Grafikkort nu eller vänta...

Medlem
Grafikkort nu eller vänta...

Nu i höst kommer det ut en massa underbara spel som jag är väldigt sugen på. Frågan är om jag ska sälja mitt 8800 gt nu och köpa ett 4870x2 eller om jag ska vänta till februari 2009 och köpa ett radeon rv870 eller geforce gtx350?
Vad hade ni gjort. Jag funderar så här: om jag köper ett 4870x2 nu och säljer det i februari när de nya korten kommer så kan jag väl få minst 2000 kronor för kortet?
Vad tycker ni, vad hade ni gjort...

:$:):up:

00a
Medlem

Jag hade köpt en dator med ett 4870x2 och sedan hade jag slutat spama forumet. inget illa menat men ska du inte ta och köpa grejorna snart. det här är inte första tråden från dig inom det här ämnet.

Medlem

landahl, varför bryr du dig ens om o fråga saker o ting på forumet, det är ju ganska uppenbart från tidigare trådar att du helt ignorerar vad folk tycker och ändå gör som du själv vill.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tack så mycket för svaren ..

Inaktiv

Huvudsaken är att du håller vad du lovat i tidigare tråd.

Lustigt att du frågar eftersom det uppenbarligen inte är en ekonomisk fråga så som du fullkomligt strör pengar omkring dig.

Om det nu är så att du frågar oss vad vi tycker att du borde göra, så är det givetvis att köpa ett nytt kort, gärna fler stycken om det går. Finanskrisen behöver dina djupa fickor, AMD/ATI likaså. Vad vi behöver löses också genom köpet, förutsatt att du inte spammar forumet med "Mitt-kort-är-superbra"-trådar.

Alltså, köp, spela och var nöjd.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

00a
Medlem

Om jag ska svara lite seriöst på din fråga så tycker jag att du ska köpa ett 4870x2. det är ett riktigt monster kan jag själv intyga. nackdelen är den kortet blir väldigt varmt och att fläkthastigheten kan då behövas höjas. och då är frågan den hur pass kräsen du är gällande ljudnivå. är inte så farligt högljud på 40% tycker jag själv. om det inte är så bråttom med ny dator så kan du ju alltid vänta på rv870 och gtx350 och se hur de presterar.

Medlem

Kommer nytt hela tiden, köp!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Huvudsaken är att du håller vad du lovat i tidigare tråd.

Lustigt att du frågar eftersom det uppenbarligen inte är en ekonomisk fråga så som du fullkomligt strör pengar omkring dig.

Om det nu är så att du frågar oss vad vi tycker att du borde göra, så är det givetvis att köpa ett nytt kort, gärna fler stycken om det går. Finanskrisen behöver dina djupa fickor, AMD/ATI likaså. Vad vi behöver löses också genom köpet, förutsatt att du inte spammar forumet med "Mitt-kort-är-superbra"-trådar.

Alltså, köp, spela och var nöjd.

Jag strör knappast pengar omkring mig , däremot är jag bra på att spara och handlar inte onödiga saker etc. Och så råkar jag älska datorteknik...

Tror ni man kan få 2000 för 4870x2 om man har haft det i ca 4 månader utan att klocka det?

00a
Medlem
Skrivet av landahl:
Skrivet av PaddanL:

Huvudsaken är att du håller vad du lovat i tidigare tråd.

Lustigt att du frågar eftersom det uppenbarligen inte är en ekonomisk fråga så som du fullkomligt strör pengar omkring dig.

Om det nu är så att du frågar oss vad vi tycker att du borde göra, så är det givetvis att köpa ett nytt kort, gärna fler stycken om det går. Finanskrisen behöver dina djupa fickor, AMD/ATI likaså. Vad vi behöver löses också genom köpet, förutsatt att du inte spammar forumet med "Mitt-kort-är-superbra"-trådar.

Alltså, köp, spela och var nöjd.

Jag strör knappast pengar omkring mig , däremot är jag bra på att spara och handlar inte onödiga saker etc. Och så råkar jag älska datorteknik...

Tror ni man kan få 2000 för 4870x2 om man har haft det i ca 4 månader utan att klocka det?

Varför ska du sälja det efter fyra månader? det kommer fortvarande vara ett monster då! "jag är bra på att spara och handlar inte onödiga saker". att först köpa ett 4870x2 och sedan sälja efter fyra månader det är vad jag kallar onödigt. tycker även att det är att strö pengar runt omkring sig.

Medlem

Fast om jag har det kortet längre så kommer jag inte få ut 2000 för det. Det är som att köpa en bil, värdet sjunker fort. Om jag kan spela farcry 2 på högsta i 2560/1600 så behåller jag kortet längre. Enligt tester så går det att spela crysis i 2560/1600 very high 30 fps och det är spelbart iallafall i crysis. Far cry 2 kommer dock äga crysis...

00a
Medlem
Skrivet av landahl:

Fast om jag har det kortet längre så kommer jag inte få ut 2000 för det. Det är som att köpa en bil, värdet sjunker fort. Om jag kan spela farcry 2 på högsta i 2560/1600 så behåller jag kortet längre. Enligt tester så går det att spela crysis i 2560/1600 very high 30 fps och det är spelbart iallafall i crysis. Far cry 2 kommer dock äga crysis...

Visst en bil är lite som ett grafikkort de sjunker fort i värde. också därför är det sällan folk köper en bil och använder fyra månader för att sedan sälja den och gå i förlust med många tusen bara för att få en nyare model. jag skulle faktiskt tro att du kommer kunna köra far cry på högsta i 2560*1600 med ett 4870x2

Medlem

Jag vet en som köper en ny bil vart tredje år , säljer och köper för att han ska få ut så mycket han kan.
Farcry 2 verkar vara mycket mer optimerat än crysis så ja tror nog också det går...

Medlem

I dag beställde jag detta --->

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=PCRHD4870...

http://www.overclockers.se/ItemInfo?itemId=105349163&itemName...

Hoppas att jag kan spela Dead Space på högsta grafik i 2560/1600 0 aa såklart(ingen ide i den upplösningen har jag märkt) ..

Anledningen till nätagget är att ja nån gång antagligen kommer köra crossfire. Nvidia har jag tröttnat på med deras extrema priser...

Medlem

Vänta nu, betalade du 3500 för nätagget på en hemsida där det inte ens finns i lager? Oo (okej, du kanske tog det sista, vad vet jag) Men du har fortfarande mage att klaga på Nvidias priser, du vet att du kan spara 1000kr på samma nätagg från t.ex. komplett... http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336483

Och asså, 1200W är inte nödvändigt, ett Corsair TX750 klarar av 2st 4870X2 finfint och det kostar mindre än hälften så mycket.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Vänta nu, betalade du 3500 för nätagget på en hemsida där det inte ens finns i lager? Oo (okej, du kanske tog det sista, vad vet jag) Men du har fortfarande mage att klaga på Nvidias priser, du vet att du kan spara 1000kr på samma nätagg från t.ex. komplett... http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336483

Och asså, 1200W är inte nödvändigt, ett Corsair TX750 klarar av 2st 4870X2 finfint och det kostar mindre än hälften så mycket.

Jag beställde aldrig från overclockers utan en annan butik till ett billigare pris än komplett...

Medlem

1200w är onödigt utan tvekan: Men landahl lider ju av bristande kunskaper...

http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/200807/Effektfrbruk...

Gör som du vill.. hade köpt ett 750w corsair... dånar lite med stabilt är det.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Dånar? O.o

Mitt 750TX är tyst som en mus!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag kommer kanske köra med 3 ati kort längre fram så agget duger bra för det.

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag kommer kanske köra med 3 ati kort längre fram så agget duger bra för det.

Då behöver du ju inte sälja ditt 4870X2:)

Inaktiv

Haha, det här känns ju som rena rama ljug-vm ju.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jo, lycka till att köra med 3st 4870x2, har du ett Crossfire moderkort isåfall da?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Haha, det här känns ju som rena rama ljug-vm ju.

Behöver väl inte vara så. Räcker med att han väljer bort det klassiska alkoholiserade Svenssonlivet vid veckoslutet. 2 papp går då lätt bort på sprit och brudar

Inaktiv

Hehe "och brudar"? Köpa sig glädje ujujuj...

Poängen är i alla fall att han säger 25 olika saker i 10 trådar. Lite så här:
1. Påstående/fråga 1 postas.
2. Kommentarar/tips ges.
3. Han säger emot
4. Kommentarer/fråga varför han frågar alls om han bara ska såga.
5. Han ändrar sig och tar emot tips och vinklar de som om han kommit fram till det själv.
6.Kommentarer: "ja det blir väl bra"
7. Tråden avrundas med att han påstår sig köpt de dyraste grejerna, rakt emot trådens tidigare rekommendationer osv. Gärna i kombo med en länk till en pryl som han "köpt" där priset är 3000 kr "fast jag köpte på ett annat ställe billigare". Poängen med tråden? Noll.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jag beställde från overclockers nätagget men efter ett tag fick jag ett mail där dem skrev detta -->

Hej.

Tack för din order.

Tyvärr så kan Vi inte leverera artikeln till angivet pris.

Detta eftersom vi inte har hunnit uppdatera priserna efter US Dollar. Hade vi haft den i lager hade vi naturligtvis kunnat leverera.

Vi rekommenderar att Ni vänder er till en annan butik som har den i lager.

Återigen ber vi om ursäkt för det inträffade, en lösning är under utveckling.

_______________

Med vänlig hälsning

Daniel Sandberg

daniel@oc.nu

0920-775 81

http://www.oc.nu

http://www.overclockers.se

Tel: 0920-775 80

Fax: 0920-775 89

////////////////////////////////////////

Då beställde jag agget från en annan butik och fick detta mailet ---->

Tack för din order hos B-ray.se!

Du har valt att betala mot faktura.

Din order uppgår till 2805:- (inkl. frakt, faktureringsavgift & 5% av ordervärde för faktura.)

Thermaltake 1200W ToughPower (Frakt:Post 240:- )
2635.00
1
2635.00

Subtotal
2635.00

Fakturera Mig (50:- avgift +5%)
50.00

Totalpris
2685.00

--

Din order levereras till dig omgående om den finns i lager, annars så fort att den kommer oss tillhanda.

Gäller det förhandsbokning av spel, så skickas spelet till dig dagen innan releasedatumet.

Med Vänlig Hälsning

Best Regards

_______________________________________

Kenneth Grip

Sales/Support

_______________________________________

B-ray.se/Solid Lindistribution
Kavallerivägen 10 2tr
174 58 Sundbyberg
Sweden

www.b-ray.se

////////////////////////////

Så nu ska det va klappat och klart.
En annan sak, japp paddan jag dricker inte varje helg så jag sparar in en hel del pengar där. Det är lite kul att läsa era spekulationer om hur jag har råd osv.

Medlem

wtf! O.o

Du säger att du inte beställde från Overclockers men så fick du ändå ett mail från dem?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

wtf! O.o

Du säger att du inte beställde från Overclockers men så fick du ändå ett mail från dem?

Men snälla du läs vad jag skriver. Jag beställde där men det vart fel därav mailet från dem. Då beställde ja från ett annat ställe sen. Och ? Vad spelar det för roll för dig?

Medlem

Jamen att du först beställer från ett ställe där det är sjukt mycket dyrare är ju så sjukt idiotiskt och att du sedan säger att du håller hårt i dina pengar och att Nvidia är så dyra, du verkar ju skita fullständigt i vad du köper, 1200W är också sjukt overpower och det kommer du knappast behöva. Men aja, du skiter ju i våra råd hur som helst.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Jamen att du först beställer från ett ställe där det är sjukt mycket dyrare är ju så sjukt idiotiskt och att du sedan säger att du håller hårt i dina pengar och att Nvidia är så dyra, du verkar ju skita fullständigt i vad du köper, 1200W är också sjukt overpower och det kommer du knappast behöva. Men aja, du skiter ju i våra råd hur som helst.

Är 1200 watt sjukt overpower om man tänker köra 3 grafikkort i framtiden?
Sedan så när jag beställde så stod det att agget kostade 2300 kronor, sedan uppdaterade dem priserna fort. Dem priserna du ser på overclockers nu när det gäller thermaltake thoughpower är de nya priserna. Det känns inte direkt viktigt att behöva förklara för dig. :evil:

Inaktiv

Kul att du äntligen köpt något... Eller har du? Du har ju återigen bara visat en beställning. Ingenting är ju köpt än.
Hur som helst, ha det så kul med dina grejer och jag hoppas du spelar mer med än du pratar om dina grejer


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Kul att du äntligen köpt något... Eller har du? Du har ju återigen bara visat en beställning. Ingenting är ju köpt än.
Hur som helst, ha det så kul med dina grejer och jag hoppas du spelar mer med än du pratar om dina grejer

Ja du käre paddan det är ju spelen som är viktigast , såklart behöver man en motor som kan driva dem också. Skärmen är dock nr 1 anser jag för det är den man tittar på hela tiden.

Frågan är bara hur ja ska hinna spela alla spel ja har på min att köpa lista --->

Spel att köpa:

Crysis Warhead
Alan Wake
Prince of persia 4
Dead Space
Fallout 3
Far Cry 2
Left 4 Dead
Mass Effect

8)

12
Skriv svar