Inaktiv
Morrowind

Morrowind

Medlem

Det var ju en givande tråd ? Varför undrar du ? Vad tycker du själv ? Eller vill du bara ha feedback här för du tänkte köpa det ? Jag röstade Ja! i varje fall.

Inaktiv

Ingen har röstat ''Nej'' ännu!

Medlem

Du har inte svarat mig ännu!

Inaktiv

Jag vet inte vad jag menade! Jag gorde bara forumet för att man ska kunna snacka lite allmänt om Morrowind!

Medlem

Morrowind är trevligt...


signatur

<3

Inaktiv

Är Oblivion som Morrowind? Kan man åka (Gå) till Morrowind där? Eller utspelar man sig i en helt annan värld?

Medlem

nej, Morrowind är en province. Som om man bor i gästrikland och morrowind är som närke hehe ja du fattar, ingen annan värld alltså, Och nej, man kan inte gå till morrowind. Man kan inte gå utanför denna "province" det är osynliga "väggar" runt om.

Inaktiv

Morrowind är ett riktigt bra spel. Har lagt ner åtskilliga timmar på det.

Inaktiv

Vart är man nu? I landet alltså!

Inaktiv

Som Clint Eastwood skulle ha sagt "Smack in the middle" Mitt i Cyrodil.

Medlem

Fan, jag installera det precis igen för att spela om det. har tankat alla tusentals mods man ska ha och sånt, spelet suger hästballe jämfört med oblivion. När jag lirade oblivion så tänkte jag " fasen detta var ju nästan bara som ett nytt morrowind, inte så stor skillnad." Vad fel jag hade... Kan jag rösta om nu ? Så jag kan rösta nej ?

Inaktiv
Skrivet av Zhane:

Fan, jag installera det precis igen för att spela om det. har tankat alla tusentals mods man ska ha och sånt, spelet suger hästballe jämfört med oblivion. När jag lirade oblivion så tänkte jag " fasen detta var ju nästan bara som ett nytt morrowind, inte så stor skillnad." Vad fel jag hade... Kan jag rösta om nu ? Så jag kan rösta nej ?

Jag röstade nej åt dig - och efs jag tänkt rösta ja så jämnar det ut sig.

Har också just startat om Morrowind för första gången på flera år. Tycker båda spelen är mästerliga, men bägge spelen har också en del punkter som är frustrerande. Men går man tillbaka till Morrowind från Oblivion blir det uppenbart vilken skillnad det uppdaterade stridssystemet och den mer realistiska fysiken i Oblivion gör.

Å andra sidan tycker jag nog att Morrowind är en intressantare värld - mer skrämmande, fantastisk och närmast surrealistisk. Bara en sådan detalj som råmandet från Silt Striders ger det en helt egen atmosfär.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Jag tycker helt ärligt att Oblivion känns för glatt överlag. Det är mycket ljus, fjärilar som flyger och hela faderittan. Morrowind däremot är dunkelt och har en massa läskiga ljud, som silt strider-skriken som nämnts ovan.

Morrowind känns dessutom mer som fantasy tycker jag. All vegetation känns mer främmande, djuren känns mer anorlunda, arkitekturen är unik och allt känns bara mer surrealistiskt.
Oblivion är mer av en riddarsaga. Det finns björnar, vildsvin och fåglar. Husen är byggda precis som husen byggdes på medeltiden här på Jorden. Det känns inte alls som en annan värld.

Enligt mig är Morrowind härligare, men Oblivion något man kan sitta längre tid med. Alltså, jag röstade ja.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Det är två olika världar, så atmosfären kan man inte jämföra. Tycker att båda är rätt jämlikna på den punkten.

Medlem

Så "mitt" är det enda Nejet hehe

Medlem

Klart det är ett bra spel, det tyckte ni nog allihopa innan Oblivion släpptes

Inaktiv
Skrivet av Da3DaLuZ:

Som Clint Eastwood skulle ha sagt "Smack in the middle" Mitt i Cyrodil.

En karta på Cyrodiil Finns här!

Inaktiv

Hehe jo, TES:Oblivion har ju en bröderna lejonhjärta effekt. Gillar Morrowind bättre när det kommer till miljö, arkitektur, natur. Men det är ju det som är så kul med Elder scrolls världen, att alla provinser är så olika och unika i sig.

Inaktiv

Hehe jo, TES: Oblivion har ju en bröderna lejonhjärta effekt. Gillar Morrowind bättre när det kommer till miljö, arkitektur, natur. Men det är ju det som är så kul med Elder scrolls världen, att alla provinser är så olika och unika i sig.

Inaktiv

Morrowind kan nog kännas lite segt o tråkigt i början för de flesta som är vana vid dagens spel. Men om man laddar ner alla bra grafikmods , och väl kommer in i spelet och världen så märker man att det är helt underbart. Speciellt om man en riktig rollspelare.

Inaktiv

Finns Dark brotherhood lr va dom heter i morrowind?

Inaktiv
Skrivet av kevin94:

Finns Dark brotherhood lr va dom heter i morrowind?

De finns med som fiender i tillägget Tribunal, men man kan inte joina dem. Däremot kan man gå med i Morag Tong, som också är ett lönnmördarsällskap.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

hur många provinser har Elder scrolls utspelat sig i föresten?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Tänkte köpa oblivion till pc lr ska jag vänta tills jag köper en 360 till jul,vad är smartast?

Inaktiv

Tack ska nog gå med i marog tong det är väll dom som man kan gå med i vivec men dom finns väll på andra ställen med?Kommer jag bli mindre omtyckt i tjuvguildet?:)

Inaktiv
Skrivet av kevin94:

Tack ska nog gå med i marog tong det är väll dom som man kan gå med i vivec men dom finns väll på andra ställen med?Kommer jag bli mindre omtyckt i tjuvguildet?:)

Det får nån ond rackare svara på. Jag spelar alltid som en patetisk do-gooder av någon underlig anledning.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Blir man mindre omtyckt i ett guild om man är med i många guild?:)

Inaktiv

Nej, men vissa guilds gillar inte varandra, men det har inget att göra med antalet.

Medlem

När jag dör och om nu ögonblick från mitt liv spelas upp för mina ögon, då kommer jag se massor med Morrowind

12
Skriv svar