DirectX 11 försenar Dirt 2 till pc

Medlem
Skrivet av Gero:
Skrivet av Neatherblade:

Funkar inte DX 11 med DX 10 kort då?

Knappast!

Jo, nu är det så att DirectX 11 kommer att vara bakåtkompatibelt med DX10- samt DX10.1-grafikkort. Däremot får du inte alla DX11-features som ett riktigt DX11-kort har. Så helt åt helvete är det ju inte.

Inaktiv
Skrivet av Qjt:

Finns det fortfarande folk som kör racing-spel till PC alltså? Coolt.
Använder ni ratt och pedaler eller tangentbordet?

När det gäller bilspel så spelas det mesta förstås på konsoll. Men oavsett det så finns det fortfarande en grupp hard core simulator fans på PC, eftersom det fortfarande finns ett par spel som satsat på realism. Dessutom går det att ta simulator-spel längre på PC än på konsoll, där det mesta fortfarande handlar om spel (tilltala den stora massan och sälja mycket) och inte realism.

Här är ett exempel på extrem setup med rFactor;
http://www.youtube.com/watch?v=6HWe8u6pwvw&fmt=22

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av xplojt:
Skrivet av Qjt:

Finns det fortfarande folk som kör racing-spel till PC alltså? Coolt.
Använder ni ratt och pedaler eller tangentbordet?

eh? är du helt mentalt efterbliven eller?

alla spel blir som bäst på en pc! oavsätt vad eller vilket spel det än är. och ja man använder ratt eller tangentbord. dummaste jävla frågan jag hört asså."finns det forfarande folk som kör racing-spel till pc alltså?"... har du bott i en stock eller?

Tyvärr måste jag krossa din världsbild här, 2d och 3d fighters kommer alltid vara bättre till konsol. gamepad, enkelt att sätta upp och oftast redan lätttillgängligt där man kan sitta flera stycken och lira. Så nej, alla spel blir inte "bäst" på PC.

Kopplat in kontrollern från PS3 eller X360 i datorn nångång? PC funkar till allt.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

aaaah dx11.. LOVELY!!
Första bilspelet modelering-anpassat för tesselation?

?As a leader in digital racing entertainment, we are staying ahead of the pack by immediately taking advantage of key new technologies such as hardware tessellation, mult..?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Kopplat in kontrollern från PS3 eller X360 i datorn nångång? PC funkar till allt.

Fast flertalet köper hellre en konsoll för drygt 3000:- var 5:e år än ett nytt grafikkort/processor/ram etc för 3000:- varje år. Därmed släpps det också många spel exklusivt till konsoll, därmed så fungerar inte PC:n till allt - då allt helt enkelt inte finns där. För övrigt så visste jag inte att även PS3:ans dosa vara plug'n'play till PC.

Skrivet av xplojt:
Skrivet av Qjt:

Finns det fortfarande folk som kör racing-spel till PC alltså? Coolt.
Använder ni ratt och pedaler eller tangentbordet?

eh? är du helt mentalt efterbliven eller?

alla spel blir som bäst på en pc! oavsätt vad eller vilket spel det än är. och ja man använder ratt eller tangentbord. dummaste jävla frågan jag hört asså."finns det forfarande folk som kör racing-spel till pc alltså?"... har du bott i en stock eller?

xplojt, växte din e-penis med några meter nu eller? Du kan hoppa över nästa stycke skriver sen så att även du fattar.

"Använder ni ratt och pedaler eller tangentbordet?"
Han undrar helt enkelt om det går bra att lira med tangentbordet?
Racing-spel spelar jag nog hellre på min konsoll än min PC p. g. a. att jag vill kunna lira split-screen med polarna och så släpps t. ex. Gran Turismo och Forza konsollexklusivt. Men racingsim så behöver man nog hela kitet med tiltstol, ratt, pedaler, växelspak, 3 lcd-skärmar(åtminstone) och feta speakers i sätet och vid varje skärm (till sin PC).

FRÅGAN ÄR FÖR I HELVETE JÄVLA P15-MISSFOSTERSUNGE OM DU FÖREDRAR RATT OCH PEDAL ELLER ETT SKRIVBORD!? CP
SEN DESSUTOM SÅ SLÄPPS INTE ALLA SPEL TILL PC:N MEN DU KAN FAPA ÖVER ALLA ÖVERKOSTADE SIMULATORSKITSAKSANLÄGGNING LKOLOLOLKOKOLOL.OLOL:OLO!!!!one1!

PS. N+ med 4-spelare på samma skärm gjorde det till och med värt att köpa PC-spelet som var freeware till 360:n DS.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Ni som skriver att Dx10 inte används, det kanske är för att det inte tillför lika många bra nyheter som Dx11, som multi core och gpu saker wooo

Medlem
Skrivet av xplojt:
Skrivet av Qjt:

Finns det fortfarande folk som kör racing-spel till PC alltså? Coolt.
Använder ni ratt och pedaler eller tangentbordet?

eh? är du helt mentalt efterbliven eller?

alla spel blir som bäst på en pc! oavsätt vad eller vilket spel det än är. och ja man använder ratt eller tangentbord. dummaste jävla frågan jag hört asså."finns det forfarande folk som kör racing-spel till pc alltså?"... har du bott i en stock eller?

Haha, tycker du att du tillför mycket vettigt med den kommentaren?
Behåll sånt skit utanför Internet istället. Vem fan tror du att du är som kommer hit med knappt 20 totala inlägg och uttala dig på det sättet? Du är ju bara dum!

Medlem
Skrivet av reVVe:

Vem fan tror du att du är som kommer hit med knappt 20 totala inlägg och uttala dig på det sättet?

Vem fan tror du att du är?

Medlem

En enligt mig mer korrekt titel på nyheten hade varit: "Utvecklare väljer att försena Dirt2 till förmån för DirectX11"

I övrigt måste jag säga att det är kul att dom tar sig tid att utnyttja den senaste tekniken. Är ju ofta en rätt lång period mellan dom större DirectX releaserna så det känns som rätt val för dom.

Medlem

jag ser fram emot dirt2 och det är kul att dom gör det till dx11

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Gero:
Skrivet av Neatherblade:

Funkar inte DX 11 med DX 10 kort då?

Knappast!

Jo, nu är det så att DirectX 11 kommer att vara bakåtkompatibelt med DX10- samt DX10.1-grafikkort. Däremot får du inte alla DX11-features som ett riktigt DX11-kort har. Så helt åt helvete är det ju inte.

Faktiskt så fungerar DX11 både med DX9- och DX10.x-hårdvara. Istället för att skriva två stycken pipelines, en för DX9 och en för DX10, såsom man behövt göra tidigare så kan man skriva en pipeline för DX11 sen så känner mjukvaran av automatiskt vilka funktioner som stöds av hårdvaran och anpassar sig därefter. Det tillsammans med bland annat mycket bättre stöd för flerkärniga CPUer, GPGPU-apps samt stöd för tessellation gör DX11 till enormt stor förbättring från DX10 jämfört med vad DX10 var från DX9.

Så alla som påstår att det inte är "värt" med DX11 vet uppenbarligen inte vad de snackar om.

Medlem
Skrivet av Gero:
Skrivet av Neatherblade:

Funkar inte DX 11 med DX 10 kort då?

Knappast!

spelen lär funka , men utan dx 11 godiset aktiverat.

Medlem

Jävligt kasst att vi inte får splitscreen... http://www.gamereactor.se/brev/132524/Colin+McRae+Dirt+2+i+sp...

Visst kanske lite kass källa men ändå... Jag vill ju sitta med 2st xbox-kontroller med tvut på platt-TVn i soffan och rejsa...

Medlem
Skrivet av Pr1ntscreen:

Jävligt kasst att vi inte får splitscreen... http://www.gamereactor.se/brev/132524/Colin+McRae+Dirt+2+i+sp...

Visst kanske lite kass källa men ändå... Jag vill ju sitta med 2st xbox-kontroller med tvut på platt-TVn i soffan och rejsa...

Dom tänker nog att folk ska ha en konsol till tv:n (helt bindgalet uuhm ).

Men visst om det stämmer, enkom exkludera på pc:n känns ju lite dumt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

12
Skriv svar