Klippa lite i en Arctic Cooling Freezer Pro 7?

Medlem
Klippa lite i en Arctic Cooling Freezer Pro 7?

Shenare!
Jag har en Arctic Cooling Freezer Pro 7 liggandes här hemma. Eftersom min C2D E8400 @ 3GHz ligger runt 50 i idle så skulle jag vilja byta processorfläkt. Problemet är att jag har ett MSI P45 Platinum moderkort, vilket betyder att flänsarna på min Arctic Cooling fläkt tar i moderkortets heatpipe som går hela vägen runt socketen.

Nu till fråga, kommer jag att få en mycket dåligare kylningsförmåga om jag "klipper av" den understa kylflänsen på min Arctic cooling? eller ska jag satsa på en ny processorfläkt? I så fall vilken?

Medlem

Tror inte att det påverkar så mycket alls faktiskt. Men jag skulle nog köpa en helt ny fläkt om jag var du, istället för att "krångla". Dessutom är det alltid kul med nya grejer. :> Kolla dimensionerna noga.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Kylningsförmågan kommer knappast påverkas av att du tar bort den nedersta kylflänsen.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Maila arctic cooling och se vad dom säger om saken:)

Medlem

Jag har klippt och klistrat klart, och har nu lyckats få fast kylaren
Den snurrar på finfint och håller min E8400 runt 40 grader i idle.
Gött att det funkade så jag slipper lägga pengarna på en ny processorkylare

Medlem
1
Skriv svar