Börjar få problem med boxen..

Medlem
Börjar få problem med boxen..

Tja!

Jag skulle sätta mig och spela lite GRAW 2 på en team elimination server. När jag var inne och skulle välja vapen så blev tv'n helt grön! Jag startade om boxen från boxens framsida. Startade spelet och joinade en annan server. Hände samma sak där, fast den här gången blev skärmen täckt av grå/oranga "tegelstenar"! Wtf?! Startade om boxen igen. Nu fastnade bilden direkt när jag startade den, med ännu ett kontigt mönster. Startade om IGEN och hände samma sak. Drog ut alla sladdar från boxen och sedan tillbaka igen och startade. Nu funkade det. Slängde in Gears of War skivan och testade multiplayern, det funkade. Testade sedan GRAW 2 i singel player, det funkade också. Sen skulle jag testa GRAW i multiplayer igen, men då blixtrade tv'n till och bilden fastnade..

Alltså.. jag fattar inte vad det är som händer!? Håller min box på att pajja eller är det bara multiplayern på GRAW 2 som är problemet? Om det nu bara är MP i GRAW 2, varför blev det samma sak när jag startade boxen?

Snälla ni, nu behöver jag ert stöd som mest! Jag vill inte att min box ska gå sönder idag, för mitt GH2 kommer ju imorrn!

Vad ska jag göra?? Vad är felet? Vad tror ni?

Tack på förhand!
/ Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kan ju vara så att det är någon form av bugg eller fel på skivan till GRAW2 och att det kanske låg kvar i cachen när du boota om en gång. Hur som helst så borde du testa spelet hos någon annan eller be att få en ny skiva i affären du köpte spelet. Du kan ju ta med den dit och låta dom testa den också.

Är boxen trasig så skicka den till MS och gnäll lite så kanske du får en svart 360 med större hdd

Medlem

Men det finns ju inga repor eller annan skada på skivan, det har jag kollat. Att testa skivan på en annan box har jag inte möjligheten att göra. Vad är "cache" för något?

Glömde tillägga att jag hade igång 360 (dashboard) i cirka 1 timme utan att göra något. Sedan började jag med GRAW 2 direkt och fick problemen. Kan det vara orsaken också? Jag ska testa MP i GRAW 2 senare ikväll, nu låter jag boxen vila i frid och hoppas på att den återhämtar sig..

Edit: Hade på musik från HDD'n i boxen också under tiden jag väntade på att servern skulle starta.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

min fjärde 360 är även den en krångelmaskin för mig,
kanske lämna in den när ny 360 finns ute ?
fast man lär väl knappast få en elite mot en premium, kanske om man lägger dom eventuella pengar som skiljer?

drömma går ju

Medlem

Cachen är ett slags minne elller nåt där skit lagras ett tag. Eller jag vet inte exakt, men kolla på wikipedia för en bra beskrivning. Hur som helst kan du tömma cachen genom att hålla inne A när du startar boxen.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Cachen är ett slags minne elller nåt där skit lagras ett tag. Eller jag vet inte exakt, men kolla på wikipedia för en bra beskrivning. Hur som helst kan du tömma cachen genom att hålla inne A när du startar boxen.

Men det är väll inget annat som raderas förutom "skräp"?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Spectral:

Cachen är ett slags minne elller nåt där skit lagras ett tag. Eller jag vet inte exakt, men kolla på wikipedia för en bra beskrivning. Hur som helst kan du tömma cachen genom att hålla inne A när du startar boxen.

Men det är väll inget annat som raderas förutom "skräp"?

Nej, ingenting viktigt försvinner.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Okej, då testar jag det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Sådär! Nu funkar det, tack för allt!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Man kan väl se på det ungefär som när man tar bort cookies och temporära internetfiler. Bara skräp

Medlem

Nu händer det samma sak igen, fast med Oblivion också. TV'n bara blixtrar till och får en blå rutig mönster, det låter typ: "Bzz!!" från TV'n när det blixtrar till och fastnar.. fan också!! :@

Vad ska jag göra???


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

kontakta MS


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nu har jag skickat ett meddelande till supporten.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nu blinkade 3 röda lampor på skitboxen också! :evil::evil:


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Om jag var du skulle jag ringa till dom. Mailen lär du aldrig få svar på. Har själv väntat i ungefär 6 månader på svar från mina mail.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Om jag var du skulle jag ringa till dom. Mailen lär du aldrig få svar på. Har själv väntat i ungefär 6 månader på svar från mina mail.

Okej, gör det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Du kan ju alltid testa och se om du kan få ut felkoderna så du vet vad problemet kan bero på.
Står en bra beskrivning på psxcares forum hur man gör för att få ut dem:

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29160

Om du har garanti kvar så kan de vara dax och använda den, annars så ska psxcare vara riktigt duktiga på felsökning och lagning av xbox 360.
Hoppas de fixar sig.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Inaktiv

hade samma problem med min xbox, åkte med glädje (not), till inköps stället, där dom säger till mig att ringa ms, men efter att ha blivit upprörd som h-e :),så ringde killen på inköpsstället ms åt mig, efter 10 minuter så kasta han på luren och köpte tillbaka min 360 och gav mig en ny istället..

Medlem

Nu har jag ännu ett problem! Det går inte att spara på Oblivion.. har testat att spara på HDD'n och lilla minneskortet.. =/ Ska testa om de andra spelen går att spara..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

min fjärde 360 är även den en krångelmaskin för mig,
kanske lämna in den när ny 360 finns ute ?
fast man lär väl knappast få en elite mot en premium, kanske om man lägger dom eventuella pengar som skiljer?

drömma går ju

Att du orkar hålla på o krångla, jag skulle nog tröttna o sälja skiten o köpa en Ps3 istället.

Har 360 själv men inte kommer jag hålla på o byta maskin efter maskin allt för många gånger om den pajar. Spelar ingen roll hur bra spel det finns/kommer till 360 om skiten inte funkar.

Inaktiv

jo gaara, det lutar åt att man skaffar en ps3.

fast det hade man tänkt ändå.
men man hade viljat vänta ett tag så priset går ner en aning,
men eftersom jag har ruskig otur med min 360 så man får man pröjsa fullpris för ps3 om man vill ha kul .. hehe.

har svårt att tro att nån mer än jag har haft fel på 4 st 360 i rad ?

som tur är har man wii också så man klarar sig ju med underhållning, men man vill ju ha en värsting maskin också såklart.

har microsoft kommit fram till nåt om att just deras maskiner har så mycke problem med låsningar i spel ?
om det är värmeproblem, mjukvaran som är knas, eller dåligt programerade spel ?

Medlem

Tror nog Microsoft försöker tysta ner det där med problemen så mycket som möjligt de vill inte förvärra deras rykte det slår ju hårt mot 360 o dess försäljning...

I mina ögon är det maskinens instabila hårdvara enda skäl till att de kan förlora kriget i denna generation för spelen är det då inget fel på.

Tack o lov är de flesta spelen multiplat så Ps3 är ju ett alternativ.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

har svårt att tro att nån mer än jag har haft fel på 4 st 360 i rad ?

Jag har nästan svårt att tro att du hanterar boxarna på rätt sätt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar