Medlem
Lair review

link

4.9
Poor OVERALL
(out of 10 / not an average)

Vart inte mycket att hänga i julgranen, ville bara varna så ingen råkar köpa överhypat skräp.

Medlem

Alla PS3 fanboys borde bli väldigt tysta nu.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Alla PS3 fanboys borde bli väldigt tysta nu.

För att?


signatur
Medlem
Skrivet av Hubbe:

US Playstation Magazine rates Lair 5.0
http://www.n4g.com/ps3/NewsCom-61072.aspx#Comments
(från samma sida som du länkade ifrån till och med)

Publication Score
EGM 5.5/10
PSM 5/10[4]
Play 9/10[5]!!!!!!!!!
GamePro 3.75/5
Game Informer 7.5/10 & 8/10

länk

som sagt, till och med playstation M gav det 5/10

varnar bara så folk inte ska slösa bort sina pengar, men go ahead for what all i care.

När ni fanboys gått igenom Denial Anger Bargaining Depression Acceptance så kanske ni också förstår att ni inte ska sponsra såna här skit produkter genom att köpa dom.

Medlem

Den enda, ENDA, anledningen till att den här tråden existerar drunken_monkey_boxer är för att du får ut nån typ av kick av att basha på PS3:an. Detta visar du gott och väl med ditt första inlägg, där du tar en enda recension och postar.

Om du nu faktiskt hade goda avsikter för att varna oss för dåligt spel så hade du först tagit reda på medelpoängen (69 av 100 btw) för att sen poängtera vad det faktiskt var som gjorde det dåligt.

Men nu handlar den här tråden inte om huruvida du vill varna oss för ett mediokert spel - utan du vill poängtera vilka värdelösa konsol vi PS3-ägare har köpt och du njuter av att se hur låga betyg ps3-exklusiva spel får.

Att du sen drar upp fanboy-kortet för att rättfärdiga den här trådens existens är bara lågt när det i själva verket är DU som är den största fanboyen på hela FZ:a. När du själv kan acceptera det faktumet så kan hela playstation-forumet bli en oändligt mycket trevligare och roligare plats för alla, utan meningslösa och nerklankande trådar om dittan och dattan.

Diskussioner om spel och betyg är bra och det hela tanken går ut på, oavsett om det är positiva eller negativa punkter, men när ditt falska motiv lyser igenom diskussionen som en röd tråd får jag fan lust att spy över hela tangentbordet.

Medlem

^-- Du kanske missade att jag postade nyheter om haze för ett par timmar sen som var av intresse för ps3 fans? Börja bidra med något vettigt själv istället för bara onödiga personliga påhopp.

Jag vill inte använda medelpoäng(från t ex gamerankings) för att kassa reviews som t ex plays HÖJER medelvärdet otroligt mycket.

"Att du sen drar upp fanboy-kortet för att rättfärdiga den här trådens existens är bara lågt när det i själva verket är DU som är den största fanboyen på hela FZ:a."

Jag tror detta är högst otroligt att jag är den största fanboyen på hela FZ Är alldeles för intresserad av nyheter om 360, wii och ps3an för att vara det hehe

Medlem

Varför inte använda medelvärdet? Varför skulle någon annans rescension vara bättre än någon annan? Använd i sådanna fall medianvärde om du tycker att ett visst resultat är irrelevant.

Citat:

Du kanske missade att jag postade nyheter om haze för ett par timmar sen som var av intresse för ps3 fans? Börja bidra med något vettigt själv istället för bara onödiga personliga påhopp.

Det handlar inte om att skriva om saker som är av intressen för ps3-fans, utan att skriva vettiga och relevanta saker med substans och utan allmän nedsättande ton. Jag anser fortfarande att ditt första inlägg är en ursäkt för att skriva massa skit. Om du nu i eftertanke fortfarande inte tycker det så kan vi inte komma längre i den här diskussionen.

Citat:

Jag tror detta är högst otroligt att jag är den största fanboyen på hela FZ Är alldeles för intresserad av nyheter om 360, wii och ps3an för att vara det hehe

Förklara då vem som skrev det här:

Citat:

När ni fanboys gått igenom Denial Anger Bargaining Depression Acceptance så kanske ni också förstår att ni inte ska sponsra såna här skit produkter genom att köpa dom.

