TF2-Beta vart spelar ni?

Inaktiv
TF2-Beta vart spelar ni?

Hallå! Vart lirar ni? Själv försöker jag lira på servrarna www.clanhost.nl driver... Typ enda med CTF_2fort och 24 spelare...

80.84.250.175:27015

Vore nice att lira med lite svennar... Verkar som att min mikrofon funkar nu också, fungerar i ljudinspelaren och när jag testar inställningarna i TF2, men ingen verkar höra...

Fan, kanske kan FZ bidraga med en server för detta fina spel?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

m1
Medlem

Lirar på den som har bäst ping för tillfället. Finns det en slot ledig på FADERs server (195.54.156.149:27015) så hoppar jag in där..

En FZ-server låter som en utmärkt idé

Medlem

Vet inte vad för resurser FZ har men de borde kanske kunna ha igång en en kväll så kan vi spela ihop.

Inaktiv

Ja vafan vore ju dundernice hehe. Inte hittat några större svenska servrar tyvärr...
En maskin för att driva TF2 kan väl inte vara så svår att få tag på?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jag är gärna med och spelar i ett kompetent lag. Ett lag som INTE:

Försvarar/attackerar C på gravelpit när inte både A och B är tagna.

Sätter upp turrets som försvar på sin sista CP på granary när striden är LÅÅÅÅÅÅNGT borta. Kommer fienden ens dit så är man förlorad.

Inte tar punkter när alla fiender runt dem är döda. Istället så står de 20 ifrån den och väntar på att det ska komma fler fiender.

Kan inte komma på fler saker som jag vill undvika just för tillfället.

Medlem

vill helst lira på svenska servrar så lista gärna några här om ni hittar!

Medlem
Skrivet av henmyr:

Jag är gärna med och spelar i ett kompetent lag. Ett lag som INTE:

Försvarar/attackerar C på gravelpit när inte både A och B är tagna.

Att bygga upp ett försvar på C redan innan A+B är tagna kan faktiskt vara en bra taktik.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:
Skrivet av henmyr:

Jag är gärna med och spelar i ett kompetent lag. Ett lag som INTE:

Försvarar/attackerar C på gravelpit när inte både A och B är tagna.

Att bygga upp ett försvar på C redan innan A+B är tagna kan faktiskt vara en bra taktik.

Beror på. Visst det ska inte vara tomt där så att spioner och scouts kan ta den på en gång. Men att 3 engineers sätter sig där och bara väntar på att de andra ska bli tagna känns lite dumt.

m1
Medlem

Sen har spelet inte funnits mer än några dagar, och har lockat bra mycket mer folk än de som har erfarenhet från TF/TFC. Så man kan ju ha överseende med att folk inte förstår spelsättet och vad som ska uträttas på kartorna...

Inaktiv

Den server med bäst ping som roterar kartorna.

Sen måste jag hålla med henmyr, jag spelade en om gång där hela det blåa laget utom en stackars kille som blev lack på dom campade c när dom bara tagit a. Lätt vinst för oss i röda men lite tradigt.

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Hallå! Vart lirar ni? Själv försöker jag lira på servrarna www.clanhost.nl driver... Typ enda med CTF_2fort och 24 spelare...

80.84.250.175:27015

Vore nice att lira med lite svennar... Verkar som att min mikrofon funkar nu också, fungerar i ljudinspelaren och när jag testar inställningarna i TF2, men ingen verkar höra...

Fan, kanske kan FZ bidraga med en server för detta fina spel?

Har lirat en hel del på den servern också... lite trött på att de andra servrarna har så kort speltid så att det alltid blir sudden death.

Jag har en server dator som bara behövs konfigurerars, men har ingen bandbredd. FZ, lust att stå för en server? Kommer ihåg att jag såg en planerad match den 17'e som ni skulle stå för.

Medlem

Servern tf2.tdy.nu söker folk (ligger i sverige).

Samt att den behöver lite aktivitet så att jag vet att allt funkar som de ska osv.

Medlem
Skrivet av Teddy:

Servern tf2.tdy.nu söker folk (ligger i sverige).

Samt att den behöver lite aktivitet så att jag vet att allt funkar som de ska osv.

Vore grymt schysst om vi kunde använda den servern som FZ spelkvälls server om det är tillräckligt med folk. Imorron kl 20:00 verkar vara tiden för nästa spel. Lägg upp en aktivitet på FZ gruppen i steam så att lite fler får uppmärksamhet.

Medlem

Vi har satt upp 2 stycken TF2 servrar och expanderar gärna om det kommer in lite folk. Vi kör våra servrar på 2gbit fiber från Stockholm. Meddela oss gärna förslag och hör av er om ni är intresserade av att vara admins.

213.115.191.53:27015 Lokalen TF2 #01
213.115.191.53:27025 Lokalen TF2 #02 2fort 24/7

Dvorak, och andra som är intresserade, vi lånar gärna ut våra servrar till spelkvällar (gibbs). Maila mig för info.

Martin "weird"
www.lokalen.nu

Medlem

http://www.gametracker.com/server_info/87.251.222.97:27015/

(glömde bort denna tråd, hänger inte på FZ-forum så ofta) Börjar bli lite aktivitet på min server, är väl kanske inte lika hardcore som Lokalen men den är ack så mysig

Eftersom lokalen svara på frågan så låter jag de vara så.

Ni får även gärna kontakta mig (kolla min profil för info) med synpunkter, detta är min första seriösa server så feedback och idéer är mycket uppskattade.

Inaktiv

Vill du panga med 32 andra TF2 kompisar? Fullt ös 24/7 garanteras. Statistik via HlstatsX.

Servern rankad 1:a i sverige på game-monitor.com.

Join: via hemsidan, ingame server browser eller server1.sweswat.net:27045

Ses i mitt sikte:P

/MickE - www.sweswat.net

Medlem
Skrivet av lokalen:

Vi har satt upp 2 stycken TF2 servrar och expanderar gärna om det kommer in lite folk. Vi kör våra servrar på 2gbit fiber från Stockholm. Meddela oss gärna förslag och hör av er om ni är intresserade av att vara admins.

213.115.191.53:27015 Lokalen TF2 #01
213.115.191.53:27025 Lokalen TF2 #02 2fort 24/7

Dvorak, och andra som är intresserade, vi lånar gärna ut våra servrar till spelkvällar (gibbs). Maila mig för info.

Martin "weird"
www.lokalen.nu

Spelar en hel del på Lokalen servrarna, mycket bra servrar med schysst folk.

Medlem
Skrivet av Dvorak:
Skrivet av lokalen:

Vi har satt upp 2 stycken TF2 servrar och expanderar gärna om det kommer in lite folk. Vi kör våra servrar på 2gbit fiber från Stockholm. Meddela oss gärna förslag och hör av er om ni är intresserade av att vara admins.

213.115.191.53:27015 Lokalen TF2 #01
213.115.191.53:27025 Lokalen TF2 #02 2fort 24/7

Dvorak, och andra som är intresserade, vi lånar gärna ut våra servrar till spelkvällar (gibbs). Maila mig för info.

Martin "weird"
www.lokalen.nu

Spelar en hel del på Lokalen servrarna, mycket bra servrar med schysst folk.

Mm, sant.
Men man måste pika wierd mer, han är så kass på RJ i TF2.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Skiftar mest mellan Lokalen, NetGames.fi och Multplay.co.uk (all-map servrarna). Alla är mycket bra, men har stött på en hel del spelare på Lokalens som verkligen går in för att gnälla tills man får lusta att lämna servern.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av AkirA:

Mm, sant.
Men man måste pika wierd mer, han är så kass på RJ i TF2.

Hahaha, det är fan så sant! Jag blir alltid mobbad för detta. Typ curry vrålar nu attackerar vi genom craten på 2fort, 20 sekunder senare säger jag något i stil med "Men j%=/¤)/)(#"!#a jag dog, kan INGEN hela här eller?"

Men nu kör jag demoman och det är lite lättare

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Skiftar mest mellan Lokalen, NetGames.fi och Multplay.co.uk (all-map servrarna). Alla är mycket bra, men har stött på en hel del spelare på Lokalens som verkligen går in för att gnälla tills man får lusta att lämna servern.

Vad för gnäll snackar du om? Jag gnäller mest på mina RJ-försök (se ovan) annars tycker jag det brukar vara rätt juste stämmning. Speciellt när tankade britter får hela laget att bygga Sentry's i motståndarnas bas

Medlem
Skrivet av lokalen:
Skrivet av mr.bear:

Skiftar mest mellan Lokalen, NetGames.fi och Multplay.co.uk (all-map servrarna). Alla är mycket bra, men har stött på en hel del spelare på Lokalens som verkligen går in för att gnälla tills man får lusta att lämna servern.

Vad för gnäll snackar du om? Jag gnäller mest på mina RJ-försök (se ovan) annars tycker jag det brukar vara rätt juste stämmning. Speciellt när tankade britter får hela laget att bygga Sentry's i motståndarnas bas

Gnäll som i att folk börjar skälla på andra spelare när de själva dör. De börjar t.ex. gnälla på en och säga att man är feg för att man spelar som en viss klass (märkt av det som mest när jag lirat som pyro). Visst, någon enstaka gnällspik kan man klara av men när de fortsätter att mata på med skitsnack runda in och runda ut... Tillslut blir man verkligen förbannad eftersom det förstör hela känslan. Jag har stött på en viss spelare vid flera tillfällen som verkligen går in för att förstöra och klaga på andra spelare. Det är jäkligt tråkigt när det är så.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Gnäll som i att folk börjar skälla på andra spelare när de själva dör. De börjar t.ex. gnälla på en och säga att man är feg för att man spelar som en viss klass (märkt av det som mest när jag lirat som pyro). Visst, någon enstaka gnällspik kan man klara av men när de fortsätter att mata på med skitsnack runda in och runda ut... Tillslut blir man verkligen förbannad eftersom det förstör hela känslan. Jag har stött på en viss spelare vid flera tillfällen som verkligen går in för att förstöra och klaga på andra spelare. Det är jäkligt tråkigt när det är så.

Ok, det har jag själv inte upplevt. Och visst är det tråkigt med sådant. Svårt att fixa då gnäll inte riktigt kan motiveras med en kick. Men vi jobbar på att ta in admins som kan bryta upp onödiga diskussioner, om du själv är intresserad släng iväg ett mail till mig eller Procyon.

Andra förslag är också välkommna, men just detta är ett ganska svårt beteende att åtgärda. Wajn är ju medfött hos folk lixom

1
Skriv svar