Ingame-film från Flashpoint 2

LRI
Medlem

Som alla andra spel som är samutvecklade för konsoler så är det en arcade shooter. Sen inte sagt att inte arcade shooters kan vara kul men att detta skulle vara ett soldat sim hoppas jag ingen tror på.

Medlem

En fis i oceanen jämfört med ArmA2 Ser ut som alla andra spel.

Medlem

Nu vet _INGEN_ hur detta spel kommer vara, några minuters gameplay från tidig version som ändras förfullt kan man inte klaga allt på.

Vem vet, han kan ha fått skottet på örat, snuddat halsen utan att slå av något, skjutit näsa eller ja, använd fantasin, skulle det dock visa sig att ett riktigt huvudskott i spelet (I hjärnan) och spelaren inte dör, när ni verkligen vet det, då är det dags att börja fundera vad dem är funtade med.

Men som det var där vet ingen hur skottet tog, men som sagt, var det i hjärnan = Pang död, men finns många andra ställen det kan ha tagit på.

Tycker man ska hålla ned på klankandet på spelet innan man sett en färdig version eller spelat det klara spelet själv.

Sen om det är mer Arcade eller inte vet vi ju inte heller. Men det ser ut så, men vi vet inte, förens utvecklarna säger något.

Arma 2 är riktigt kul, förutom att buggarna förstörde spelet totalt. Hade dem fixat dem innan release hade det blivit riktigt nice. Men inte släppa ett halvdant spel med jävligt många buggar, endel som gör att man inte kan fortsätta kampanjen, visar hur dem också är funtade.

Arma 2 = Skoj men förlorade all sin glädje med buggar hit och dit, och därav inge bra betyg

Operation Flashpoint: Dragon rising = Ingen vet, då ingen här har testspelat och det är varken klart, kan bli bra, kan bli uselt, men tippar på att dem kommer göra det bra.


signatur

The King is Back

Medlem

Riktigt längtar

Inaktiv

Hoppas att Operation Flashpoint blir bättre än floppen ArmA 2.

Medlem
Skrivet av FortuN:

Arma 2 är riktigt kul, förutom att buggarna förstörde spelet totalt. Hade dem fixat dem innan release hade det blivit riktigt nice. Men inte släppa ett halvdant spel med jävligt många buggar, endel som gör att man inte kan fortsätta kampanjen, visar hur dem också är funtade.

Arma 2 = Skoj men förlorade all sin glädje med buggar hit och dit, och därav inge bra betyg

Skitsnack. De enda nämnvärda buggarna är några dåliga script i kampanjen, som man kanske stöter på, beroende på hur man spelar. Personligen har jag däremot inte stött på en enda bugg sen jag fick hem spelet på releasen, bortsett från några små skitsaker som man kan gå runt. Verkligen inte värre än andra spel iaf. Och då lirar jag det nästan varje dag.

Men seriöst, i ett spel som ArmA2 så är kampanjen helt ointressant. Charmen ligger i editorn och alla hemmagjorda uppdrag man spelar online med polare eller communities. Spelet är jävligt stort och mäktigt med få gränser för vad man kan skapa och spela igenom. Så det finns liksom så jäkla mycket mer än just singleplayer-kampanjen.

Man märker iaf tydligt att folk här inte har gett spelet mycket till en chans alls. Att döma av den gnälliga kommentar-tråden om ArmA2-demot så totaldissade många spelet bara för att dom laddade ner dåliga/okompletta installations-filer och fick inte igång demot överhuvud taget. Kallar ni det att prova spelet och bilda en uppfattning om hur det är? Enligt det jag har läst så verkar demot dessutom innehålla en hel del buggar som inte förekommer i fullversionen, troligtvis pga svårigheterna att skala ner ett så pass stort spel till demo-form. Det borde man ha i åtanke. Har ni frågor om hur fullversionen är jämfört med demot så fråga folk som äger och spelar fullversionen på forum istället. Inte blir ni väl mycket smartare av att gå efter envisa rykten och fördomar från Bohemias tidigare skapelser som vissa idioter sprider runt.

Skrivet av KillenMedStil:

Hoppas att Operation Flashpoint blir bättre än floppen ArmA 2.

OFP 2 kommer vara skit jämfört med ArmA 2.

Vet du varför? Jo själ och hjärta bland annat!


signatur
Inaktiv

Tunnor exploderar i ArmA2 också.. Sen är ArmA2 något av dom långtråkigaste spelen jag spelat, när man åker runt i AO (Area of Operation) till exempel..

Menar, skitkul att vänta i 2 timmar (verkliga timmar) på att en kärring ska lämna en kyrka så man kan ta med hon i heliovac bara för att sitta där och vänta på att helikoptern aldrig kommer pga en bug så att den bara flög förbi för att sedan störta.

Medlem

om ofp2

Skrivet av Mr. Bravo:

En fis i oceanen jämfört med ArmA2 Ser ut som alla andra spel.

om arma2

Skrivet av Mr. Bravo:

Man märker iaf tydligt att folk här inte har gett spelet mycket till en chans alls.

du ger inte ofp2 mycket till chans heller tycker jag mig se. det är väl ok då för det är din åsikt om ett spel där det är spel filmer som släppt bara, och vi som du syftar på som dissar arma2 efter att spelat ett demo har helt fel?

arma2 blir säkert bra framöver, men jag har större förhoppningar på ofp2 efter arma2 demo. och jag körde även arma1 demot, det körde jag väldigt mycket i jämnförelse ihop med klanen.

Skrivet av Heat:

Tunnor exploderar i ArmA2 också.. Sen är ArmA2 något av dom långtråkigaste spelen jag spelat, när man åker runt i AO (Area of Operation) till exempel..

Menar, skitkul att vänta i 2 timmar (verkliga timmar) på att en kärring ska lämna en kyrka så man kan ta med hon i heliovac bara för att sitta där och vänta på att helikoptern aldrig kommer pga en bug så att den bara flög förbi för att sedan störta.

Lägg av va. Kanske om du spelade en laglig 1.02 version istället kanske du skulle få det roligare.:down:


signatur
Medlem

Haha, Operation: Call of Duty tror jag minsann att jag just såg.

Medlem
Skrivet av Saben:

Tyckte det såg riktigt dumt ut. Stå helt synliga i fönstren och stirra?
Se en grupp män avancera för att först när fönstren brakar in ta skydd och upplysa andra om det? Jag håller mig hellre till Arma 2.

vad har det med själva spelet att göra?

Medlem

Mr.Bravo, precis som TruB tar upp, så lever du inte som du lär.

ArmA2 är bra på många sätt. Men det är också dåligt på många sätt. Trots min kärlek till OPF (1) så tyckte jag inte det är så roligt att spela ArmA2. Spelet är inte robust och många extra finesser leder bara till frustration och irritation. Enkelheten saknas helt enkelt. Men jag antar att de försöker vara extra lojala till sina hardcore fans. (vilket jag trodde jag var, men ändå kanske inte är trots allt)

Men jag ska spela det mer innan jag drar förhastade slutsatser.
Fast med OPF var man ju fast direkt när demot startade....

Därför hoppas jag att OPF2 behåller enkelheten som gör det roligt att spela.

edit: major tempus-fail

Medlem

btw jag hade förhoppningar om att Bohemia för en gångs skull skulle släppa en krigssimulator som inte har så många buggar att det nästan är ospelbart men jodå samma skit igen och dom lämnar fantasin till moddarna istället, igen

ge oss ett färdigt spel som inte behöver patchas 10ggr ffs

jag väntar med att döma OFP2, det jag har sett hittills har inte övertygat mig riktigt om vad jag tycker om spelet så jag avvaktar med flamea som Arma fanboys har redan satt igång

Medlem
Skrivet av TruB:

du ger inte ofp2 mycket till chans heller tycker jag mig se. det är väl ok då för det är din åsikt om ett spel där det är spel filmer som släppt bara, och vi som du syftar på som dissar arma2 efter att spelat ett demo har helt fel?

Skrivet av TobbeW:

Mr.Bravo, precis som TruB tar upp, så lever du inte som du lär.

Jag har inte sagt att jag inte kommer prova på spelet för att få ett bättre intryck, eller att jag har dömt ut spelet helt och hållet. Jag säger däremot att intrycken inte är särskillt imponerande jämfört med ArmA 2 så här långt. Utvecklarna själva säger ju att spelet mer eller mindre följer OPF spår och klassas som en "soldat-simulator", så det är väl klart jag jämför spelet med just ArmA 2 (Vad mer finns det att jämföra med?), även om man får tydliga typiska arcad-intryck av filmerna man ser. Därav min kommentar "En fis i oceanen jämfört med ArmA 2".

Nu när man har tweakat alla inställningar och kontroller och kommit in i ArmA 2 och verkligen kan njuta av Bohemias sinne för detaljer, så har jag helt enkelt väldigt svårt att föreställa mig att OPF2 eller något annat snart kommande spel kan överträffa det.

Men visst kan spelet fortförande vara bra, men då hamnar det knappast i "simulator"-facket, och får då en stor mängd andra hyfsade arcad-spel att konkurrera med, som tex det än svårslagna BF2 som iaf toppar min lista i den genren.

Skrivet av TobbeW:

ArmA2 är bra på många sätt. Men det är också dåligt på många sätt. Trots min kärlek till OPF (1) så tyckte jag inte det är så roligt att spela ArmA2. Spelet är inte robust och många extra finesser leder bara till frustration och irritation. Enkelheten saknas helt enkelt. Men jag antar att de försöker vara extra lojala till sina hardcore fans. (vilket jag trodde jag var, men ändå kanske inte är trots allt)

Så klart det har lite brister, vilket spel har inte det? Kontroll-systemet ser tex väldigt mäktigt och bökigt ut att komma in i som nybörjare. Men det är liksom ingen som tvingar dig att använda orginal-kontrollerna heller. Själv har jag ställt om det mesta och har hittat och blivit tipsad om väldigt smidiga knapp-kombinationer som förenklar saker och ting. Man behöver ju inte alla funktioner och knappar direkt, utan många knappar gör samma saker, men på olika sätt. Så Bohemia låter helt enkelt spelarna välja själva vilka kombinationer och system dom vill använda sig av. Tråkigt bara att alla inte inser det innan dom istället stänger ner spelet gnäller om det på forumen.
Sen är det väl ändå ganska naturligt att mer omfattande system blir en aning mer bökiga att hantera?

Edit: Sen finns det ju lite alternativ för att förenkla det ytterligare. TrackIR använder jag och polarna, vilket är en jävla fröjd och fördel. Har tänkt att prova på VAC i veckan också så man kan röst-styra squad-kommandon och dylikt med micen.

Medlem
Medlem

ser stelt ut men ass coolt! blir lätt köp till ps3!

Medlem

Ptja... skall testas, men har inga större förväntningar längre.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Aaaaaw, hell yeah!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det som stör mig med OFP 2 är ju att det har marknadsförts som ett galet realistiskt spel. Jag köpte faktiskt allt det där, tills man började se gameplay. Då blev man ju riktigt besviken, inte för att det verkar vara ett dåligt spel, men för att man hade förväntat sig något annat.

Finns så få soldatsims så det hade varit trevligt om OFP 2 hade gått den vägen istället för Battlefield-stuket. Men det blir säkert ett rätt underhållande spel ändå.

Skrivet av FortuN:

Nu vet _INGEN_ hur detta spel kommer vara, några minuters gameplay från tidig version som ändras förfullt kan man inte klaga allt på.

Vem vet, han kan ha fått skottet på örat, snuddat halsen utan att slå av något, skjutit näsa eller ja, använd fantasin, skulle det dock visa sig att ett riktigt huvudskott i spelet (I hjärnan) och spelaren inte dör, när ni verkligen vet det, då är det dags att börja fundera vad dem är funtade med.

Men som det var där vet ingen hur skottet tog, men som sagt, var det i hjärnan = Pang död, men finns många andra ställen det kan ha tagit på.

Haha, jag tror inte att de har hitboxes för varenda "facial feature". För övrigt så dödar demonissen en fiende genom att skjuta honom med ett skott i armen. Sen blir han träffad i ansiktet, blöder lite, slänger fram sin första hjälpen väska, stirrar på den i några sekunder och vips så är det bara att fortsätta dra på sig kulor. Det är ju sjukt larvigt för ett spel som har marknadsförts som en realistiskt soldatsim, uppföljare till OFP.

Medlem

www.demo.nu tack!

BF2/COD gameplayisch med "Arma" ambitioner, ser fram emot det.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Kändes skriptat.

Medlem

mmm fan sån tomhet Ofp 2 banan verkar ha när man kikat på lite videos jämfört med Arma 2 ditot
Får se om dem släpper ett demo till Pc, men jag har väldigt låga förväntningar då Codemasters mest bara rider på namnet och produkten ser ut som Bf 2 ungefär.
Men det utvecklas ju samtidigt till konsoller så dem har ju fått dra fram saxen och kapa ner rätt hårt antar jag.
Arma 2 ryktas att det ska komma till xbox 360 men jag misstänker att dem vill slipa bort buggarna först
Men det är ju därför vi älskar Bohemias spel, mkt buggar men väldigt mkt replay value i deras spel om man gillar multiplayer och den piss lätta mission editorn

Medlem

Jag hoppas på OFP2 eftersom jag mer har gått över till spel som roar mig och inte stela oengagerande kampanjer som BIS tagit fram, med år av OFP har jag lärt mig en sak, jag har bara roligt när jag sätter ihop eldstrider med editorn med mig som innocent bystander.
OFP har alltid känts stelt, alltifrån till de överlag dåliga animationerna till en AI som inte funkar som jag vill.

Trots den tekniska realismen så känns det inte som om man är där, det finns inga karaktärer att bry sig om, det finns ingen kampanj man känner att man måste vinna, men det är som sagt varför _jag_ inte gillar bohemias produkter längre.

Jag älskar att sitta i falcon 4.0/red viper 5 med min forcemoddade hotas cougar och släppa laserguidade bomber på kolnner av underhållslastbilar, eller komma in lågt för att ge CAS åt trupper på marken med mavericks på avstånd för att sen slå över till CCIP-bombning.
Men det är pga den dynamiska kampanjen som känns ... verklig.
så det är inte den tekniska simulationen som stör mig utan bohemias implementering av den.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Vet inte hur Ofp2 kommer vara, man får hoppas att det iaf blir bättre än Arma2. Fzs betyg är det bara kolla på, villket jag till 100% håller med om, ska inte ha bättre, kanske svag 4. För det slår inte ut toppspelen. Det är mycket mer dem skulle kunnat jobba vidare på. Bugg fixandet, AIn (Ibland totalt idiotisk), Grafiken är bra dock, och Animationer på ansiktena och ihuvudtaget bättre animationer.

Folk jämför
Ofp2 - Arma2

men Arma 2 mäter sig inte riktigt med folkmassan som gillar sånt spel och med dess buggar och klantigheter jämfört med dagens stora spel. Långt ifrån.


signatur

The King is Back

S_Z
Medlem
Skrivet av FortuN:

Vet inte hur Ofp2 kommer vara, man får hoppas att det iaf blir bättre än Arma2. Fzs betyg är det bara kolla på, villket jag till 100% håller med om, ska inte ha bättre, kanske svag 4. För det slår inte ut toppspelen. Det är mycket mer dem skulle kunnat jobba vidare på. Bugg fixandet, AIn (Ibland totalt idiotisk), Grafiken är bra dock, och Animationer på ansiktena och ihuvudtaget bättre animationer.

Folk jämför
Ofp2 - Arma2

men Arma 2 mäter sig inte riktigt med folkmassan som gillar sånt spel och med dess buggar och klantigheter jämfört med dagens stora spel. Långt ifrån.

Slår inte "toppspelen"? Vilka av dessa "toppspel" erbjuder ens i närheten av vad Arma2 erbjuder?
Betyg är subjektiva. Personligen håller jag inte med FZ betyg. Överraskande många recencenter har sett potentialen kunnat ha överseende med lite buggar för de kännt till BIS historik vad gäller support av sina spel och gett spelet betyg där efter.

Som jag sa i en annan tråd, många av mina absoluta favoritspel som OFP, Stalker och Vampire the Masquerade: Bloodlines var väldigt buggiga. Hade jag lyssnat på recensenter som sågade spelen bara för lite buggar så hade jag missat en jäkla massa skoj underhålling.

Vad gäller OFP: DR så skall jag inte såga det helt förrän jag åtminsone testat demot men efter gameplay filmerna från E3 mässan så tappade jag nästan allt intresse. Jag undrar när vi får se nån gameplay från fordon och helikoptrar.

Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag undrar när vi får se nån gameplay från fordon och helikoptrar.

Har inte tänkt på det innan man det har verkligen varit...0...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Heat:

Tunnor exploderar i ArmA2 också.. Sen är ArmA2 något av dom långtråkigaste spelen jag spelat, när man åker runt i AO (Area of Operation) till exempel..

Menar, skitkul att vänta i 2 timmar (verkliga timmar) på att en kärring ska lämna en kyrka så man kan ta med hon i heliovac bara för att sitta där och vänta på att helikoptern aldrig kommer pga en bug så att den bara flög förbi för att sedan störta.

Lägg av va. Kanske om du spelade en laglig 1.02 version istället kanske du skulle få det roligare.:down:

Söta admins som låter det där stå kvar men tar bort mina inlägg.. gj

Medlem

Hm, det där klippet från OFP: DR med "Now I have taken a hit to my head" så visar dom lite artilleri på slutet med "The biggest explosions ever in a game" (What...?) Hur som helst, hittade ett klipp från Arma2 att jämföra lite med. http://www.youtube.com/watch?v=H_6pNYVcmcc 2,23. Arma2 ser ju både snyggare och smidigare ut i mina ögon. OFP: DR liknar på gameplay filmerna väldigt mycket vanligt "Run'n'gun". Men det är ju som sagt inte släppt än så ingen vet.

Medlem
Skrivet av Proud Gamer:

Hm, det där klippet från OFP: DR med "Now I have taken a hit to my head" så visar dom lite artilleri på slutet med "The biggest explosions ever in a game" (What...?) Hur som helst, hittade ett klipp från Arma2 att jämföra lite med. http://www.youtube.com/watch?v=H_6pNYVcmcc 2,23. Arma2 ser ju både snyggare och smidigare ut i mina ögon. OFP: DR liknar på gameplay filmerna väldigt mycket vanligt "Run'n'gun". Men det är ju som sagt inte släppt än så ingen vet.

För det första så finns det, som alla verkar ha missat, hjälmar. That's right, hjälmar. Hjälmarna sitter på huvudet för att skydda mot kulor och splitter. Där har ni ett möjligt svar - om det inte är så är spelet piss, som påpekat.
För det andra, det han menar med biggest explosions är ju att man kan gå runt på hela banan. Är man där nere i byn då artilleriet slår ner så kommer man nog önska sig till någon annan, möjligtvis solig, ö. Från hans kulle ser det inte så impressive ut, men ifall man är nere i byn gör det nog ont, to say the least.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

123
Skriv svar