Ubisoft trotsar krisen med ny studio

Robot
Ubisoft trotsar krisen med ny studio
Medlem
Ubisoft trotsar krisen med ny studio

Bra iniativ, det kommer säkert att bli kanon...

Medlem

Då vet folket som fick sluta på GRIN vart dom ska flytta.

Medlem

Trevligt, trevligt.

Medlem

Ubi öppnar ännu en skitstudio.

Subventionerad denna gång dessutom; låter prima!

Medlem
Medlem

Nice work Ubi
Skulle vara kul om dem kunde starta upp lite i fler i Sverige bara

Medlem

Jäääävlar, en regering som trycker in 1,3 miljarder i en spelstudio? Vad fan händer?! Är det deras enda industri som har nån framtid där eller?

Folk skulle ju bajsa på sig av ilska här i Sverige om vår regering tryckte in en tiondel av den summan i typ Dice eller nått.

Inaktiv

Finns väl så få bransh folk i Frankrike och vad passar då bättre att satsa på än gammla franska kolonier.

Själv ser jag inte fram emot deras massproduktioner då jag vill ha spel som är gjorde med passion och glädje inte av 50 åriga excel programmera med endast dollar tecken i ögonen.

Inaktiv

Till skillnad från EA som köper upp alla småföretag, kan Ubisoft åtminstone stoltsera med ett par titlar.

...vilket fick mig att fundera; kan dom använda några av de 800 nyanställningar till att peta in flerspelarläge i Anno 1404?

Inaktiv
Skrivet av Vitriolos:

Själv ser jag inte fram emot deras massproduktioner då jag vill ha spel som är gjorde med passion och glädje inte av 50 åriga excel programmera med endast dollar tecken i ögonen.

Massproduktion är något annat än vad denna studio skulle syssla med. Som jag förstår det kommer de göra få titlar med inriktning på kvalite (Triple-A). Men du kanske menade "hollywoodproduktion" eller liknande. Själv tycker jag Ubisoft har en hel del bra spel att erbjuda.

MFC
Medlem

Ska tilläggas att detta inte sker med Ubisofts surt förvärvade pengar utan med hjälp av Kanadensiska regeringen som skjuter till genom krediter finansierade med skattemedel. Ska bli intressant att följa detta...

http://finance.sympatico.msn.ca/investing/news/businessnews/a...

PS. Triple-A har mer o mer kommit att betyda något helt värdelöst där bara människor utan bättre vetande inbillar sig att det är något bra. Jfr med Triple-A rated bonds... DS


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av FL3JM:

Jäääävlar, en regering som trycker in 1,3 miljarder i en spelstudio? Vad fan händer?! Är det deras enda industri som har nån framtid där eller?

Folk skulle ju bajsa på sig av ilska här i Sverige om vår regering tryckte in en tiondel av den summan i typ Dice eller nått.

Jag tror du skrev lite fel. Istället för "folk" trycker vi inn, tråkiga gamlingar.

För alla ungdommar, eller alla gamers, skulle tycka det var jätte bra. Iaf jag :P8):heart:

Inaktiv
Skrivet av MFC:

PS. Triple-A har mer o mer kommit att betyda något helt värdelöst där bara människor utan bättre vetande inbillar sig att det är något bra. Jfr med Triple-A rated bonds... DS

Urvattnat eller inte så har säkert Ubisoft tänkt sig att denna studio ska göra ett fåtal spel med stor budget. Det behöver inte betyda att de lyckas göra ett bra spel, men det är inte samma sak.

Att göra ett spel där de har budgeten för lång utvecklingstid och inte behöver rusha ut en produkt är i alla fall en positiv faktor hur man än vrider och vänder på det.

Medlem

Sen så borde ju relativt kreativt folk med spelmakarvana finnas ute på marknaden nu?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Japp, det är väl inte så dumt att satsa nu och vinna på det när marknaden vänder upp igen.

Medlem

Tjoho! ekonomi-stimulans ftv!

1
Skriv svar