Cod5 vapen och perks och systemkrav

Medlem
Cod5 vapen och perks och systemkrav

U.S. Weapons:

Thompson M1A1

M1A1 Carbine

M1 Garand

Trench Shotgun

Browning Automatic Rifle (B.A.R)

Springfield M1903

Springfield M1903: Scoped

M2 flamethrower

M1911 (aka Colt 45)

Bayonet

M9 Bazooka

M1919A6 Browning

M2 machinegun

Explosives:

MK2 Frag Grenade

Smoke Grenade

Satchel Charges

Mines

Russian Weapons:

TT-33

Mosin Nagant

Mosin Nagant Scoped

PPSH (71 round Drum Magazine)

PPSH (31 round Banana Magazine)

Bayonet

Explosives:

RGD-33

German Weapons:

P08 Luger

Kar98

Kar98 scoped

MP44

MP40

MG42

MG34

Messer

Explosives:

Handle-grenade (aka potato masher)

Japanese Weapons:

Nambu 14

Arisaka Typ 99

Type 100 Submachine gun

Bayonet

Katana

Explosives:

Kiska grenade

British Weapons:

Sten

Unlockable Perks:

Juggernaut (more health)

Sleight of Hand (faster reload)

Extreme Conditioning (longer sprint distance)

Martyrdom (drop live grenade when you die)

Steady Aim

Bandolier (larger magazine pack)

Iron Lungs

Stopping Power

Deep Impact

Sonic Boom

Last Stand

Monkey (better at climbing trees)

Frogman (faster swim speed)

Play Dead

Crouch Sprinter

Banzai

Minimum System Requirements:

CPU: AMD 64 3200+/Intel Pentium 4 3.0GHz +

Memory: 512MB (XP) / 1GB (VISTA)

HD Space: 8 Gigabyte

Gfx Card: 256MB Nvidia 6600GT/ATI Radeon 1600XT or higher (Shader 3.0 or better)

Medlem

Några intressanta perks där! Play Dead, Banzai, Crouch Sprinter, Frogman och Monkey lät roliga alla. Men har dom verkligen inget lärt sig av kritiken? Martyrdom igen??

Medlem

Bra att man har en 360, annars skulle ja knappt kunna lira spelet på PCn


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Låter intressant...Men retard som jag är när det gäller datorer undrar jag om min dator pallar det...?

P8400 2,26 Ghz, 3 Gb RAm, Nvidia 9600M GT osv osv..

Det är en bärbar btw..


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Låter intressant...Men retard som jag är när det gäller datorer undrar jag om min dator pallar det...?

P8400 2,26 Ghz, 3 Gb RAm, Nvidia 9600M GT osv osv..

Det är en bärbar btw..

Det funkar.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

"suck" när ska utvecklarna fatta att det KAN vara rolig att spela som tysk och spöa fransoserna,britterna,ryssarna och Yankarna:(
PS varför är det finns bara sten som brittisk vapen?
Det finns ju flera stycken


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det kanske bara är det som kommer att vara med

Medlem

GAMETYPES

CTF
CTF is back. A big hit in the original CoD and in CoD2, it was absent in CoD4 and was highly missed by gamers. Treyarch must have noticed that CTF was one of the first gametypes modded into CoD4 by the community. While CTF never did catch on, even on proven CTF maps, hopefully it will fare better in CoD:WW.

War
A new gametype that will allow you to drive vehicles in Multiplayer.

REWARDING SUCCESS

Did I mention how much we hated the Helo and Airstrikes in CoD4? Sadly, non-player controlled MP elements are back in WW: a fact that was foretold to us by Josh when we interviewed him in BASH 77 last week. Note that CoD:WW has kept a lot of this type of commonality in CoD4, whose gaming engine it is using, so as not to unbalance gameplay.

Recon Plane
Frag three of the enemy without dying and you get to deploy the recon plane. It temporarily shows you the location of your foe on a RADAR box in the top left of your screen. This of course matches the UAV in CoD4.

Artillery Strike
Frag five enemy combatants and you get to select a strike zone on the map. A few seconds later...whammo! The artillery shells hit the target. This of course replaces CoD4's dreaded aimbot Helo.

Dogs of War
In a bizarre twist, if you frag seven enemy soldiers, you get to release Attack Dogs onto your foe. The dogs chase down and kill the enemy. They will also see out any camped units hiding in the weeds. DoW replaces the CoD4 Airstrike.

Medlem

För mig verkar det som om artilleriet ersätter airstrike och hundarna helikoptern.

Fy för dom...

Medlem

Dom skrev väl säkert fel

Medlem

Jag är ingen fan av airstrikes eller helikopter, tycker MP ska handla om dina eller mina skills inte om AI styrda aim bots. Fast det är värst med helikoptern då.
Som tur är kan man justera helikoptern med hänsyn till hur effektiv den ska vara, det kommer man säkert att kunna göra med dessa med.

Medlem

hmmm, låter intressant


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Några intressanta perks där! Play Dead, Banzai, Crouch Sprinter, Frogman och Monkey lät roliga alla. Men har dom verkligen inget lärt sig av kritiken? Martyrdom igen??

Och last stand


signatur

B lup

Medlem

Har sett en film om hundarna. och det såg faktist bra ut. man kan döda dom enkelt. länk kommer snart

Medlem

Saknas en del vapen där! Gewher 43, Fg43 och Svt-40 bland annat!

Sedan undrar jag om någon vet om Greasegun kommer vara med? Älskar det lilla vapnet!

Medlem

VILL HA!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av MMLazarus:

Några intressanta perks där! Play Dead, Banzai, Crouch Sprinter, Frogman och Monkey lät roliga alla. Men har dom verkligen inget lärt sig av kritiken? Martyrdom igen??

Och last stand

Dom har ändrat lite på last stand, nu kan man bli helad av någon som också har last sand som perk.

Medlem

Undrar om jag ens ids köpa det när dom gjort en sån megatabbe som unika namn.

Medlem

Det är väll själva fan att dom ska lyckas förstöra cod5 också med liknande skit som airstrike och hellikopter också suck.

Medlem

Martyrdom: Världens mest irriterande perk i hardcore. En i laget dör, alla dör av hans granat. Fruktansvärt irriterande. Tur att helikoptern är borta ialla fall, den var overkill.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av Oddman:

Martyrdom: Världens mest irriterande perk i hardcore. En i laget dör, alla dör av hans granat. Fruktansvärt irriterande. Tur att helikoptern är borta ialla fall, den var overkill.

Fast den är ju bara ersatt med hundar. Tror det blir lika irriterande.

Inaktiv
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Oddman:

Martyrdom: Världens mest irriterande perk i hardcore. En i laget dör, alla dör av hans granat. Fruktansvärt irriterande. Tur att helikoptern är borta ialla fall, den var overkill.

Fast den är ju bara ersatt med hundar. Tror det blir lika irriterande.

Nja ,,,,, hunderna kommer vara lättare stt döda , bara man träffar dem.

Medlem

är hundarna lika enkla att döda som i sp i modern warfare?

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Oddman:

Martyrdom: Världens mest irriterande perk i hardcore. En i laget dör, alla dör av hans granat. Fruktansvärt irriterande. Tur att helikoptern är borta ialla fall, den var overkill.

Fast den är ju bara ersatt med hundar. Tror det blir lika irriterande.

Ja, en hund måste ju komma fram till dig. Då kan man ju skjuta den på vägen. Helin däremot, aimbot för hela slanten där.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av Oddman:

Helin däremot, aimbot för hela slanten där.

Mm, och wallhack.


signatur

B lup

Inaktiv
Skrivet av Alesi09:

är hundarna lika enkla att döda som i sp i modern warfare?

vet inte riktigt men i alla filmer kan sett så är det typ one shot med pistol eller en meele attack så det är nog rätt lungt ... men tror dom komemr bli gött irriterande .. xD:)

Medlem

Alesi09, är du säker på att alla de där vapnen stämmer för att i MP betan finns det bara en liten del av de du har sakt ...


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Alesi09, är du säker på att alla de där vapnen stämmer för att i MP betan finns det bara en liten del av de du har sakt ...

Det är gammla upp gifter

Inaktiv
Skrivet av DumSmurfen:

Alesi09, är du säker på att alla de där vapnen stämmer för att i MP betan finns det bara en liten del av de du har sakt ...

Hmmm.. men det bör stämma ganska bra men..
Jag förhandsbokade Collectors edit. Och där står det .. Förhandsboknings erbjudande: Exlusivt vapen M1A1 Carbine Bla. .. Vadå kan man inte ha det om man inte har collectors edit. ? Samma sak med FG 42 tror ja, den får man ifrån Lv.1 i Collectors edit.

1
Skriv svar