Secret of Monkey Island då och nu

Robot
Medlem
Secret of Monkey Island då och nu

Vilken nostalgi! Måste bara skaffa detta när det släpps 8)


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Gaah måste ha! Fan att jag inte har något internet hemma =(


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Medlem

så, jag e född 94 så jag kanske ska testa vad som sägs vara ett av dom bästa äventyrsspelen

Medlem

Själv gillar jag nog orginalgrafiken bättre än cartoon-stuket, men det är väl en smaksak + att jag blir nostalgisk.

Spelade ju Monkey Island 1 & 2 på Amiga 500 på den tiden det begav sig.
Monkey Island 2 låg på 11 disketter minns jag. Har fortfarande kvar orginalkartongen och allt. INTE roligt att spela utan extradrive.

Medlem

Gillar att de gjort detta, men ser ingen större anledning till att köpa det. Köpte det redan för ~15 år sedan till PCn.

Fast om de gör om MI2 också och säljer dom tillsammans billigt så är det möjligt att jag köper dom igen bara för rösterna.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Fan att jag inte har något internet hemma.

Vad är det här för blasfemi?


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

ser ju rätt soft ut måste jag säga


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Myyyyys


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Fan va dålig grafik och Animation, nää usch, inget i närheten av Crysis..


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av Mulletmidget:

Själv gillar jag nog orginalgrafiken bättre än cartoon-stuket, men det är väl en smaksak + att jag blir nostalgisk.

Spelade ju Monkey Island 1 & 2 på Amiga 500 på den tiden det begav sig.
Monkey Island 2 låg på 11 disketter minns jag. Har fortfarande kvar orginalkartongen och allt. INTE roligt att spela utan extradrive.

Är inne på din linje. Orginalet ser/känns på något sätt bättre ut..

Medlem

Har originalet liggandes i källaren, troligen för slitet för att spelas i dagsläget så köpet är givet.

Medlem

Give köp


signatur

Idono. That's me!

Medlem

schysst att laddningstiderna är snabbare på orginalet

Inaktiv

1990 versionen ser mestadels riktigt mysig ut medans den nya = mulimedia barn spel.

Medlem

CMI är fortfarande det bästa i serien :>

Medlem

Ähh det är så läckert så det ryser i kroppen... Jag var 10 år när detta släpptes! Nostalgi!

Medlem

Jag kommer bara inte över hur ful guybrush är i den nya versionen, i den gamla versionen var han iaf charmig på ett fjantigt sätt. Nu ser han ut som ett fån.

QRT
Medlem

haha det gamla såg bättre ut

Medlem

Den stora nyheten är väl att dem låtit originalskådisarna läsa in all text så man slipper läsa all dialog.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är vad jag ser fram emot mest i alla fall, den nya grafiken är en bonus för att se på spelet på ett annat sätt eftersom jag klarat det flera gånger redan.

Medlem

Det bästa med versionen är att det går att spela i orginalgrafiken, man bara trycker på en knapp när som helst under spelets gång och så skiftas grafiken!

Givet köp!


signatur

- r4z0r -

Medlem

Har aldrig spelat denna :). Nu har man en stor chans o göra det med lite mer finare grafik

Inaktiv

Monkey Island serien är en datorklenod. Alla spel är ett mästerverk.

Medlem
Skrivet av FortuN:

Fan va dålig grafik och Animation, nää usch, inget i närheten av Crysis..

Tror inte utvecklarna har siktat på det heller...


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

1
Skriv svar