Inaktiv
Eve Online

Well, tänker inte ge upp ett svenskt forum för eve. En tråd kan man väl åtminstone ha. Finns trots allt en del svenska eve spelare där ute, även om de flesta aldrig är här.

En trådstart... varför eve?

Medlem

Varför inte?

Kan erkänna att jag känner blandade känslor för spelet. Jag älskar det, men är rädd för att investera i det, då det kan lätt bli tråkigt. Jag har dock bara lirat 14 dagars testerna ett antal gånger, men det känns sådär.

Det jobbiga är att jag nu inte har något annat, lade ner EverQuest 2 pga att jag blev så satans sur på min skit burk, då det hackade ganska bra, kommer förmodligen att återuppta spelandet efter sommaren då jag jobbat skiten ur mig och inkasserat marknadens näst värsta dator.

Dock älskar jag rymden och dess mystiska varleser, så EVE för mig på den punkten är klockren. Hjälp mig...


signatur

Niet.

Medlem

skulle ha börjat spela den här månaden, men kunde inte betala via internet då jag inte har något giltigt kreditkort så får vänta tills nästa månadslut.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Theade, 2 veckor är ärligt talat för lite för att man ska få en aning om allt som finns. Det blir riktigt intressant när man har ~500K i de flesta områden och närmare 20 i alla attributes.
Visst blir det en kostnad per månad men det är helt klart värt det om du lyckas hitta ett bra corp och system.

Finns inget bättre än att göra missions med corpet, vara med i ett gäng som jagar pirates, sitta och mina en kväll och bara snacka shite, få offers som gör ens liv mycket lättare, att äntligen få klart den där skillen som man tränat i 5+ dagar, hitta en cosmos agent som ger en fina items + fet standing, vara ensam i ett complex och få faction items...

Finns massor som gör Eve värt pengarna.
Speciellt om man har ett corp där medlemmarna hjälper varandra och inte flyger solo hela tiden.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Inaktiv

Nackdelen med de 2 veckorna är att du missar typ största delen av eve då corporations inte anställer karaktärer som är under 14 degar för att slippa massa inaktiva karaktärer.
Och då missar man alla coola pvp och fleet ops och så. Skall man testa eve så bör man ju i alla fall skramla ihop en månadsbetalning i alla fall. Eller i alla fall vara medveten om att det är större och bättre än det man ser i trial versionen.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Sämsta med Eve är månaden man får lägga ner på trainingskills.
Helst skulle man ha gjort dom från dag 1 men orka...

Får sitta nu och göra dom sista. Svider lite att behöva vänta 12 dagar på Frig lvl 5 och 26 dagar på Industrial lvl 5...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Inaktiv

Det finns ett svenskt forum för eve spelare.. http://www.eve-online.se/


signatur

[size="16"]"Aut vincere, aut mori"[/size]

Medlem

håller själv på att tränar mig för II vapen, hehe när jag trodde jag hadde kört sista 21 dagaren, kom det minst en till :<


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

21 dar är rätt kort ändå, det finns bra mycket värre skills att träna!


signatur

[size="16"]"Aut vincere, aut mori"[/size]

Medlem

Tränar BS lvl5 just nu, 33 dagar =/.
Avaktiverade därför mitt konto förra månaden och njuter just nu av en månad utan EVE (ska börja igen i slutet av maj/början av juni månad).
Inser nu hur beroende man har varit, EVE är som en jäkla drog, i alla fall för mig, vet inte vad ni tycker 8).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Jo visst är det som en drog, jag har ju snart spelat eve i 3 år


signatur

[size="16"]"Aut vincere, aut mori"[/size]

Medlem

Jadu eve som drog.. jomen visst borde det klassas som det..
Ännu mera drog likt blir det då man hittat ett corp som man trivs i å har en massa härliga polare man kan chatta me
Men Iaf jag snusar eller röker inte så.. spenderar de slantarna på eve istället


signatur

Being sober on a bus is, like, totally different than being drunk on a bus.
-Ozzy Osbourne

Medlem

Bira och EVE går förbaskat bra ihop, hursomhelst, speciellt i samband med corpwars
Förbaskade konto att vara nerstängt, kan inte ens kolla om Astrogeo level 5 är klar >_<


signatur

www.anrop.se - Anrop - Sveriges community för virtuella soldater

Medlem

Jo, det kan vara möjligt att 28 dagar kan vara lite lite, men det är just det, ska jag hoppa direkt in och förlora pengar på ett spel jag kanske inte gillar? Jag har det jävligt tight nu, med stålar, men jag vill lira nått.

Sen är jag rädd för att jag inte ska hitta nått schysst corp.


signatur

Niet.

Medlem

W-I-N är bra corp

men men imo äta mat > spel ang de där med pengar ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Crystaltech också

Medlem

Kanske man ska lite försiktigt slänga ut att man söker ett nytt corp som är lite mer aktivt och erbjuder lite mer än missionrunning 24/7

(var nån som skickade mig ett msg på den förra boarden men eftersom det blev borttaget iom "uppgraderingen" av boarden, så vore det bra att personen som skickade det gör så igen)


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Kanske man ska lite försiktigt slänga ut att man söker ett nytt corp som är lite mer aktivt och erbjuder lite mer än missionrunning 24/7

(var nån som skickade mig ett msg på den förra boarden men eftersom det blev borttaget iom "uppgraderingen" av boarden, så vore det bra att personen som skickade det gör så igen)

Har du något emot att knäcka ägg utan provokation?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av RedEyeJoe:

Kanske man ska lite försiktigt slänga ut att man söker ett nytt corp som är lite mer aktivt och erbjuder lite mer än missionrunning 24/7

(var nån som skickade mig ett msg på den förra boarden men eftersom det blev borttaget iom "uppgraderingen" av boarden, så vore det bra att personen som skickade det gör så igen)

Har du något emot att knäcka ägg utan provokation?

Nja, med tanke på alla inplants som pluggats in och den inriktning jag har på skillsen, så tror jag inte att jag skulle vara till mycket nytta.
Min char är en scientist med skeppskills mest i haulers.
Dessutom är jag mer van att jaga äggknäckare... 8)


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

OK.

Hör mig bara för, vi i Ore Mongers letar efter folk som antingen kan vara delar i mining/industri för produktion och inkomst till stöd för äggknäckardelen. I gengäld så delar vi på all inkomst, och loot, och man får andel baserat på hur mycket man bidragit. (t.ex. vaktat).

Låter det intressant, kan du ju kika på Corpet, vi håller hus i Citadel, 0.4.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Lite lite folk bara. Är just nu med i ett litet corp och jag vill ha lite mer valmöjligheter än vad som erbjuds när man är ~9 pers i ett corp.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Corporationen jag är med i gör allting utom pure piracy, vi har flera events i veckan, både industriella och militära. Vi säljer flera skepp, är demokratiska (inga taxes). Vi är på väg att flytta till 0.0, men kommer ha en high sec bas också, så det kommer att finnas mycket att göra för alla. Säg till om du vill veta mer

Medlem

Kan ni posta alla hemsidor till Corps ni känner till. Skulle vara lite skoj att kolla runt på dom. En hemsida kan avslöja mycket om hur folket är, och corpet också.


signatur

Niet.

Medlem

Är inte intresserad av .0 eftersom det inte ger så mycket.
Speciellt inte för en Sci/Min...
Försöker som mest få skills att köra lvl 4 hauling missions utan problem och sedemera få chans att mina när man vill...
Är som ingen mening om allt ens corp gör är missionwhoring...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Långa skilltrainings är vällan mysigt
Har 18 dagar kvar på Recon Ships level 5

Har redan Interceptors, Assault Frigs, Heavy Assault Ships till 5. Minmatar BS 5 också, såklart


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Är inte intresserad av .0 eftersom det inte ger så mycket.
Speciellt inte för en Sci/Min...
Försöker som mest få skills att köra lvl 4 hauling missions utan problem och sedemera få chans att mina när man vill...
Är som ingen mening om allt ens corp gör är missionwhoring...

Ger inte 0.0 någonting för en miner?!

Goddag yxskaft!


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Well, självklart, om man har corp att arbeta med "24/7" som miner men det krävs ju att man har guards hela tiden och vad jag sett så finns det få spelare som gillar att vakta hela dagarna.
Så det är ett litet moment 22 där.
Finns det folk för hauling och guarding så visst skulle jag kunna mina i 0.0 och tjäna bra med cash, men det krävs lite mer "tråkigt spelande" för fler personer än i high/low sec.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Well, självklart, om man har corp att arbeta med "24/7" som miner men det krävs ju att man har guards hela tiden och vad jag sett så finns det få spelare som gillar att vakta hela dagarna.
Så det är ett litet moment 22 där.
Finns det folk för hauling och guarding så visst skulle jag kunna mina i 0.0 och tjäna bra med cash, men det krävs lite mer "tråkigt spelande" för fler personer än i high/low sec.

Ja, guards behöver du ju för att ta itu med alla råttor, men EVE är ju ett MMORPG. Lite av poängen är ju att man gör saker tillsammans.

Guards behöver du oavsett vilket, om du inte sysslar med mining i high-sec - vilket ju gör mining till en tämligen inkomstlös aktivitet.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Fel, det är ett MMOG. RPG delen finns inte, bara hos några få entusiaster.

Annars så har du rätt.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Fel, det är ett MMOG. RPG delen finns inte, bara hos några få entusiaster.

Annars så har du rätt.

Jaså, du spelar alltså inte en roll i EVE?

Role-playing, betyder just att spela en roll.

Så tillvida du inte är dig själv i spelet, så spelar du en roll.

Eller tror du att du, när du tränar skills i EVE, så får du dem i verkligheten också?

Jag vet att det på spelets officiella hemsida står att det är ett MMOG, men du spelar likförbaskat en roll.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

12
Skriv svar