Världens bästa land

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av SeniiL:

Efter att ha bott i Japan i snart ett år [...] så måste jag säga att jag uppskattar Sverige mer och mer.

Sen skulle jag gärna vilja veta vart fasen man käkar katt och hund här? Roligt vilka jävla uppfattningar folk har om andra länder altså.

vad uppskattar du med sverige som du inte kan fa har i japan? .. forutom Estrella chips, sa ser jag inget som gor att man langtar hem till ...... sverige

???????????????
??????????????????????

Skrivet av DumSmurfen:

men visst anime FTW!

stay the fuck out of my japan

Menade inte att det var fel på Japan, syftade mer på andra europeiska länder, Italien och frankrike t.ex.

韓国にもあまり食べないよ、中国には多分もっと多いだろう。


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Fan vilken offtopic tråd detta var uch :S Och när ni säger land som usa hur tänker ni då? wow usa är ballt där vill ja bo. Fan man får väll se till det sociala osv osv.

Det jag läst om Kanada verkar vettigt annars tror jag sverige tillhör toppen av dom bästa länderna att bo i. Bra socialt skydd osv. Fungerande infrastruktur och sånt.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

indien så jäkla biligt


signatur

Jävla Borgare

Medlem

nederländerna ftw!


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem
Skrivet av zilke:

nederländerna ftw!

'

Dom har mycket av det goa


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av unix:

På en döende planet med globala problem som rör alla länder är svaret knepigt. Det blir inte enklare av etnisk rensning, religioner, krig, fattigdom kontra rikedom och utsugning.

Norra Sverige, norra Norge, djungeln någonstans där man försörjer sig själv.

Whatever he said. Bo uppe i norr och känna lugnet är nog inte helt fel. Synd att de är så förbannat kallt bara. /Sörmlänningen

Medlem

ett land Hm??? knepigt se.. här.. man tar bort krig och fattigdom, svält m.m vilka länder får man då.Hm?..får se här ett bra land där de inte har hänt nåt av de jag har sagt är nog svårt.Men ett bra land är nog....[funderar].... fasen de finns nog inget bra land :/ .Men skall man blanda in ekonomi är nog Sverige bäst när de gäller välfärd??!! kan nog ha fel eller??!!


signatur

Cookie jar is nuclear power tin-

Medlem

Finns bara ett bra land och det är FINLAND, riktigt fint land det.

Medlem
Skrivet av TrashIt:

Finns bara ett bra land och det är FINLAND, riktigt fint land det.

Du menar Östra Sverige


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av McFreedy:

ett land Hm??? knepigt se.. här.. man tar bort krig och fattigdom, svält m.m vilka länder får man då.Hm?..får se här ett bra land där de inte har hänt nåt av de jag har sagt är nog svårt.Men ett bra land är nog....[funderar].... fasen de finns nog inget bra land :/ .Men skall man blanda in ekonomi är nog Sverige bäst när de gäller välfärd??!! kan nog ha fel eller??!!

Norge är snäppet bättre på det området.

Medlem

I norge badar folk i pengar istället för vatten.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

utan tvekan Ankeborg....


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Sverige.


signatur

yolo

Medlem

Sverige såklart, btw så läste jag att Sverige fick ngt pris som det mest demokratiska landet i världen:D:D;);)


signatur

Sånt e livet

Skrivet av rolle90:

utan tvekan Ankeborg....

Woho! Gåseborg!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

nej inte sverige - jävla skit land!


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inte enligt resten av världen... Där är Sverige favorit


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av rolle90:

nej inte sverige - jävla skit land!

aa mycket bättre med nordkorea eller zimbabwe?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Tja svårt val. Men om man skall utgå från ens känslor så blir det helt klar Japan. Men om man skall utgå från hur det är att bo i sitt favoritland så tror jag att Japan inte är så värst bra eftersom dom har lite andra regler gällande barn och barnbidrag och mammaledigt osv osv. Då svarar jag Åland som jag bor i nu för vi har det bra här med ganska mycket stödpeng för att föräldrarna skall få vara hemma med sitt/sina barn tills dom fyller tre år.

Efter första barnet då jag jobbade heltid har jag haft turen att få samma summa med dom två andra barnen fast jag knappt har jobbat ihop en vettig summa att utgå ifrån.

Här på Åland blir man inte hemskickad efter några timmar eller en dag för att det inte finns platser inom sjukvården. När jag födde mitt första barn kunde jag få stanna i en vecka om jag ville. Inte ens i Sverige har så här bra.

Skatten är lägre här (än Sverige) men allt annat är dyrt istället.

SÅ svaret på frågan är
känsla: Japan
verkligheten: Åland


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av rolle90:

nej inte sverige - jävla skit land!

aa mycket bättre med nordkorea eller zimbabwe?

nej va f*n ska man där å göra


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

bott i storbritannien i nagra veckor nu o ja maste nastan saga Sverige Lola mig hur mkt ni vill men folk har ingen aning om hur bra det ar i sverige med mkt saker..
Fast det e ratt awesome I england o kunna kopa sprit pa narmaste "Ica"

Typ dusch vattnet forsoker branna mig och husen e "Viktorianska" m.a.o lite ruttna har o dar och englas fonster sa det blir svinkallt inomhus
Agg kan ta slut i mataffaren, unheard of om man e fran shlm iaf...

Man maste ha en lattjo mackapar i sitt rum forutom elementet for att rummet ska halla varmen men ja vagar inte lamna mackaparen pa nar ja inte ar i rummet pga brandrisk for 90% av rummen har heltackningsmattor

Men det e spannande stalle sa ja far se va man tycker om nagra manader

Medlem

"Tyskland, äran och hjältarnas land"


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Sverige - Hurray för blondiner!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av ace84:

bott i storbritannien i nagra veckor nu o ja maste nastan saga Sverige Lola mig hur mkt ni vill men folk har ingen aning om hur bra det ar i sverige med mkt saker..
Fast det e ratt awesome I england o kunna kopa sprit pa narmaste "Ica"

Typ dusch vattnet forsoker branna mig och husen e "Viktorianska" m.a.o lite ruttna har o dar och englas fonster sa det blir svinkallt inomhus
Agg kan ta slut i mataffaren, unheard of om man e fran shlm iaf...

Man maste ha en lattjo mackapar i sitt rum forutom elementet for att rummet ska halla varmen men ja vagar inte lamna mackaparen pa nar ja inte ar i rummet pga brandrisk for 90% av rummen har heltackningsmattor

Men det e spannande stalle sa ja far se va man tycker om nagra manader

aa nått jag reagerade när jag var i Enland, London.
Vi bodde i sviten på hottelet, och herrejösses, det känndes som att bo i nått trasigt gammalt öde hottel i swe, det var fult, trasiga saker å lite skabbigt, å det skulle vara hyfsat fint.
"alla" hus såg skabbiga ut, slitet osv..
å maten var äklig xD


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

sovjet


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Skriv svar