Ny dator. Cs probbs

Medlem
Ny dator. Cs probbs

Köpte en ny dator igår. en Acer Aspiron E360

Amd athlon 64 X2 Dual core 4200+

2gb DDR ram

Geforce 7500 LE

installerade datorn och ska spela cs. går in på en server och har runt 10 ping. men jag laggar så mycket så att jag inte ens kan röra på mig. eller skjuta. så jag testar att ändra rates osv osv men inget hjälper.

Jag kan spela på servrar med 4-6 pers online på. då funkar det utan problem. men att spela på servers med 10+ pers är helt omöjligt.. snälla hjälp:P

Så jag laddar ner en annan drivrutin till mitt grafikkort. Det hjälpte mot lagget. men istället för att det laggar så går spelet 10X fortare än vanligt. känns som man spelar med speedhack. detta problem har jag i alla FPS spel. T.E.X BF2. DOD. blabla.

Någon som har haft liknande problem och har svar på problemet?. tack på förhand


signatur

i dont know why, But i am known as a liar and a troll. So dont trust me

Medlem

Jag kommer direkt att tänka på ljudkortet.
Kolla så att du har nyaste drivrutinerna.
Kommer ihåg att jag har haft samma problem, dock inte vad jag gjorde för att lösa det.

Stäng av ena kärnan i din processor
Ctrl + Alt+ Del > sen klicka på processer, högerklicka på tex steam, sen processortilldelning.


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Inaktiv

Snarare att du har ett grafikkort som är totalt värdelöst. 7500LE är ett 128 bitarskort med 64mb ram. Det är ett under att du ens kunde starta BF2. Det är så långsamt att till och med mitt gamla 9200se är snabbare. Resten av datorn ser ju kanon ut, så varför köpte du ett så pass värdelöst kort? Sorry med det är fan fakta. Antar att det ingick i ett datorpaket.

Köp ett nytt grafikkort. Du får ett som klarar Source och BF2 utan problem för under tusenlappen. X800GTO är ett billigt och bra kort. Nypris 945 kr enligt prisjakt.se Ett annat bra och billigt kort ät 7600GT som kostar ska 1500 kr, det är bättre än X800GTO. Dock kommer X800-kortet inte att göra dig besviken jämfört med ditt nuvarande "grafik"-kort.

Så lägg undan ditt 7500LE och sätt i ett bättre.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar