Tales of Monkey Island - debut och demo

Inaktiv
Tales of Monkey Island - debut och demo

Detta är en remake va? Får nog ta och köpa det här spelet, verkar ha skön humor.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Ingen remake, men det kommer en remake oxå! Måste skaffa båda! >.<


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Riktigt kul måste jag säga. Inte fullt så välpolerat som de gamla spelen men humorn följer samma stil och fungerar riktigt bra!

/ LordDaimos

Medlem

Demot ifråga hittar man... ja, vart då, undrar ni?

På DVD Gamer Online!

Medlem

Vad är DVD Gamer Online? Lät ju hyfsat anonymt.

Har kört igenom demon nu och jag blev måttligt förvånad, jag valde att skippa 4an då det gick över till 3D och tyckte kontrollerna var skit i det. Var dock tvungen att köra detta och blev som sagt riktigt förvånad, tog inte länge innan man satt och myste med gamla Gybrush igen

Allt jag har att gnälla på är kontrollen över Gybrush, önskar man kunde ändra så man bara trycker vart han ska gå istället för att hålla inne musen för att styra han, små jobbigt också att plocka upp saker på båten när den gungar och man måste typ sikta för att träffa rätt.

Ett lätt inköp för alla Monkey fantaster och förhoppningsvis nya till serien

Medlem

Grymt skönt demo. Kunde ha varit lite svårare, men men...

Medlem

Demot gav bra vibbar och det är nog för att humorkänslan är där. Kontrollen kunde gjorts bättre. Sen var det inte särskilt svårt...hoppas att det har att göra med att de vill locka in nya pirater och att det blir klurigare i det fulla liret.

Medlem

Håller med Bard, kontrollen var lite knepig. Speciellt när man höll in musen och gick och så bytte kameran lite då och då.

Men annars var det mysigt. Ska inhandlas!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Måste man formatera datorn igen då.
Fick fel som pekade till Kernel32.dll, känns som en dålig idé att peta på den? Am I right?

Edit: Pekade nu på Ddraw.dll, skrev över den och dciman32.dll från laptopen samt tankade hem drivisar till directX och grafikkort. Tankade ner demot igen och fungerade prima.

PS. Blir kanske köp DS.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

verkar bli grymmt kul, längtar mycket till remaken också

Medlem

spelet kostar 33€ på steam och det är bara 1 av 5 delar? ska man alltså betala 1500 spänn för att lira igenom vad som kan anses vara ett enda spel?
ok, jag kan ärligt säga att jag inte vet hur långt ett kapitel är. men är de uppdelade som i monkey island 3 är det ju helt åt skogen.

Medlem
Skrivet av wiki:

spelet kostar 33? på steam och det är bara 1 av 5 delar? ska man alltså betala 1500 spänn för att lira igenom vad som kan anses vara ett enda spel?
ok, jag kan ärligt säga att jag inte vet hur långt ett kapitel är. men är de uppdelade som i monkey island 3 är det ju helt åt skogen.

Aj, aj tillbaka i skolan. Du köper alla 5 episoderna det står det klart och tydligt även därför de heter complete pack.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av wiki:

spelet kostar 33? på steam och det är bara 1 av 5 delar? ska man alltså betala 1500 spänn för att lira igenom vad som kan anses vara ett enda spel?
ok, jag kan ärligt säga att jag inte vet hur långt ett kapitel är. men är de uppdelade som i monkey island 3 är det ju helt åt skogen.

Aj, aj tillbaka i skolan. Du köper alla 5 episoderna det står det klart och tydligt även därför de heter complete pack.

my bad, kanske blir ett köp då.

Medlem

Roligt än så länge... fnissade vid "There are only U-tubes."

Fixa kontrollen till nästa episod eller sätt kameran fri.

Medlem

Sådärja, då har man köpt hela paketet på Steam. Wallace & Gromit på köpet ju!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag har inga problem med kontrollerna, det är ni som inte har rätta knycken

Medlem

Vafalls? Inget tipstack? På min ära! I have never...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Jasså kommer remaken redan nästa vecka?! Härligt, får ta och klara AitD tills dess då!


signatur
Medlem

Förbokade spelet på Telltales hemsida samma dag som det annonserades. Då fick man tillgång till ett "hemligt" forum där man kunde snacka med utvecklarna och röstskådespelarna. Mysigt värre.


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

Holy shit vad värdelöst! Vad fan har de gjort!!
Väntar på remaken av 1:an ist,

Medlem

Roligt demo, blir inköp direkt när jag får pengar över efter alla jäkla räkningar ....tror jag blev lite sjösjuk när jag spelade eller så är det för mycket kaffe i kistan som spökar


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

När kommer det till Wii?

Medlem

Fruktansvärt dåligt enligt mig, så typiskt teltale. Extremt infantilt, både grafiskt och problemlösningsmässigt sett. Men hade inga andra förväntningar efter Sam&Max serien. Längtar till remaken av ettan istället

Medlem

Underbart spel, även om det gick hyfsat snabtb att klara. men känslan och humorn är kung!

vet itne hur långt dmeot sträcker sig, men gissar att det endast är på båten i början.

jag reagerade över att det vart jäkligt simpelt där, men tro mig, det blir mer utmanande, roligare, pussel längre fram.

visst, kontrollen är itne den bästa, och grafiken känns på många ställen väldigt simpel.
men mer humor och känsla får man leta efter i ett nyprodducerat spel!

rekommenderas varmt!

Medlem

Fantastiskt spel. <3

Medlem

Riktigt bra lir. Tog mig tillbaka i tiden! Lite väl lätt om man jämför med de andra liren i serien men det kanske bli mer utmanande allt eftersom. Hur som helst så skrattade jag på bra många gånger så humorn är på topp! Måtte de få in tillräckligt med stålar.

1
Skriv svar