PS3 som DVD-spelare

Inaktiv
PS3 som DVD-spelare

Det klagades ju tidigare på att PS3 är usel som DVD-spelare. Uppenbarligen uppskalar/deinterlacear den inte på ett bra sätt.

Jag undrar om nån vet om detta har förbättrats?

Hur upplever ni kvalitén när man tittar på DVD?

Eller brukar tv:n kunna sköta det bättre? Ska man stänga av den funktionen på PS3?

Inaktiv

finns väll nått uppskalnings altenativ nånstans i dvd/br settings..
har själv inte ändrat några sådanna altenativ då de dvd filmer jag kollat på (bond från expressen, alien quadrologin och en gammal komedi film) funkat utmärkt

ps3 är utmärkt som dvd och br-spelare

Medlem

Jag spelade upp en Spiderman DVD från USA på min amerikanska PS3:a, och det såg bra ut. Håller med F3D: PS3 är utmärkt som dvd och (tror jag) br-spelare.

Medlem

Har kollat flera dvds och inte upplevt något konstigt med bilden. Blureayfilmer funkar prima dom med, grymt om man har en fullhd tv

Inaktiv

fast ska man se på dvd på ps3 då ska man väl helst köpa den där fjärrkontrollen till ?
att köra film med gamepad är ju osmidigt.
och kan ps3 köra alla zoner, typ amerikanska zon 1 ?
nackdelen att se mycke film på en konsol är väl att man kör slut på lasern mycke mer.
för varje konsoll, dvd spelare har ju en viss livslängd med lasern som läser skivan.

Medlem

Nja jag tycker det är lite överskattat med den där fjärrkontrollen faktist. Går utmärkt att stoppa,spola o mata ut skiva med handkontrollen. Förstår inte riktigt varför man ska ha en grejj med samma funktioner men som har en annan form bara. I mina ögon så är det bortkastade pengar.

Inaktiv

Har för mig att det var i börga innan typ första uppdateringen som den inte uppskalade bra men har för mig att det fixades.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Jo, tror uppskalningen kom med uppdatering 1.80.
Har dock inte testat då jag fortfarande kör på en gammal tv

Medlem

Uppskalning funkar bra.

Inaktiv

Tycker att konsolen fungerar utmärkt som både dvd och br-spelare. Fjärrisens enda plus är ju att man slipper slösa batteri på kontrollen medan man kollar film^^

*offtopic, införskaffa 300 på br om ni har full hd

Medlem

Jag spelar upp både Blu-Ray och DVD filmer på min, funkar utmärkt, inga som helst problem..

Medlem

Funkar utmärkt och köra DVDer på PS3an. Fläkten går väl igång lite då och då, men tycker den är lätt mycke tystare än på 360an.

Skrivet av BangBoomBang:

nackdelen att se mycke film på en konsol är väl att man kör slut på lasern mycke mer.
för varje konsoll, dvd spelare har ju en viss livslängd med lasern som läser skivan.

Mja.. Går väl och diskutera antar jag. Har min gammla Pioneer 525 - DVD spelare som är över 10år gammal nu och har aldrig haft några problem med att lasern skulle bli "slö". Och då är jag en person som kollar rätt mycke på film

En normal använder kommer säkert kunna använda den i 10år till, men då har det redan kommit nya konsoler och spelare

1
Skriv svar