Vista - ingen bild på min tv

Inaktiv
Vista - ingen bild på min tv

Hejsan, har precis installerat Vista och får inte någon bild på min tv

Jag har bild på min datorskärm, men jag har även kopplat in min tv för att kolla på filmer. Jag ser bara skrivbordet men inga program eller ngt annat syns på den...

På Xp gick det att välja att fullskärms visning skulle visas på tvn men det har jag inte hittat på Vista.

Någon som har/haft samma problem som kan hälpa?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av oLjud:

Jag ser bara skrivbordet men inga program eller ngt annat syns på den...

Det är inte så enkelt att du bara behöver dra över de program som du vill se på TV'n då?

Låter som att du använder din TV som "utökat skrivbord" (tror det heter nåt liknande) och då får du bara fram skrivbordet utan ikoner mm.
Med andra ord måste du klicka och dra över tex mediaspelaren för att få den på din TV.

Vet att jag har så. Använder iofs XP men jag tycker inte att det borde vara någon större skillnad.


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

Så hade jag på XP oxå, men då kunde man klicka i så att fullskärmsvisning av video visades på tvn och även på datorn.

Får jag prova att dra över bilden senare (är itne hemma)


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

1
Skriv svar