FZ Gibfest återuppstår!

Medlem
FZ Gibfest återuppstår!

Som jag skrev i tråden FZ fyller 10 år är två QW-servrar nu uppe och snurrar:

FZ QW Gibfest - quake.fragzone.se:27500 (FFA DM, banorna som körs är dm2-dm6, e1m3, e1m5, e1m6, e2m2, e4m3 - dock ej i den ordningen )

FZ Rocket Arena - quake.fragzone.se:27501 (Final Arena 1.2 med "klassisk" bankonfiguration: arenarg4, mayan1, arenazap, arenarg2, arenax, terrain2, rgarden)

En sida mer mer info (och liveinfo) kommer imorgon, men kommentera gärna konfiguration, banval osv!

Det finns möjlighet att dra igång en NQ-server också, är det av intresse?

Medlem

Hooray!
Här ska fraggas ordentligt!

synd att ingen var inne nu när jag kollade :/

får bli mer efter skolan.

Medlem

Ni har inte lust att sula upp en qwtf-server? Intresset är väl ganska svalt iofs, men jag och brorsan började lira tfc i brist på både q3f och qwtf. Det funkar ju inte alls som det borde.

Inaktiv

Ingen var inne när jag testade heller 7-8 ikväll så finns det säkert folk.

Det finns en bana som jag skulle vilja ha med som heter "death32c". Death32c är ihopsatt av dm2, dm4 och dm6. Jag tror att många känner till den och folk som inte spelat så mycket Quake gillar den säkert också. Den är ganska stor så den passar bra om vi skulle bli fler än 5.

Medlem

kom in o spela nu!!:)


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

Det behövs weaponstay på servern annars är FFA i QW ospelbart kan jag lova.


signatur
Medlem

fråga: vad är weaponstay? är det att man spawnas med alla vapen eller är det att man behåller samma vapen hela tiden?


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Jee
Medlem

Jag vill vara med!
Tyvärr så är mitt(farsans rättare sagt) quake borta! Får se om man kan hitta det någonstans.


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Wilcore:

fråga: vad är weaponstay? är det att man spawnas med alla vapen eller är det att man behåller samma vapen hela tiden?

Utan weaponstay: Du plockar upp ett vapen och vapnet blir verkligen upplockat.

Med weaponstay: Du plockar upp ett vapen men det "ligger kvar" så andra också kan få ett exemplar av raketgeväret direkt efter att du har roffat åt dig ett. Går du över raketgeväret precis efter att du plockat upp den så händer ingenting, utan den ligger alltså kvar.

Utan weaponstay så kan en semi-bra spelare hålla timing på RL:n och det blir omöjligt för mindre bra spelare att komma åt den och det blir alltså pisstråkigt.


signatur
Medlem

tack för informationen Vader:) jag vill ha weaponstay nu!:) borde man inte kunna rösta om det inne på servern, med en omröstning i chatten??


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Inaktiv

ja lägg in dmm3 på ffa servern snarast (weaponstay dvs)

Medlem

Blir ju nästan rörd av all nostalgi.

Inaktiv

Blir alldeles för mosigt när vi är 10+ på en dm-bana. Ge oss weaponstay och banan death32c

Medlem

Ja, dm4 blev helt kaotiskt. Dmm3 + death32c, ja tack!

Medlem

Oj... Måste leta fram min gamla cfg

Medlem

ska prova och lira idag efter jobbet @ 17:00 tiden


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Inaktiv

Oherre giv oss DMM3!!!!!!!!!!!!!! AMEN!!!

Medlem

_Nu_ bör weapon stay vara på!

Medlem

Mysigt med lite Q1!! Ni ska inte sätta upp en TF-server?


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Vilka banor önskas?

Inaktiv
Skrivet av andman:

Vilka banor önskas?

death32c

Medlem

Några förslag bara:
DM6, DM2, ZTNDM3, ZTNDM4, ZTNDM6, ULTRAV, SPINEV2, SCHLOSS, THE SHINE, RUNNING WILD

Medlem

Men...då blir den ju precis som alla andra FFA-servrar?


signatur
Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Men...då blir den ju precis som alla andra FFA-servrar?

Ja det var mina förslag.. kom med förslag dudå =P

Medlem

Om ni har lust så hade det varit roligt om ni vill lägga in en bana jag gjorde för nån år sen.

crowdm1

jag har snickrat ihopa ett 32bitars texturpaket till den också.
Här kan man hitta dem

Även om ni inte lägger in den i serverrotationen så hade det varit roligt med lite kommentarer på den från forumsfolket.

Medlem

dm4 Snäääääääääälllaaaaaaaaa

Medlem

Ruskigt kul att se så många som lirade idag! Hoppas några av er fortsätter med gibbandet även när jubileumsveckan är över!


signatur
Inaktiv

Jösses alltså, det var fränt men väldigt laggigt. Mkt trevligt med en svensk ffa-server hur som helst!

Inaktiv

ja den är riktigt rolig nu asså
gibba på gott folk

Medlem

Vi var 5 pers inne nu och gibbade Rätt bra för att vara halv 11 på en vanlig tisdag

Synd bara att man kan banorna lika bra som förortern till bagdad Man blir skjuten i ryggen mest hela tiden.

Sen tyckte jag det kändes som man fastnade i allt Jag är ju van Q3 CPM där man kan hoppa i trappor.. Nåja, får se om man hoppar in mer

Var lite lurigt innan jag fick till 640*480(som är inställt på 129hz). Hade 640*400 innan(60hz) Och cl_maxfps 120...

Nån som vet varför jag inte kan använda mig av writeconfig när jag är inne på servern? När jag startar lokalt fungerar det..


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

1
Skriv svar