"Den som sa det han va det?"

Inaktiv

va?
ursäkta, jag var upptagen med att spela warhawk på min ps3a, vad pratar ni om? jaha, lair..äh, ännu ett spel bland alla andra

alla spel kan inte bli bäst..se bara på Nintendo (som företag) och Halo

Inaktiv

Snälla, Drunken_Monkey_boxer sluta anklaga andra för o vara fanboys när du är en själv. Sluta säg "Jag är ingen xbox-fanboy jag kmr att köpa PS3 snart". Du säger bara så för att andra inte ska veta att du är en fanboy.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Tummen upp för F3D.
Om vi endå skall kasta spel i konsolliga glashus så kan vi ju passa på att säga det till alla Xbox-fans att Halo är världens i särklass usla spel.
Köp inte sådan där hypad skit, kolla själv recensionen, jag gav den en 3/10. Och det räcker ju för att ni skall förstå!!

*Varning för sarkasm*

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Varför inte använda medelvärdet? Varför skulle någon annans rescension vara bättre än någon annan? Använd i sådanna fall medianvärde om du tycker att ett visst resultat är irrelevant.

Citat:

Du kanske missade att jag postade nyheter om haze för ett par timmar sen som var av intresse för ps3 fans? Börja bidra med något vettigt själv istället för bara onödiga personliga påhopp.

Det handlar inte om att skriva om saker som är av intressen för ps3-fans, utan att skriva vettiga och relevanta saker med substans och utan allmän nedsättande ton. Jag anser fortfarande att ditt första inlägg är en ursäkt för att skriva massa skit. Om du nu i eftertanke fortfarande inte tycker det så kan vi inte komma längre i den här diskussionen.

Citat:

Jag tror detta är högst otroligt att jag är den största fanboyen på hela FZ Är alldeles för intresserad av nyheter om 360, wii och ps3an för att vara det hehe

Förklara då vem som skrev det här:

Citat:

När ni fanboys gått igenom Denial Anger Bargaining Depression Acceptance så kanske ni också förstår att ni inte ska sponsra såna här skit produkter genom att köpa dom.

"Den som sa det han va det?"

Jag håller inte med om syftet du trodde jag hade när jag skrev första inlägget, men som sagt så tror jag inte att det är någon ide att diskutera det hehe

Jag attackerade en skräpprodukt som lär är enligt IGN, inte ps3an utbud i allmänhet.

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Snälla, Drunken_Monkey_boxer sluta anklaga andra för o vara fanboys när du är en själv. Sluta säg "Jag är ingen xbox-fanboy jag kmr att köpa PS3 snart". Du säger bara så för att andra inte ska veta att du är en fanboy.

Jag är en fanboy, av bra spel. Hade ps2an,Gamecube och xboxen förra generation och kommer äga deras motsvarigheter denna generation också så jag för njuta av alla bra spel.

Och lair är inte ett av dom.

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Tummen upp för F3D.
Om vi endå skall kasta spel i konsolliga glashus så kan vi ju passa på att säga det till alla Xbox-fans att Halo är världens i särklass usla spel.
Köp inte sådan där hypad skit, kolla själv recensionen, jag gav den en 3/10. Och det räcker ju för att ni skall förstå!!

*Varning för sarkasm*

Hehe personligen skulle jag inte röra halo med en tång om det inte vore för co-op ;p Och det är inte sarkasm ;p

Inaktiv

Drunken_Monkey_Boxer="jag håller inte med om syftet du trodde jag hade när jag skrev första inlägget, men som sagt så tror jag inte att det är någon ide att diskutera det hehe

Jag attackerade en skräpprodukt som lär är enligt IGN, inte ps3an utbud i allmänhet."

Wow, efter en dålig recension av ett PS3 spel så måste du starta en tråd där du säger åt folk att inte köpa den. Vrf har jag aldri sett dej göra så med nåra xbox360 spel då?


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Drunken_Monkey_Boxer="jag håller inte med om syftet du trodde jag hade när jag skrev första inlägget, men som sagt så tror jag inte att det är någon ide att diskutera det hehe

Jag attackerade en skräpprodukt som lär är enligt IGN, inte ps3an utbud i allmänhet."

Wow, efter en dålig recension av ett PS3 spel så måste du starta en tråd där du säger åt folk att inte köpa den. Vrf har jag aldri sett dej göra så med nåra xbox360 spel då?

Ganska säker på att jag skrivit ett antal gånger i trådar att man ska akta sig för att köpa Bomberman till 360 hehe Och blue dragon tidigare i denna hehe

Lair har ju varit en väldigt hypad titel, därav är det ju större risk att folk köper det. 360 mest hypade titlar har ju fått ganska bra betyg (gears,bioshock, forza m.m.). Och lilla du, det är inte bara en review, jag postade ett antal i ett senare inlägg. Tycker IGNs och gamespots reviews är de bästa på nätet därför jag använde IGN, till och med PSM gav det ett väldigt lågt betyg, säger inte det dig något?

Jaja, off för att köra klart bioshock!

Medlem

Lair har knappast vart en särskilt hypad titel. Den enda hype man lyckats med är grafiken, vilken också tycks vara ganska lyckad. Det är ännu ett spel i raden av många PS3-exklusiva spel, dock ingen kioskvältare.

Personligen så kommer jag dock köpa det då jag gillar Sixaxis och att spelet, trots sina rapporterade brister, verkar tufft.


signatur
Medlem

^- Visst, om du tycker det passar dig så är det ju bara att köra på, det är ju inte direkt första gången man tycker ett spel som fått dåligt kritik är ett väldigt bra spel hehe

Lair har varit en väldigt hypad title både från media och på olika spelforum, som t ex gamespots och IGNs, som jag gissar är ett par av dom största på internet?

När du väl köpt det kan du ju rapportera tillbaka om det var något att ha

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Visst, om du tycker det passar dig så är det ju bara att köra på, det är ju inte direkt första gången man tycker ett spel som fått dåligt kritik är ett väldigt bra spel hehe

vrf startade du den här tråden då?

BTW

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Jag vill inte använda medelpoäng(från t ex gamerankings) för att kassa reviews som t ex plays HÖJER medelvärdet otroligt mycket.

Så om Lair får bra betyg i en recension så är recensionen kass? Du har förfan inte ens testat Lair ens.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Man får väl ångra sig^^
Mr.Fanboy insåg väl att han inte var Fanboy nog.

Inaktiv

Jag tycker bara att det är lågt att man inte vågar erkänna att man e Fanboy. Speciellt när man anklagar andra hela tiden


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Visst, om du tycker det passar dig så är det ju bara att köra på, det är ju inte direkt första gången man tycker ett spel som fått dåligt kritik är ett väldigt bra spel hehe

vrf startade du den här tråden då?

BTW

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Jag vill inte använda medelpoäng(från t ex gamerankings) för att kassa reviews som t ex plays HÖJER medelvärdet otroligt mycket.

Så om Lair får bra betyg i en recension så är recensionen kass? Du har förfan inte ens testat Lair ens.

Det finns "sämre" spel man gillar, men detta är uppenbart BROKEN om man läser recensionerna, stor skillnad.

När IGN och gamespot säger att Lair is a beautiful disaster, som är nätets största spelsiter. Ger lair 5 och neråt och play säger att det är det bästa since sliced bread trots sina uppenbara brister men kontrol, framerate m.m. så skulle jag inte kalla det en BRA recension eller hur?

Inaktiv

Det e ju bara en recension(En mans åsikter) är du så lättpåverkad eller? Föressten överdriver han säkert, nånsin läst expressens recension av PS3?


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^- haha du ser inte skillnad på expressens nöjesdel mot två av internets största och mest respekterade gaming siter? ;p
Håller med om att recensioner är en persons åsikt, men dom är faktiskt betalade proffs på det dom gör o.O Som sagt, jag skapade endast denna tråd för att ge heads up för människor som köper efterlängtade spel utan att läsa recensioner.

Inaktiv

Vad tusan är folk så upprörda för? Skapligt infekterad diskussion här inne verkar det som...

varför reagerar ni så starkt att nån postar resultatet av en recension på ett grymt efterlängtat spel?
Ni antar direkt att det är för att bevisa nåt, att ett av "våra" spel som det snackats mest om inte höll måttet.. och om det är för den sakens skull, so what? Risken är ju stor att Heavenly Sword går samma dystra öde till mötes tack vare all mega hype och vad jag sett från demon verkligen inte imponerande game-play. Men det spelar ju absolut ingen roll förutom att det är jävligt synd att sån oerhörd potential går till spillo, pratar speciellt om Lair nu.. konceptet verkade ju vara fullkomligt lysande, rida runt på en drake liksom!

Aja fanboyism eller inte, jag tycker drunken nissen gör helt rätt som skapar denna tråd om att Lair fått dåliga recensioner, och att hittils verkar tråden endast vara "offtopic" ingen som reagerar på att spelet är dåligt utan endast om att en snubbe delade med sig vad recensenter skrev..

fan reagera och diskutera era besvikna sinnen angående att drakliret inte verkar så bra som i teorin istället som faktiskt tråden handlar om. Skapa en "Drunken Monkey Boxer, Fanboy eller Inte ?" tråd om det är det ni hellre pratar om imo

Medlem

Finns ett gäng läsarrecensioner på ign som tycker helt annorlunda.
Där sixaxxis stryningen inte är så dålig, gäller bara att lära sig.
Att det inte är ett problem att plocka ut sitt target.
Att dom bara har upplevt slowdown nån enstaka gång.

Det också personliga åsikter från deras sida. Jag ger aldrig full förtroende till någon enstaka recension, utan läser hellre vad vanligt dödligt folk tycker om spelet om jag är osäker på ett köp.
Desto fler vinklar man får på spelet så är det lättare att skaffa sig en egen uppfattning.
Vad fick Metal Gear Sold 2 för betyg när det kom till ps2?
Höjdes till skyarna nästintill överallt, personligen har jag aldrig haft så tråkigt med ett spel.

Don´t belive the hype, listen to the gamers!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Drunken_master_boxer, varför skulle en mans åsikt vara mer värd än en annans? Och det har ju bara med smak att göra för den delen också. Men om avstår från ett ev. bra och underhållande spel pga en mans åsikter så fine. Är man fanboy så är man.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Finns ett gäng läsarrecensioner på ign som tycker helt annorlunda.
Där sixaxxis stryningen inte är så dålig, gäller bara att lära sig.
Att det inte är ett problem att plocka ut sitt target.
Att dom bara har upplevt slowdown nån enstaka gång.

Det också personliga åsikter från deras sida. Jag ger aldrig full förtroende till någon enstaka recension, utan läser hellre vad vanligt dödligt folk tycker om spelet om jag är osäker på ett köp.
Desto fler vinklar man får på spelet så är det lättare att skaffa sig en egen uppfattning.
Vad fick Metal Gear Sold 2 för betyg när det kom till ps2?
Höjdes till skyarna nästintill överallt, personligen har jag aldrig haft så tråkigt med ett spel.

Don´t belive the hype, listen to the gamers!

Det är ju inte bara en recension här det handlar om, jag har länkat till ett par och gamespots recension är uppe nu också, de gav det 4,5.
Som sagt, jag lägger min tro på två av nätet största spelsiter.

läsarrecensioner är väl inte direkt så bra att gå efter då de kan vara väldigt partiska? Som vi sett i denna tråd så är det ju folk som regerar kraftigt när det gäller nyheter om sin console of choice.

Jag har nästan aldrig lyssnat på gamers när det gäller konsol världen,finns för mycket fanboys som blundar för allt för.

"Don´t belive the hype, listen to the gamers!" Tycker det är gamers som skapar allt förmycket hype idag, det är det som är problemet.

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Drunken_master_boxer, varför skulle en mans åsikt vara mer värd än en annans? Och det har ju bara med smak att göra för den delen också. Men om avstår från ett ev. bra och underhållande spel pga en mans åsikter så fine. Är man fanboy så är man.

spelet har fått 4,5-5 från några av nätetsstörsta spelsiter, det är inget bra spel. Underhållande? Kanske. Men absolut inget bra spel. Detta är inte conspiracy mot ps3an, spelet skulle vara skräp om det var på PC,360,Wii eller som nu ps3an.

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:

Jag tycker bara att det är lågt att man inte vågar erkänna att man e Fanboy. Speciellt när man anklagar andra hela tiden

jag vågar stå för det

12
Skriv svar