Two Worlds får uppföljare

Inaktiv
Two Worlds får uppföljare

Ja det är ju inte svårt att överträffa den första katastrofen...

Medlem

Hur fan kan ni på FZ jämföra Two Worlds med Oblivion? Oblivion är Episkt! medan Two Worlds som bäst är lika mediokert som Gothic(fast med mindre buggar)

Men hur som hällst kommer väll testa Two Worlds 2 när det släppts tveksam dock om det är bra :\


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Kan bara hålla med föregående talare. Two Worlds är bedrövligt. Röstskådespeleriet är tveklöst det sämsta jag har hört. Jag hade lämnat tillbaka spelet omgående om det inte hade gått att stänga av eländet.

Det kan, som sagt, inte vara särskilt svårt att toppa den "bedriften". Men jag kan inte påstå att jag hyser några större förväntningar på del två. Jag räknar kallt med att det kommer bli lika pinsamt som ettan.


signatur
Medlem

Kan bara instæmma med føregående talare. Two worlds var och ær ett skræpspel æven efter en god dosis patchar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av SCORPION2000:

Hur fan kan ni på FZ jämföra Two Worlds med Oblivion? :\

Håller med! :heart:

Medlem

Man är väl då ensam om att tycka smått om Two Worlds. Det var riktigt stort och det fanns väldigt mycket att göra/utrusta/kombinera/blanda/utforska. Röstskådespelet var jobbigt, men det dög. Man vande sig faktiskt innan öronen ville blöda. Jag körde iaf innan de stora patchen som "rättade" till en massa saker, man var lite OP om man hela tiden blandade till sig perma boost pots vilket i sig gjorde att det gick lite snabbare = mindre grind.

Kort sagt: Det var bättre än den kaskadvågen av nertryckningar som tycks slita med folk i bara farten.

Medlem

Two Worlds var faktiskt riktigt bra, speciellt så hade det en väldigt varierande värld som var rolig att utforska (till skillnad från Oblivion som ju mest kändes som en enda stor skog som såg likadan ut hela tiden, likaså hade Oblivion inga vitt skillda städer/kulturer heller).

Story och röster var dåliga, men knappast så detta är speciellt mycket bättre i Oblivion egentligen. Inmohusmiljöerna lämnade rätt mycket att önska dock. Striderna var sisådär (Gothic1-2 är fortfarande bäst på detta imo).

Gillade hur man kunde uppgradera sina vapen med ett likadant vapen (Bethesda snodde idéen till FO3, fast där lagar man grejerna istället).


signatur
Medlem

Jag och en kompis köpte Two Worlds bara för att spela multiplayerdelen tillsammans, då vi båda hade önskat vi kunnat spela Oblivion tillsammans, men det var så bedrövligt tråkigt så vi la ner det nästan direkt. Sen dess har spelet samlat damm hos mig då jag inte har något större motivation att prova på singleplayerdelen.

Inaktiv

1an är rikitgt b, oblivion är spelens spel, det spelet man skulle visa en utomjording om han undra vad ett spel va.

Medlem

Det här var väl ändå en gammal nyhet? Håller med alla andra dock, Oblivion va storslaget, Two Worlds va en buggig flopp

Medlem
Skrivet av Mahone:

Det här var väl ändå en gammal nyhet? Håller med alla andra dock, Oblivion va storslaget, Two Worlds va en buggig flopp

Oblivion är också rätt buggigt iofs Den inofficiella patchen fixar 2000 av dessa..


signatur
Medlem

Kul att ett spel släpps till Mac idag, det var länge sen sist...
Får väl se hur uppföljaren blir

FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker Oblivion är en väldigt bra jämförelse. Två spel som lovade mycket, och höll väldigt lite.

1
Skriv svar