Det värsta med spel är att

Inaktiv
Det värsta med spel är att

Efter att man har levt in i dem och kommer tillbaka till verkligheten så inser man hur idiot man vart.

This applies to:
Word of Warcraft
Guild wars
Warhammer online
Age of Conan
och alla andra tusentals skitspel som inte har någon som helst jävla mening.

Spel skall vara konst, inte evig grinding/farming. INGA onlinespel har känslan om man tänker efter, så extremt jävla meningslöst.

Sen har jag en fråga...
VARFÖR måste man heta N^ på slutet om man spelar CS?


signatur

a"C"RED -

Medlem

MMORPG's har sin charm, jag har spelat WoW av och till sen release och jag ångrar det inte, det handlar bara om att ha kontroll på sitt spelande.

Jag har haft perioder då jag spelat riktigt mycket, men så fort nått viktigt i verkliga livet dyker upp har jag lagt spelet åt sidan utan en tanke på annat. Kan man inte styra sitt spelande fritt utan utvecklar ett beroende så är det dags att lägga ner helt i min mening.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Skulle nog säga att gemenskapen av att spela MMORPG's med polare är det enda som är bra med dom. Varför man som ensam tomte i ens vänskapskrets skulle spela ett spel som WoW undgår mitt lilla förstånd. Träffa folk i spelet? Please...

Så visst håller jag med. Det funkar som tidsfördrift med polarna men bara tanken av att sitta och grinda/farma eller questa själv eller liknande känns helt meningslöst. Been there, done that. Aldrig mer.

NötarN^ är ett coolt nick. Punkt slut.

Medlem

Mjo, kan man inte spela med sina riktiga vänner är det ingen vits i min mening. Och även om jag lärt känna folk genom WoW och dessutom besökt ett par av dem så är det för min del de riktiga vännerna som avgör ifall spelet är roligt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Det säger ju sig självt, den ensamma spelaren hör bättre hemma i singleplayer spel. Som ensam spelade har man inget att hämta i MMO's imho.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv
Skrivet av smuts:

Det säger ju sig självt, den ensamma spelaren hör bättre hemma i singleplayer spel. Som ensam spelade har man inget att hämta i MMO's imho.

Iofs sant..

Guild Wars vart bara ett spel som man satt och whinad på andra spelare i när mina kompisar slutade ^^


signatur

a"C"RED -

Medlem

Vänner above all, det är riktigt kul att sitta på ventrilon och snacka med IRLpolare samtidigt som man spelar saker såsom WAR eller WoW.

Utan dem så är det rätt tråkigt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

mmorpg tar för mkt tid, man ska ha konsol och nåt chill spel (sa ngn banjo kazooie?) o spela när man vill softa


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem

kloka ord.
Jag gillar alltid SP spel framför MP.
SP har en story, det drar en vidare osv..
sen när man har klarat av det, bang! in på nästa och ha kul.
Sitta å farma en å samma sak år efter år. nja,. det känns ju som att man förstör sin tid :/


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

kloka ord.
Jag gillar alltid SP spel framför MP.
SP har en story, det drar en vidare osv..
sen när man har klarat av det, bang! in på nästa och ha kul.
Sitta å farma en å samma sak år efter år. nja,. det känns ju som att man förstör sin tid :/

Singleplayer brukar "ge" något, man får bra minnen av storys och sådant... Mmorpgs är bara grindfest mot sin egen vilja.

Bra storys sätter sig.

Bioshock
THe Suffering


signatur

a"C"RED -

Medlem

Jag har alltid gillar både MMO's och SP-spel. variation 4 ze win.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar