Medlem
Byta box.

Nu har skitet pajjat helt och jag ska lämna in den på elgiganten idag och hoppas på att jag får en ny. Men, nu undrar jag: Tror ni att jag kan få spara den gamla HDD'n som jag har allt sparat på?

/Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Om HDD funkar så behöver du inte lämna in den. Jag lämnade in min till Microsoft och dom sa att man inte behöver skicka med HDD eller minneskort


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Äsch, men jag tror att jag lämnar in HDD'n också. Men vad går förlorat då? Bara sparningarna och allt jag har laddat ner från Marketplace?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Allt du har på hårddisken. Däremot saker som du köpt på marketplace ska vara lätt att få tillbaka, bara du fixar så du kommer in på ditt gamla Live konto.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Allt du har på hårddisken. Däremot saker som du köpt på marketplace ska vara lätt att få tillbaka, bara du fixar så du kommer in på ditt gamla Live konto.

Det går väll att få fram det nya kontot på den nya boxen?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Dvorak:

Allt du har på hårddisken. Däremot saker som du köpt på marketplace ska vara lätt att få tillbaka, bara du fixar så du kommer in på ditt gamla Live konto.

Det går väll att få fram det nya kontot på den nya boxen?

Du menar få fram ditt gamla, ja det går man väljer retrieve xbox live id.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Byter du hårddisk så kommer du komma åt t.ex. de Live Arcade-spel som du köpt, men du måste vara ansluten till Internet för att använda dem så din äganderätt kan bli bekräftat.

Detta behövs inte med din originaldrive, som du använde när du köpte innehållet. Ska tydligen gå att komma runt om du kontaktar Microsoft. Då får du skapa ett nytt Live-konto, och MS krediterar dig de Microsoft points som behövs så du kan tanka ner materielt på nytt och binda det till din nya hårddisk.

Inte alls enkelt, men men..

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]

Skrivet av WaltX:
Skrivet av Dvorak:

Allt du har på hårddisken. Däremot saker som du köpt på marketplace ska vara lätt att få tillbaka, bara du fixar så du kommer in på ditt gamla Live konto.

Det går väll att få fram det nya kontot på den nya boxen?

Du menar få fram ditt gamla, ja det går man väljer retrieve xbox live id.

Menar det gamla ja, tack!

Som tur så har jag inga Arcade spel..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag har varit på elgiganten och de vägrar att ta emot den och ge en ny. De sa att jag skulle ringa Microsoft och skicka den till reparation i Tyskland, vilket kommer att ta ca. 2-3 veckor! :evil::evil::evil::evil:


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag har varit på elgiganten och de vägrar att ta emot den och ge en ny. De sa att jag skulle ringa Microsoft och skicka den till reparation i Tyskland, vilket kommer att ta ca. 2-3 veckor! :evil::evil::evil::evil:

Ja det suger, man ska få byta direkt i butiken när en vara är fel/pajar.

Inaktiv

dom xbox 360 jag hade problem med bytte Siba ut direkt,
bara att åka hem igen med en ny.
hur bra som helst

Medlem

Elgiganten SKA ta emot den enligt svensk garanti lag så vitt jag vet... du borde kolla upp det och sen gå tillbaka.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag ska åka tillbaka imorgon och KRÄVA om en ny box!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

ja det är lag på att har du garanti kvar så ska elgiganten ge dig en ny/repa den åt dig, det är dom som ska kontakta MS så fall och inte du.

allt förutsatt att du har garantin kvar hos elgiganten.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jo, jag har 2 års garanti. Jag har kontaktat advokater som ska hjälpa mig med det här, för elgiganten vägrar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Annars är det ju bara att ta ett snack med konsumentverket.

Medlem
Skrivet av jingai:

Annars är det ju bara att ta ett snack med konsumentverket.

Jo, precis vad jag gjorde. De sa att elgiganten SKALL byta ut konsolen. Jag har fått papper och bevis. Snart ska jag ut och fan i mig få en ny 360!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

way to go... de sa samma sak till min kompis dock så han jag inte säga till att han har rätt att lämna in den hos elgiganten och ingen annan stans innan han skickade iväg den.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Nu har jag varit där men kom ingen vart. De tog emot konsolen och skulle skicka den på reparation i Tyskland.. 3 veckor utan box och Guitar Hero 2 ligger bara här.. :(:(


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Idioter asså vägra bara byta skiten från början..

Medlem

Blir lite trött på min box nu med, har bara haft den i en vecka och nu har den börjat klaga på att min Gears-skiva är repig..

Är ganska så sne på detta då jag bara haft den i konsollen hela tiden och när jag väl tog ut den så var den helt ren...


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

nä elgigantens service är inte mycket att hurra för

har själv haft problem med dem


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Funderar på att skriva om detta i tidningen och göra dålig reklam för elgiganten.. De har låga priiser, visst. Men, när man får problem med produkterna, då blir det ett helvete..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av cribba:

Blir lite trött på min box nu med, har bara haft den i en vecka och nu har den börjat klaga på att min Gears-skiva är repig..

Är ganska så sne på detta då jag bara haft den i konsollen hela tiden och när jag väl tog ut den så var den helt ren...

Exakt samma för mig faktiskt. Ibland avbryts spelet plötsligt med felmeddelandet att skivan är repig eller smutsig, vilket den inte är. Men händer inte så ofta för mig som tur är.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Hände så för mig med i gears dock så efter en uppdatering så har det aldrig hänt igen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

du skulle krävt pengarna tillbaks, om det går att göra så ?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

du skulle krävt pengarna tillbaks, om det går att göra så ?

Försökte, men så envisa som elgiganten är, så..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

kanske dax att ge elgiganten lite skit ?
det är ju allmänt känt att folk kallar telia felia...

varför inte börja kalla elgiganten felgiganten...

det är ju rätt så hård konkurens mellan elgiganten å mediamarkt, siba är med på ett litet hörn men dom är inte stora nog.

har hört att man kan pruta.. hehe..
nån polare påstod att nån han kände kollade upp en 360 på mediamarkt,

och åkte sen till elgiganten å såg att 360n va lite dyrare på elgiganten,
och påpekade det att mediamarkt va billigare,

då sålde elgiganten 360n en aning lägre pris än mediamarkt, bara för att elgiganten hade nån lägsta pris garanti. och kanske har så fortfarande ?

min poäng är att du kanske kunde påpeka att minsann siba byter ut maskinen direkt, varför gör inte ni det ?
då kanske dom lyssnar...

för dom borde ju fatta att dom tappar kunder om folk får bättre service på andra ställen..

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

kanske dax att ge elgiganten lite skit ?
det är ju allmänt känt att folk kallar telia felia...

varför inte börja kalla elgiganten felgiganten...

det är ju rätt så hård konkurens mellan elgiganten å mediamarkt, siba är med på ett litet hörn men dom är inte stora nog.

har hört att man kan pruta.. hehe..
nån polare påstod att nån han kände kollade upp en 360 på mediamarkt,

och åkte sen till elgiganten å såg att 360n va lite dyrare på elgiganten,
och påpekade det att mediamarkt va billigare,

då sålde elgiganten 360n en aning lägre pris än mediamarkt, bara för att elgiganten hade nån lägsta pris garanti. och kanske har så fortfarande ?

min poäng är att du kanske kunde påpeka att minsann siba byter ut maskinen direkt, varför gör inte ni det ?
då kanske dom lyssnar...

för dom borde ju fatta att dom tappar kunder om folk får bättre service på andra ställen..

Haha! Smart, det har jag inte tänkt på Men nu är det försent, har redan skickat den till Tyskland. Men jag är nästan säker på att det kommer att gå sönder igen, då kan jag testa ditt råd


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Tur att man köpte sin på Onoff, hört att de byter ut mot en ny direkt i butik men med min vanliga tur så går den väll sönder dan efter garantin går ut

12
Skriv svar