Videodagbok från Assassin's Creed II

Robot
Inaktiv
Videodagbok från Assassin's Creed II

Ser så grymt ut! Dock så gjorde ettan det med, och se hur det vart ;).
Hoppas, hoppas...

Medlem

Ettan var ju grymt förutom att man gjorde samma sak hela tiden, det var ju det som gjorde att spelet blev, medelmåttligt. Jag tyckte ettan hade stor potenial för att bli ett riktigt grymt game, men någonstans på vägen så brast det.

Mina förhoppningar på tvåan är ganska stora dock, hoppas utvecklarna insåg missarna med ettan och rättat till dom, fast jag är ändå lite skeptiskt till hur det ser ut, antingen kommer det bli 'bortputsat' men det ser otroligt plastigt ut av det material man fick se i videon.


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem

var väll inget fel på ettan

Medlem

Assassin's Creed var ju hur bra som helst, bara lite enformigt. Är säker på att detta blir bättre...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Nu har de ju gått och lovat förbättring iallafall så man får ju hoppas att det håller löftet annars ser det ju grymt ut!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Tröttnade efter tredje uppdraget då spelet kändes väldigt repetitivt och tråkigt. Hoppas de har ändrat detta i 2.an.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag tycker att spelet ser ut att slå första spelet. Jag gillar storyn so far.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av Robboy:

var väll inget fel på ettan

Lite buggit (för min del iaf) och enformigt.

Medlem

1:an som "lite enformigt"? Det var det mest enformiga spel på flera år (med relation till hypen) samt att det hade inget djup. Hoppas att detta blir bättre kan man ju göra...
Jag vet att det bara är en "dagbok", men kunde inte låta bli att skratta när han står och kör spjut och grejer genom vakter och det går typ 20-30 personer helt lugnt förbi.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jo, originalspelet kanske var något repetivt. Men det känns ändå som många har hängt upp sig på det något å det grövsta. Okej, det är 2009, och spelskaparna förväntas servera roliga och underhållande produkter... Men hur varierat var, säg till exempel Jedi Knight: Dark Forces II? Inte särskilt. Men jag njöt av det spelet då, precis som jag njöt av Assassins Creed 1. Det kanske bara är jag som är gammalmodig, men klagar inte väldigt många på ett (enligt mig) väldigt välgjort spel?

I efterhand skulle man kanske kunnat skippa de sista uppdragen, men för tusan, jag återinstallerade spelet några månader efter jag klarat det en gång bara för att få free-runna lite. Det är ganska bra jobbat av ett spel ändå. Mer cred till Ubisoft tycker jag. Spel nummer två återstår att se hur det går med. Det hela Leonardo Da Vinci-flygmaskin och sådant känns lite over the top... Parkouren och actionen i originalet kändes ändå relativt realistisk.

Skrivet av Jakeman:

Jo, originalspelet kanske var något repetivt. Men det känns ändå som många har hängt upp sig på det något å det grövsta. Okej, det är 2009, och spelskaparna förväntas servera roliga och underhållande produkter... Men hur varierat var, säg till exempel Jedi Knight: Dark Forces II? Inte särskilt. Men jag njöt av det spelet då, precis som jag njöt av Assassins Creed 1. Det kanske bara är jag som är gammalmodig, men klagar inte väldigt många på ett (enligt mig) väldigt välgjort spel?

Haha jag kanske också är gammalmodig eller nåt för jag lirade Assassins Creed med inget annat än glädje. Tror inte jag själv tyckte det var repetitivt förrens jag läste att andra folk tyckte så Det enda jag störde mig på var vakterna på landsbygden som attackerade så fort man ens travade med hästen...Är än idag ett av mina favorit spel med ett rörelse schema man inte ens kan drömma om i andra spel *ASSASSIN*:heart:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tyckte AC1 va underbart. Skitbra atmosfär och intressant story. Killsens och deras historia va också intressanta. Lite större variation i tvåan så har dom en succe i mina böcker iaf.

Medlem

AC 1 rockade. Ja det var enformigt, men bara uppdragen som sådant. Själva fighterna, klättra på hustaken, kasta dolkar och de vilda jakterna genom städerna är bland det roligaste jag har haft i ett spel. Kör igenom hela spelet och säg sedan vad ni tycker! Jag lovar att uppdragen mot sluten är bland det svåraste ni gjort. Krävs perfekt timing och val av klinga/stil för att vinna fajterna mot slutet.

Medlem

MEN VAFAN! ny huvudkaraktär. jag som ville fortsätta där ettan slutate :(. en annan tidsålder spelar ingen roll det låter bara kul. men om jag inte minns helt fel så tyckte jag ettan slutate som om att den skulle få en uppföljare med samma person.

Inaktiv
Skrivet av xplojt:

MEN VAFAN! ny huvudkaraktär. jag som ville fortsätta där ettan slutate :(. en annan tidsålder spelar ingen roll det låter bara kul. men om jag inte minns helt fel så tyckte jag ettan slutate som om att den skulle få en uppföljare med samma person.

det är väl fortfarande desmond man följer, men eftersom att det är 300 år senare så är det en annan förfader, ezio istället för altaïr om jag uppfattat saken rätt...


signatur

PSN: japp :)

Medlem

Åh NEJ! tyckte jag hörde ett skott avfyras på slutet! För mig finns det inget värre när man blandar in krutvapen med svärd osv.

Skrivet av Musicc:
Skrivet av xplojt:

MEN VAFAN! ny huvudkaraktär. jag som ville fortsätta där ettan slutate :(. en annan tidsålder spelar ingen roll det låter bara kul. men om jag inte minns helt fel så tyckte jag ettan slutate som om att den skulle få en uppföljare med samma person.

det är väl fortfarande desmond man följer, men eftersom att det är 300 år senare så är det en annan förfader, ezio istället för altaïr om jag uppfattat saken rätt...

Måste va rätt ja... Desmond är ju bara i deras minnen så i en tredje del blir det ju också någon annan


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ettan såg grymt ut, men blev skit(egen åsikt).
Detta ser grymt ut, och kan bara hoppas att utvecklarna lärt sig av sitt misstag...

Medlem
Skrivet av Jakeman:

Det kanske bara är jag som är gammalmodig, men klagar inte väldigt många på ett (enligt mig) väldigt välgjort spel?

Haha jag kanske också är gammalmodig eller nåt för jag lirade Assassins Creed med inget annat än glädje. Tror inte jag själv tyckte det var repetitivt förrens jag läste att andra folk tyckte så Det enda jag störde mig på var vakterna på landsbygden som attackerade så fort man ens travade med hästen...Är än idag ett av mina favorit spel med ett rörelse schema man inte ens kan drömma om i andra spel *ASSASSIN*:heart:[/quote]

håller med till fullo, men vi ska inte förglömma när man stog i ett hav av döda vakter medans vakter som går omkring ändast ser en munk som ber för de döda ;-P


signatur

I have spoken..

Medlem
Skrivet av UppZi:

Åh NEJ! tyckte jag hörde ett skott avfyras på slutet! För mig finns det inget värre när man blandar in krutvapen med svärd osv.

förmodligen kommer det bli ett kortdistans vapen men få skott, men vi får hoppas att de inte blir som kastknivarna eller armborsten som lyste med sin frånvaro i ettan


signatur

I have spoken..

1
Skriv svar