Company of Heros

Medlem
Company of Heros

Tja.

Funderar lite på att skaffa det, men vet inte om jag ska skaffa orginalet elr expansionen.
Man behövde ju tydligen inte orginalet för att köra expansionen.
Men är alltså expansionen orginalet PLUS annat elr är det ett helt annat spel?

och nu undrar jag vilken som är roligast och vilken som har mest spelare online?

Tack i förhand!!

Medlem

Expansionen är bara de två lag som är med i den, dvs Panzer Elite och britterna. Men det är inte ett helt annat spel, man kan spela med folk som bara har originalet.

Jag tycker originalet har roligare armeer, men expansionens armeer är mer noobvänliga i multiplayer då du inte behöver flanka eller använda cover lika effektivt får att bli bra.

Men mitt råd är att vänta till beta patchen kommer till retail. Den kommer att fixa många av de buggar och balansera spelet mycket bättre. Den ska komma, enligt rykte, någon gång nästa månad.

Edit: Här finns en kommenterad multiplayer match om du vill se hur spelet fungerar i multiplayer.
[http://www.gamereplays.org/community/index.php?showtopic=3884...]

Medlem

Jag blir förvirrad över hur dem har gjort. Liksom varför inte göra ett VANLIGT expansion (alltså, du måste ha orginalet för att spel).
Fattar liksom inte hur det funkar nu :S.

Jag kanske bara är trög?

Lej
Medlem

Äger du originalet kan du spela Wehrmacht och Amerikanerna
Äger du expansionen kan du spela Panzer Elite och Britterna
Äger du båda kan du spela alla fyra lagen.

Alla kombinationer kan spela med varandra i multiplayer.

Själv gillar jag detta system med självstående expansions som Relic har i CoH och DoW serierna. Den stora nackdelen jag kan se är att om du bara äger original CoH behöver du bl.a. ladda ner en stor patch på 1.7 Gb (med alla grafik/ljud/etc från expansionen) för att kunna spela online.

Medlem

okej nu förstår jag

1
Skriv svar