Medlem

PC
Inte alls kul på 360.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Köper alla det till 360 nu eller? Kanske jag borde göra detsamma... frestande.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jag tycker det fungerar hur bra som helst på 360, och jag har prövat även PC-versionen. Fördelen med 360 är att slippa installerandet, slippa buggar och kunna ligga bekvämt i soffan. Visserligen missar man mods, men ärligt talat, finns det inte tillräckligt att göra i grundspelet ändå?

Medlem

Har på både pc och 360, tycker dock inte om laddningssekvenserna på 360n därför så går min röst till pc.

Medlem

Själv har jag oblivion till 360 grymt bra spel:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Har det till båda plattformarna. Köpte PC versionen först men kom mig liksom aldrig för att spela. Satt mest och meckade med moddar. 360 versionen spelade jag från "pärm till pärm" så att säga. Det gör sig helt enkelt bättre med en handkontroll. Det känns lite för tunnt och simpelt för att det ska vara värt att sitta hukad framför PCn med en fet anteckningsbok bredvid sig hehe. RPG light, typ.


signatur
Inaktiv

Har den till 360 av samma anledning som dom flesta andra, datorn är på tok för gamal!! Och för de delen så har jag inte sett en äffär eller hemsida som säljer Oblivion till Pc längre.


signatur

I go my way. You go your way. SÅ FÖLJ FAN I MEJ INTE EFTER!!

Medlem

2006-06-1800:53:40 startades denna tråd, hur kan nån orka leta upp nåt så gammalt och börja tjöta i den igen ?

Nästan 3 år gammal tråd ju, lol.

Medlem

Den letades upp för ett rätt bra tag sen nu, och har hållits relativt levande sedan dess, så det funkar bara finfint


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jag kan lika gärna ställa frågan här istället för att starta upp en helt ny tråd. Eftersom jag aldrig spelade Oblivion på 360 längre (efter att ha åkte på en rätt grov bugg) bytte jag ut mitt exemplar för att kunna köpa ett annat spel till ett billigare pris.

Hur som haver, jag har nu börjat få upp mitt intresse för Elder Scrolls-världen igen och installerade precis Morrowind, som jag haft stående i hyllan i flera år. Jag började också leta lite smått efter Oblivion till PC men det tycks vara väldigt svårt att få tag på. Jag har inte hittat en enda butik här i Sverige (på nätet) som ens har den vanliga versionen, än mindre GotY.

Ska man verkligen bli tvungen att importera spelet från utlandet, mer specifikt Amerikat? Har sett ett par brittiska sidor som har den vanliga versionen, men det har varit relativt dyrt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag funderar på att dra köpa Oblivion imorgon som ett fredagsmys..
Men min fråga är (Om nu någon hinner svara);
Funkar Oblivion på handkontroll?? Är de inte grymt jobbigt, tappar man inte fokus hela tiden?

taack för snabbt svar?

p.s Xbox 360 menade jag såklart

Medlem
Skrivet av Elder_:

Jag funderar på att dra köpa Oblivion imorgon som ett fredagsmys..
Men min fråga är (Om nu någon hinner svara);
Funkar Oblivion på handkontroll?? Är de inte grymt jobbigt, tappar man inte fokus hela tiden?

taack för snabbt svar?

p.s Xbox 360 menade jag såklart

Jag hade det som sagt till 360 förut, och kontrollskillnaderna är absolut inget problem. Orsaken till att PC-versionen är mer aktraktiv är p.g.a. alla moddar och inställningsmöjligheter. Är du däremot inte speciellt intresserad av just det så fungerar 360-versionen helt perfekt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ne, vill mest ha ett skönt långlivat lir.
Är bara lite fundersam över om jag pallar kontroll då de känns svårt att fokusera i strider och så..

tack för ett otroligt snabbt svar!!
299kr för Oblivion gotye..de kan de väll vara värt

Medlem
Skrivet av Elder_:

Ne, vill mest ha ett skönt långlivat lir.
Är bara lite fundersam över om jag pallar kontroll då de känns svårt att fokusera i strider och så..

tack för ett otroligt snabbt svar!!
299kr för Oblivion gotye..de kan de väll vara värt

Helt klart. Som sagt, kontrollerna är absolut ingenting att haka upp sig på. Själv känner jag nästan att handkontroll är mer avslappnande i just ett spel som Oblivion. Man kan luta sig tillbaka och ta det lugnt, medan mus och tangentbord genast blir lite mer... pressat och stelt eller vad man ska säga.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Har det till PC men kommer nog köpa GOTY till 360 snart.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Jag lirade det mer till 360 än PC, dock så antar jag ändå PC passar sig bättre tack vare att du kan Modda spelet på PC. Men jag tycker fortfarande det är ett helt fantastiskt spel ändå på 360 också

Medlem

pc modds gör spelet mycket bättre.

Medlem

Det är en sak de flesta håller med om, även de som gillar Oblivion mycket på Xbox360. Moddscenen är vad som i alla tider gjort att TES-serien varit så stark, tack vare den ständiga inströmningen av nya quests, städer och så vidare. Items i sig har aldrig varit min stora favorit i Oblivions moddscen, då de flesta bygger på samma skins som originalet och därmed inte tillför lika mycket "nytt".


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Har det till PC men brukar spela det på 360 hos en kompis och det funkar lika fint där med fast laddningstiderna är på tok för sega på 360 om man jämför med PC:n

Medlem
Skrivet av Voltage:

Har det till PC men brukar spela det på 360 hos en kompis och det funkar lika fint där med fast laddningstiderna är på tok för sega på 360 om man jämför med PC:n

Då ska du spela Morrowind på gamla Xboxen. Jisses - laddningstiden när man startar spelet är galen hehe.


signatur
Medlem

Skulle aldrig spela Oblivion utan mods.

(spelade igenom main quest med första karaktären utan mods bara för att testa, sedan har jag bara kört med mods)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Är inte forumadmin, men om en tråd varit död i 5 månader låt den helst ligga ifall det inte är något väldigt viktigt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Är inte forumadmin, men om en tråd varit död i 5 månader låt den helst ligga ifall det inte är något väldigt viktigt.

lol


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Både och (vanliga + Shivers till PC, och GOTY edition till X360).

Jag ångrar att jag inte skaffade Collector's edition.


signatur

Memento Mori

Inaktiv

Ska köpa det till ps3.
Dom säger ju att det ska flyta på bättre på ps3

Medlem

Vem säger att PS3 flyter bättre? Jämfört med vad?

(Är själv klart besviken överlag på min PS3'as prestanda vad det gäller spel.)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Laddningstiderna ska visst vara snabbare och när man kommer in i ett nytt område ska spelet inte "lagga" så mycket som den gör i xbox versionen

Medlem
Skrivet av Lusen:

Laddningstiderna ska visst vara snabbare och när man kommer in i ett nytt område ska spelet inte "lagga" så mycket som den gör i xbox versionen

Jaha, ja, jämfört med 360 kan jag inte uttala mig då jag inte äger en sådan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

En fet tv med 1080p full hd skulle ge spelupplevelsen något extra. Men annars så föredrar jag nog helst PC.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Åh, ibland kopplar jag upp PC'n på min 1080p TV, men ärligt, jag föredrar datorskärmen som har högre upplösning än så.

Fördelen med TV'n är om man vill sitta på längre avstånd från bilden av någon anledning.

Eller om andra vill se vad som händer på datorskärmen så kan man dra ut bilden till både datorskärmen och TV'n samtidigt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar