5.1 Högtalare till Xbox 360?

Medlem
5.1 Högtalare till Xbox 360?

Tja!

Jag har Philips hemmabiopaket som är kopplad till DVD'n just nu. Men kan man koppla in högtalarna i boxen? Jag hittar ingen komtakt i boxen som passar högtalarna.. vad kan jag göra?? Det måste funka innan jag får GH2!

Tack på förhand!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

förstäkrare

Medlem

Har du en en reciever eller nåt sånt?

Jag har en scart sladd till tv:n och i xbox änden av den finns ett uttag för optisk kabel, så jag har den optiska kabeln därifrån och till min reciever.

Så jag vet inte om det finns nåt uttag för optisk kabel på vad du nu använder för sladd som går till tv:n.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Koppla högtalare direkt till 360n går ej. Däremot kan du skaffa en komponentkabel (om du inte nu har en redan) som du kopplar till förstärkaren i vilken du har kopplat högtalarna.

Medlem

Vad är en reciever? Och vilken komponentkabel?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Reciever är grejen du kopplar alla högtalarsladdarna till, eller du kanske kopplar dom till dvd spelaren?

Vad har du för kabel mellan tv:n och xboxen?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Alla sladdar med färger från högtalarna är kopplade till DVD'n.

Det är AV-Kabeln (som man fick med boxen) som sitter mellan TV'n och boxen..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ok, om du kollar på den delen som sitter i boxen finns det ett uttag på den?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Ja, det finns ett litet uttag på den breda kontakten som sitter i boxen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Då tror jag att det ska gå med den här, fast kolla först så att det finns ett uttag på dvd spelaren också.

Men jag är inte helt 100 på hur/om det funkar när man kopplar det till en dvd spelare. Du kanske kan kolla lite i dvd manualen om det står nåt.

Edit: Å andra sidan om det inte står nåt i manualen men det finns ett uttag på dvd spelaren så är det ju bara att köpa kabeln och testa, den är inte särskilt dyr.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Tack så jätte mycket! Ska genast kolla upp det

Edit: DVD'n hade ingen sådan uttag, då får jag nöja mig med ljudet från TV'n. Men det duger nog Tack för all hjälp!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Du kan ju alltid dra de röda och vita kablarna till förstärkaren, blir dock inget 5.1 ljud men du har kanske bättre högtalare till stereon än till tv:n???

Inaktiv

Borde finnas någon form av digital ingång på recivern.. Om det inte är optisk kan det vara coaxial, en vanlig RCA kontakt (sån där röd och vit duvet) oftast orange eller svart.
Den kontakten är dock elektrisk och 360 har bara optisk digital utgång, finns dock optisk till elektrisk omkopplare.
Har du nå produktblad eller modell nr på paketet/recivern?

Medlem

Det är denna jag har, ingen modern DVD direkt..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

tyvärr har den ju inga digitala ingångar så att går inte att få dolby digital från 360n.

Meeeen

Du har ju Dolby Prologic II på den så anslut 360n genom AUX ingången (röd & vit på baksidan) å slå på DPLII på den kanalen så får du hyffsat bra fake surround ljud.
Tusen ggr bättre än att köra tv-ljudet iaf

Medlem

Okej, men DVD'n har bara röd och vit AUX ingång. Och jag måste koppla alla tre kontakter i DVD'n, alltså röd, vit och gul. Annars får jag ingen bild..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Har du scart kabel eller Komponent kabeln från 360n?

Räcker om du kopplar endast ljudet till recivern, alltså bara röd och vit, sen kopplar du den gula direkt till teven.

Alternativt om du vill ha ljud ur teven oxå så får du köpa splitkontakter till RCA kabeln, sen dra en till teven och en in i recivern.
Har din tv RCA utgångar bak? Då kan du bara koppla allt från xboxen till tvn och sen koppla ut ljudet från tvn till recivern, då kan du ju köra vanliga ljudet när du kollar på tv genom stereon oxå.
Finns en hel del olika lösningar, men kör på den senare, är smidigast enligt mig.

Hoppas du hänger med

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Okej, men DVD'n har bara röd och vit AUX ingång. Och jag måste koppla alla tre kontakter i DVD'n, alltså röd, vit och gul. Annars får jag ingen bild..

Vad konstigt då det är den gula som är sjävla "bildkabeln"

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av WaltX:

Okej, men DVD'n har bara röd och vit AUX ingång. Och jag måste koppla alla tre kontakter i DVD'n, alltså röd, vit och gul. Annars får jag ingen bild..

Vad konstigt då det är den gula som är sjävla "bildkabeln"

Jo, exakt. Det är problemet. Visst, jag får 5.1 ljud, men ingen bild..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

somsagt.. gula till teven rödvit till stereon.

Medlem
Skrivet av Dogge:

somsagt.. gula till teven rödvit till stereon.

Men DVD'n ligger inte så nära tv'n..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Då gör du som jag sa tidigare.. kopplar allt till teven först (röd, vit och gul) sen har du formodligen RCA utgångar bakpå teven (rödvita) så sätt en kabel mellan teven å recivern.

Medlem

Okej, ska testa


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar