Noctua cpu fläkt - riktning?

Medlem
Noctua cpu fläkt - riktning?

Hejsan!
Jag har köpt och installerat en Noctua NH-U12P
Efter att ha börjat skruva fast kylflänsen i moderkortet insåg jag att den kommer blåsa luften mot insuget för nätagget, alltså inte mot utblåset för chassit som jag ville. Jag bestämde mig för att testa och fick följande temps:
38-39 idle
46-48 load
typ 5-7 grader mindre än med orignal kylarn på min E8500. Verkar lite högre än vad det flästa som har den brukar få. Det kanske inte blev schysst mängd kylpasta...?

Men vad tror ni om riktingen på cpufläkten? Är det dumt att blåsa in mot nätagget?
Förutom utblåsfläkten bak så har jag en 120mm inblås i "taket"på chassit vilket jag vet inte gör nytta eller kanske tom sabbar? finns inget annat ställe för en 120mm... fick med 2

Jag ber er kunniga om lite råd!

Inaktiv

Den i taket ska blåsa luften ut ur chassit.

Att luften blåses från kylaren in i nätagget spelar inte så stor roll egentligen. Nätagget kan dock bli lite varmare av det och därför öka fläkthastigheten och därmed oljudet, men om du inte stör dig ljudet nu så kan du gott låta det vara.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar