Housing kommer det?

Medlem
Housing kommer det?

Tja

Tänkte fårga ifall nån här vet ifall det kommer att komma nått "housing" alltså att man kan ha sitt eget hus eller lägenhet att bo i spelet?

Daoc hade det ju och everquest 2.

Saknar det som fan i wow.

Förövrig är jag positivt överaskad av spelet. Spelar Bright Wizard.

Medlem

Jag skulle inte tro det. Men man kan alltid hoppas.

Medlem

Det känns alltid så mkt bättre att logga ut om man gör det i sitt eget hus. Blir mkt mer känsla över spelandet då.

Men det är väl bara jag som har det behovet

Medlem

Gillen kommer ju kunna hålla fort, det är väl det närmaste ett eget hem, därifrån kan du logga av och när du loggar in så är du där igen.. förutsatt att fortet inte blivit taget av andra

Inaktiv

Hehe... Är det bara jag som tycker att housing är bland de mer menlösa funktionerna någonsin i mmorpgn? Finner ingen tillfredställese alls i det!

Medlem

I ett MMORPG som är centrerat runt just krig så känns inte housing som en feature som skulle passa bra in alls.

Keeps and capital cities!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Hade varit ballt att se en Greenskin inreda sitt hus/håla/koja eller vad som ligger närmst till hands när det gäller dem

Medlem
Skrivet av potatrik:

Hehe... Är det bara jag som tycker att housing är bland de mer menlösa funktionerna någonsin i mmorpgn? Finner ingen tillfredställese alls i det!

I FFXI så har alla ett "Mog House", vilket är ett litet rum du kan inreda och bo i. Fördelen med detta rum är då att du kan lagra dina saker där, och att det även är där som du tar emot saker/pengar som skickats från AH/andra spelare. Sen kan man ju alltid få det riktigt mysigt om man spenderar nog med gil på att köpa möbler.

Vissa möbler ger även effekter som påverkar din char på annat håll. Sängar gör t.ex. att du förlorar mindre exp om du dör.

Så, nu tycker jag att jag har visat att det finns lite mening med housing i mmmorpgn, så länge som det görs på rätt sätt.

1
Skriv svar