Förlorad Half Life-nyckel

Medlem
Förlorad Half Life-nyckel

Jag har bytt till Mac och är lite osäker på var min HL2-nyckel finns i min gamla PC. Har inte brytt mig så mycket om den eftersom jag installerade spelet för flera år sedan.

Om jag inte hittar den, skickar Steam en ny eller är jag smoked?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Logga in på ditt gamla konto bara.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

m1
Medlem

Om du installerade spelet innan Steam kom (lääänge sen), och fortfarande inte har avinstallerat det så finns nyckeln i registret. Om du har använt Steam så är det bara att logga in på kontot som vanligt som Zelaxe säger, nyckeln är kopplad till ditt konto

För att hitta den i registret:
Start -> kör -> regedit.

Leta sen rätt på HKEY_CURRENT_USER -> Software -> Valve -> Half-Life -> Settings. Där finns en sträng som heter "key".

Medlem

Alltså, jag måste koppla in min "gamla" PC där HL2 är installerat och leta fram nyckeln? Eller kan jag göra det från min Mac?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ja du måste koppla in din gammla dator om det är så att du har det installerat för jätte längesedan som nyss nämnts, men det kan vara att du installerar steam loggar på ditt konto där. Och installerar spelet igen då dom sparar nycklarna uppe på deras servrar. Bara och testa och se

Medlem

Men om man har HL2 måste man väl köra det via Steam?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Bestäm dig nu; är det HL2 eller HL1?

Är det HL2 så måste du logga in med ditt Steam konto för att kunna spela det.

Är det HL1 så finns det inlagt på din gamla dator och kan användas hur många gånger som helst.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

För min del gäller detta HL2. Då är det bara att leta fram kontouppgifter i min gamla dator och installera Steam på Macen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

För min del gäller detta HL2. Då är det bara att leta fram kontouppgifter i min gamla dator och installera Steam på Macen.

Vad är det du inte har förtstått från de tidigare inläggen?

Om jag inte minns helt fel så var Steam ett måste när HL2 släpptes, så det du behöver göra är att logga in på det kontot där du registrerade HL2 för att kunna spel/ladda ner det igen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar