Medlem
Gran Turismo 5

Jahapp diskutera på, det närmar sig ju dagen D och det borde väl finnas några här som likt mig är odödligt peppad!

En fråga också, vilken version tänker ni köpa eller redan förbokat?

Själv har jag en collectors bokad men frågan är ju om jag kan rättfärdiga ett köp av signature edition?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det blir nog bara vanliga versionen för mig. Det fanns inte tillräckligt med saker i specialutgåvorna för att göra mig intresserad.

Förresten, det är väl inget faställt datum i Europa ännu?

Medlem

Nja om vi inte ingår i den officiella releasen vilket är november om jag minns rätt. Där i kring iaf, sålänge jag har det i tid till julledigheten är jag nöjd!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ja, man får väl hoppas det. Bara det inte blir som med till exempel Demons Souls att vi får vänta ett halvår...

Fast det borde det nog inte bli i och med att det är i Europa som den största spelarbasen inom motorsportsspel finns.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ja, man får väl hoppas det. Bara det inte blir som med till exempel Demons Souls att vi får vänta ett halvår...

Fast det borde det nog inte bli i och med att det är i Europa som den största spelarbasen inom motorsportsspel finns.

Japp och har dessutom för mig att signature edition endast släpps i europa (fast amerikaner/asiater kan ju importera)

Är hur som helst sjukt laddad på detta. Har sedan några månader logitechs Gran turismo PS3 ratt, GT Driving Force. Det jag funderar på är om man skulle skaffat sig en sån där gaming chair som jysk m.m. säljer. En låg, bilstol-liknande stol med inbyggd subwoofer o högtalare. Inte för att jag kommer använda dem men stolen ser rätt skön ut och verkar passa perfekt framför tvn, behöver bara ett litet bord eller dylikt att montera ratten och pedalerna vid.

En riktig racing gaming seat vore ju nice men dom är så jävulskt dyra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har en snabb fråga ang. Gran Turismo 5:
Kan man i splitscreen lira "kampanj", så att båda som spelar typ kan tjäna pengar och köpa nya prylar? Har inte lirat ngt Gran Turismo men är rätt sugen på 5:an.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Har en snabb fråga ang. Gran Turismo 5:
Kan man i splitscreen lira "kampanj", så att båda som spelar typ kan tjäna pengar och köpa nya prylar? Har inte lirat ngt Gran Turismo men är rätt sugen på 5:an.

Det tvivlar jag på. Splitscreen står nog utanför karriärspelet. Men personligen så tycker jag det är hur trevligt som helst att sitta med en polare, kaffe, någon öl och turas om att försöka klara ett hopplöst race, eller varför inte "farma" pengar

Eftersom du inte lirat gtspelen tidigare så kan jag också berätta att karriärspelet (kampanjen som du nämner) inte är ett storydrivet spel. Man kan välja olika tävlingar baserat på vilka licenser man tagit och vilka bilar man har tillgång till/köpt. Och i viss mån baserat på vilka tävlingar man klarat av tidigare.

Licenserna är vissa väldigt enkla men andra riktigt svåra men ger spelaren insikt och teknik som är till hjälp i tävlingarna.

Bilar kostar pengar och förrutom vissa bilar som man kan vinna i vissa tävlingar så måste man tjäna pengar genom att placera sig i tävlingar och köpa sig de bilar man vill ha/behöver.
Trim och uppgraderingar köps också till bilarna såklart.

Så det är inte en kampanj likt t.ex. NFS spelen men låt inte det skrämma dig, GT är svårt och frustrerande men extremt belönande!

Gillar du bilspel är GT5 och en ratt/pedaler ett måste för en PS3ägare.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

är det bara jag som undrar om det kommer ha krockfysik eller inte?!


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

är det bara jag som undrar om det kommer ha krockfysik eller inte?!

Vad exakt menar du med krockfysik?


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem
Skrivet av rolle90:

är det bara jag som undrar om det kommer ha krockfysik eller inte?!

Jodå, dynamisk skada på i alla fall premium bilarna till och med. Kolla in GTplanet.net, dom har en flock mumsiga videos.

Signature Edition vart det i alla fall för mig.

06:00 blir det Sony's presskonferens för mig! Någon mer som ska upp och uggla?

1
Skriv svar