Kuwaitkriget istället.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tänk om, inte om fanns..


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Greger:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av scodriem:

Världen skulle se hemsk ut.

Om inte Tyskland besegrats(krig hade varit oundvikligt hur som helst) så hade det tagit över minst hela Europa. Ett enat Europa där alla pratar Tyska, ingen tull mellan gränserna, samma pengar över allt. Ingen bojkottning av tex Italenska bilar bara för att de är italenska. Europa hade varit en bättre plats.

Italienarna hade väl varit utrotade pga vissa människors lära om olika raser?

Den ariska rasen var den bästa och den som borde styra och allt sånt. Men de tänkte väl inte utrota annat en judar och zigenare? Italenare kanske dock inte haft rösträtt i diktator samhället dock

Är du seriös?
Isåfall - vad pratar du om?

"Europa hade varit en bättre plats"
Jo, tjena! Du bör nog läsa på lite mer om vad Hitler höll på med. Men om du definierar massmord som något bra så...

"Den ariska rasen var den bästa"
Vad baserar du det på? Varför "var" den bättre än någon annan? Var blonda, blåögda pojkar bättre på saker än mörkhåriga, brunögda pojkar?

"Men de tänkte väl inte utrota annat en judar och zigenare?"
Som sagt så bör du läsa på lite mer om ämnet innan du gör sådana uttalanden.

Edit:
OT: Tänk om alla människor på jorden hade skickat en 1-krona till mig. Då hade man helt plöstligt blivit lite rikare

Medlem
Medlem

Tänk om man skulle få en jättebulle på en sådär 135 gånger 26 meter, och sen när man ska äta bullen så rullar det ut en jättetank ur bullen och blåser skallen av en.
Vad överraskad man skulle bli.

Medlem

Tänk om jag skulle vinna någon av FZas tävlingar... Vad mycket bättre världen skulle bli då

Medlem

Tänk om Hamsterpaj skulle vara ett seriöst forum, vad skulle hända då? Oo


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Tänk om ps3 spelen skulle vara billigare 8)


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Tänk om Hamsterpaj skulle vara ett seriöst forum, vad skulle hända då? Oo

Tänk om alla förstod att sidan inte är värd att nämnas...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Greger:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av scodriem:

Världen skulle se hemsk ut.

Om inte Tyskland besegrats(krig hade varit oundvikligt hur som helst) så hade det tagit över minst hela Europa. Ett enat Europa där alla pratar Tyska, ingen tull mellan gränserna, samma pengar över allt. Ingen bojkottning av tex Italenska bilar bara för att de är italenska. Europa hade varit en bättre plats.

Italienarna hade väl varit utrotade pga vissa människors lära om olika raser?

Den ariska rasen var den bästa och den som borde styra och allt sånt. Men de tänkte väl inte utrota annat en judar och zigenare? Italenare kanske dock inte haft rösträtt i diktator samhället dock

Är du seriös?
Isåfall - vad pratar du om?

"Europa hade varit en bättre plats"
Jo, tjena! Du bör nog läsa på lite mer om vad Hitler höll på med. Men om du definierar massmord som något bra så...

"Den ariska rasen var den bästa"
Vad baserar du det på? Varför "var" den bättre än någon annan? Var blonda, blåögda pojkar bättre på saker än mörkhåriga, brunögda pojkar?

"Men de tänkte väl inte utrota annat en judar och zigenare?"
Som sagt så bör du läsa på lite mer om ämnet innan du gör sådana uttalanden.

Edit:
OT: Tänk om alla människor på jorden hade skickat en 1-krona till mig. Då hade man helt plöstligt blivit lite rikare

1. De döda klagar inte. Amerikanerna klagar inte nämnvärt på att de bor på land stulet från indianerna(som också vart massmördade). Det skulle bli lika dant här. De överlevande får det bättre.

2. Det var det han sa i varje fall. Även om det inte stämde så sa han så

3. http://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_concentration_camp Kanske du borde läsa på.

Skrivet av Wikipedia:

After 1939 with the beginning of the 2nd World War, concentration camps increasingly became places where the enemies of the Nazis were enslaved, starved, tortured and killed. During the War concentration camps for “undesirables” spread throughout Europe. New camps were created near centers of dense “undesirable” populations, often focusing on areas with large communities of Jews, Polish intelligentsia, Communists or Roma. Since millions of Jews lived in pre-war Poland, most camps were located in the area of General Government in occupied Poland for logistical reasons. It also allowed the Nazis to transport the German Jews outside of the German main territory.

Kan inte se att det står italenare här. Det är skillnad på tanke och själva handlingen


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Edit:
OT: Tänk om alla människor på jorden hade skickat en 1-krona till mig. Då hade man helt plöstligt blivit lite rikare

Det har jag också tänk på


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av theharmlesswarrior:

"Men de tänkte väl inte utrota annat en judar och zigenare?".

Glömde du bort homosexuella, handikappade etc?

Citat:

1. De döda klagar inte. Amerikanerna klagar inte nämnvärt på att de bor på land stulet från indianerna(som också vart massmördade). Det skulle bli lika dant här. De överlevande får det bättre.

Efterlevande kan dock göra det. Och amerikanarna dödade inte flera miljoner indianer systematiskt i olika läger.

Medlem

well,,, dom hade indianläger, sen hur man tolkar dom är väll en tolknings fråga?


signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar