Sacred 2 expanderar i höst

Inaktiv
Sacred 2 expanderar i höst
Inaktiv

Hmm. Väntar på Diablo 3.

Inaktiv

Najs najs, Sacred 2 var ju riktigt roligt... eller det är riktigt roligt, jag har inte hunnit köra klart det ännu.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv
Skrivet av KillenMedStil:

Hmm. Väntar på Diablo 3.

Varför inte vänta på Diablo 4 ändå när du håller på. D3 kommer inte släppas på ett bra tag, sitter du bara och rullar tummarna tills dess?

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av KillenMedStil:

Hmm. Väntar på Diablo 3.

Varför inte vänta på Diablo 4 ändå när du håller på. D3 kommer inte släppas på ett bra tag, sitter du bara och rullar tummarna tills dess?

SÅ det finns bara två spel i världen? Diablo och Sacred? Jisses, det visste jag inte... 8)

Inaktiv
Skrivet av KillenMedStil:
Skrivet av Buio:
Skrivet av KillenMedStil:

Hmm. Väntar på Diablo 3.

Varför inte vänta på Diablo 4 ändå när du håller på. D3 kommer inte släppas på ett bra tag, sitter du bara och rullar tummarna tills dess?

SÅ det finns bara två spel i världen? Diablo och Sacred? Jisses, det visste jag inte... 8)

Du sa ju själv att du väntar på Diablo 3, båda spelen är i samma genre. Klart att det finns andra spel, men då behövde vi kanske inte ha informationen att just du väntar på D3 i en topic om Sacred 2.

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av KillenMedStil:
Skrivet av Buio:
Skrivet av KillenMedStil:

Hmm. Väntar på Diablo 3.

Varför inte vänta på Diablo 4 ändå när du håller på. D3 kommer inte släppas på ett bra tag, sitter du bara och rullar tummarna tills dess?

SÅ det finns bara två spel i världen? Diablo och Sacred? Jisses, det visste jag inte... 8)

Du sa ju själv att du väntar på Diablo 3, båda spelen är i samma genre. Klart att det finns andra spel, men då behövde vi kanske inte ha informationen att just du väntar på D3 i en topic om Sacred 2.

Men jisses, jag har spelat Sacred, och det är inget för mig. Så jag väntar på Diablo.:down: Jisses...:O

Medlem

Sacred 2 är en gudagåva för mig, eftersom Blizzard tydligen bojkottar konsoller så får man vara glad när såna här spel kommer till konsol,
jag tycker Sacred 2 är hur bra och kul som helst, så just nu saknar jag inte Blizzard alls.

Medlem

Sacred-spelen är riktiga underdogs I sin genre är de en av de bästa.

Medlem

Wait, what? Q2? Var inte det förra månaden det tog slut? Andra halvan av året borde det nog vara, eller?

Medlem

Sacred är bra men tröttnade snabbt. För få spells var nog det största problemet. Och den där fasansfulla underjordiska labyrinten...

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Sacred är bra men tröttnade snabbt. För få spells var nog det största problemet. Och den där fasansfulla underjordiska labyrinten...

Håller med! Vänta på Diablo 3.

Inaktiv
Skrivet av KillenMedStil:

Håller med! Vänta på Diablo 3.

Intresseklubben anteckar del 2.

Medlem

Uhm... är det här en diabloklon eller ett mmo eller?
Gillar diablo och titanquest... kan sacred vara något för mig?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Uhm... är det här en diabloklon eller ett mmo eller?
Gillar diablo och titanquest... kan sacred vara något för mig?

Inget mmo. Har spelat Sacred 1 och visst det var ok men inte riktigt lika finputsat som t.ex. Diablo. Sacred 2 kanske är bättre... har inte provat än! Väntar tills ps3 versionen droppar lite i pris...

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Sacred är bra men tröttnade snabbt. För få spells var nog det största problemet. Och den där fasansfulla underjordiska labyrinten...

Hur pass få spells pratar vi om? Jag är själv en sådan som gillar när det verkligen är skillnad mellan klasserna. Stor variation av spells är viktigt för mig i spel som dessa. Visst, melee klasser är roliga men som omväxling vill jag gärna kunna spela en caster också!

Medlem

Mikael Fröding skrev i sin FZ recension:"Mer klagande - buggarna. Åh, dessa buggar. Jag vet inte hur många gånger spelet har kraschat för mig och jag har fått spela om. Utöver kraschar så har min häst blivit smittad av buggar. Vid några tillfällen vägrade hästskrället helt att röra på sig och en annan gång spawnade han fram under en fontän och stod där och blödde tills jag startade om spelet. I en del uppdrag ska du eskortera folk till olika ställen men dessa har svårt att hänga med när du går genom en portal eller så saknas de när du laddar in en sparad fil för att sedan helt plötsligt dyka upp långt senare. Vidare finns det vissa aspekter av gränssnittet jag har svårt med, till exempel kan du inte gå in och ändra i options-menyn under spelets gång; du måste spara, avsluta spelet och gå ut till huvudmenyn för att komma åt options. "

Är buggarna borta nu?

Stämmer det att man måste klicka för varje slag man gör med vapnet? (Jag vill som i D2 och TQ bara kunna hålla ned knappen för att attackera om och om igen)

Hm... ibland undrar jag över FZ betygsättning... jag vet inte riktigt hur jag skall tolka betygen. Nåja, det är offtopic här.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

nj
Medlem
Skrivet av Tybalt:

Mikael Fröding skrev i sin FZ recension:"Mer klagande - buggarna. Åh, dessa buggar. Jag vet inte hur många gånger spelet har kraschat för mig och jag har fått spela om. Utöver kraschar så har min häst blivit smittad av buggar. Vid några tillfällen vägrade hästskrället helt att röra på sig och en annan gång spawnade han fram under en fontän och stod där och blödde tills jag startade om spelet. I en del uppdrag ska du eskortera folk till olika ställen men dessa har svårt att hänga med när du går genom en portal eller så saknas de när du laddar in en sparad fil för att sedan helt plötsligt dyka upp långt senare. Vidare finns det vissa aspekter av gränssnittet jag har svårt med, till exempel kan du inte gå in och ändra i options-menyn under spelets gång; du måste spara, avsluta spelet och gå ut till huvudmenyn för att komma åt options. "

Är buggarna borta nu?

Stämmer det att man måste klicka för varje slag man gör med vapnet? (Jag vill som i D2 och TQ bara kunna hålla ned knappen för att attackera om och om igen)

Hm... ibland undrar jag över FZ betygsättning... jag vet inte riktigt hur jag skall tolka betygen. Nåja, det är offtopic här.

Köpte Sacred 2 i början av sommaren, men har inte spelat så mycket.
Med den senaste patchen (2.40, som dock var lite bökig att få tag på rätt version av) så har jag inte upplevt några kraschar när jag spelat. Att hålla musknappen intryckt för att anfalla är inget problem, trycker jag på escape-knappen så får jag upp en meny där bla options finns att välja.
Det jag upplevt är att eskortuppdragen kan vara rätt jobbiga, de man ska eskortera kan antingen anfalla allt de ser, eller fly åt alla möjliga håll så fort en fiende visar sig, vilket gör att det är rätt lätt att de dör...
Har dock inte spelat så mycket så exakt vad som finns kvar av det som togs upp i recensionen vågar jag inte svara på.

Angående patchstrulet så hänvisar den officiella nedladdningssidan till två versioner för den engelska utgåvan av spelet, en US och en UK-patch. Dock så var det en UK-INT-patch som behövdes för den version jag köpte på Webhallen och enda sättet att hitta den var via spelets officiella forum så hade någon postat en direktlänk till filen, för de andra två ville inte identifiera den version av spelet jag hade installerat alls.

Om det är själva betygsskalan du undrar över så hänvisar jag till den här sidan som förklarar.

Inaktiv

Ascaron är i princip nerlagt nu. Det som hände var att när expansionen blev klar så sades studion + support personal upp. Idag jobbar en handfull personer på att slutföra expansionen, så Koch Media kan ge ut den.

Sen kommer forumet och supporten att flyttas över till Koch Media, men i princip så är Ascaron stängt nu och helt borta när expansionen släppts.

[http://forum.sacredeng.ascaron-net.com/showthread.php?t=64333]

Edit:
Utvecklarna säger adjö på tyska:
[http://forum.sacred-game.com/showthread.php?p=852325]
och sen kommentarer på engelska:
[http://forum.sacredeng.ascaron-net.com/showthread.php?t=64252]

Koch Media gick i princip in och stöttade så de kunde göra klart expansionen innan Ascaron sen läggs ner.

Edit 2: Länkarna har fått frispel

Inaktiv

Avskedsvideo från de som var kvar vid stängningen;
http://www.vimeo.com/5856801

1
Skriv svar