Någon som behöver hjälp med träningen?

Medlem
Någon som behöver hjälp med träningen?

Då det har kommit en del nya spelare och provat på Quakeworld så kanske det vore på sin plats att vi agerade lite guide åt dem. Jag tänker först och främst på det här med "bunnyjumping" och diverse olika tricks som finns att tillgå i Quakeworld. Jag funderar på att skriva ihop någon liten guide med lite demos på hopp som man bör kunna göra, kompletta med instruktioner för hur man går tillväga såklart.

Om det finns folk som är peppat här så kanske man skulle ta tag i det, eller kanske till och med arrangera någon slags träningssession på IRC (i mån av tid och beroende på hur många som visar sig sugna).

Bra eller anus?


signatur
Jee
Medlem

Låter bra! Ska precis börja spela så man är ju inte för bra.


signatur

Eller inte?

Medlem

Gamla "återfallsförbrytare", behöver säkert en uppfräschning oxo, allt vad det gäller inställningar till bästa sättet att vara online....


signatur

"nothing is always worth somthing too...."

Medlem

Det skulle vara helt perfekt. Har inte quake men jag ska skaffa det direkt efter lönen.:P Så ni lär få se mig på servern efter jul.:D


signatur

Gaming is a lifestyle!

Inaktiv

Jag skulle behöva all träning i världen känns det som, tex hur man gör för att hålla sig levande i 10s, navigering utan kartläsare samt kaninhoppningen, som gammal q2 & q3 lirare som man är så är det lite svårt.

Medlem

Hm, får se när det här blir av. Jul nu, sen är man inte tillbaka hemma förrän typ ett par dagar efter nyår någon gång. :\


signatur
Medlem

Hej
Jag har en map som jag gjorde på den tiden.
En ren practize map på dm2 med vatten istället för lava och flera teleportar så man kan träna t.e.x hoppet ner till ya osv,finns möjlighet för ul så skickar jag den gärna.

Inaktiv

annars kan man bara gå in på en server utan att starta matchen så kan man träna hoppen där

Medlem

Jag är också lite sugen på en nybörjarvänlig qw-server/chatkanal/mötesplats... just nu känns det nästan meningslöst att spela online då alla verkar så bra


signatur

<3 #komsi - where teh galenskap is

Medlem

Varför inte dra igång #fz.qw eller något i den stilen där folket härifrån kan samlas? En idé bara.


signatur
Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Varför inte dra igång #fz.qw eller något i den stilen där folket härifrån kan samlas? En idé bara.

Riktigt trevlig idé, sitter o trycker i #fz.qw nu, bara för övriga att flockas


signatur

<3 #komsi - where teh galenskap is

1
Skriv svar