Nästa Zelda "inte så annorlunda"

Medlem
Nästa Zelda "inte så annorlunda"

Som någon kommenterade på Kotaku är detta antagligen något som Miyamoto väljer att gå ut med, så att inte förväntningarna blir så oerhört orealistiska. Även om de kanske väljer att vidareutveckla och faktiskt göra saker och ting annorlunda. Måste vara en jävla press på Miyamoto. Svår balans med att hålla kvar så att det fortfarande är Zelda, men även allt den större pressen att ändra spelmekaniken lite som inte förändrats alls egentligen.

Medlem

Hoppas att man slipper hela delen med att spela med unga Link och dom gör ett lite vuxnare spel. Hade vart kul om det vart mörkare också, lite som Metroid Prime Corruption

Medlem
Skrivet av Rattatosk:

Hoppas att man slipper hela delen med att spela med unga Link och dom gör ett lite vuxnare spel. Hade vart kul om det vart mörkare också, lite som Metroid Prime Corruption

Hela Twilight Princess var ju mörkare än något annat Zelda. Mörkare än så tror jag inte vi kommer att få.

Inaktiv

Link to the past var mörkt också när det kom ^_^

Jag tyckte om Twilight Princess men på en ny TV nu ser det ut som skit... =( Tvivlar på att de får till det bättre nu. Hade det varit till PS3:an hade vi säkert inte behövt några laddningstider etc + det hade sett acceptabelt ut. #suck#

Dags för ny plattform för Nintendo.

Medlem

Twilight Princess var ju dötrist. bara en repetition av alla andra zelda. orkade inte ens spela igenom det. ledsnade halvvägs. jävla barnspel..

De får ta och ändra lite på det så man slipper göra om samma sak i vartända zelda-spel. hitta pilbågen. skjut på knappar. hitta kroken. ta dig över stup. etc etc. alltid samma sak.

Medlem
Skrivet av rille_001:

Link to the past var mörkt också när det kom ^_^

Jag tyckte om Twilight Princess men på en ny TV nu ser det ut som skit... =( Tvivlar på att de får till det bättre nu. Hade det varit till PS3:an hade vi säkert inte behövt några laddningstider etc + det hade sett acceptabelt ut. #suck#

Dags för ny plattform för Nintendo.

Problemet många har idag med en "HD"-TV är oftast att dem har otroligt dåliga scalers, alltså allt under 720p ser ut som dynga. För att få till det hela koppla in Wii i en reciever som har en bra bildomvandlare, eller köp en TV som Sharp som har en av dom bästa inbyggda scalers.

Jag själv sitter på en Panasonic monitor där Wii ser otroligt bra ut, då upplösningen är indentisk Wii's upplösning.

Inaktiv

Ja, man vill inte lägga extra på sånt.

Absolut bäst om Nintendo droppade sin bullshit attitud och fixade ihop lite bättre hårdvara. Börjar fundera på vad japaner har för standard på sina skärmar :-/

Medlem

vad sägs om gammal Link med skägg:D


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Det jag hoppas är att de fixar titelmusiken så att den spelas av en riktigt orkester, och inte är gjord på någon dator...! Twilights intromusik låter skit när man jämför med t.ex Mario Galaxys intro!

Inaktiv

Även om Zelda OOC är bland dom bästa upplevelser jag haft: är man TVUNGEN veva på armarna som en gorilla kan dom behålla det, wii är ett enda stort felköp men skyller på att jag var rik då.

Blev rätt besviken när det inte fanns nån möjlighet använda vanliga kontroller om man vill i wii spel.

Medlem

de får fan ta och göra något åt kameran iaf

Medlem
Skrivet av HogisGuy:

vad sägs om gammal Link med skägg:D

Och varför inte kasta in en käpp eller rullator på köpet, och så får vi inte glömma alzheimer! Ganondorf lika så! Zelda kan vara ett tjurigt gammalt ruckel hon också.

Har nu inte ett Wii, men får hoppas att spelet blir lyckat i alla fall. Det enda som får mig att inte införskaffa en är för jag väntar på att få se fler intressanta titlar. Just nu upplever PS3:an mina krav bättre. Men någon dag kanske!

Medlem
Skrivet av Vitriolos:

Även om Zelda OOC är bland dom bästa upplevelser jag haft: är man TVUNGEN veva på armarna som en gorilla kan dom behålla det, wii är ett enda stort felköp men skyller på att jag var rik då.

Blev rätt besviken när det inte fanns nån möjlighet använda vanliga kontroller om man vill i wii spel.

+1

Bt
Medlem

Jag tror ändå nya Zelda har stora möjligheter att bli riktigt bra. Jag har inte blivit besviken av ett Zelda hittills och då har jag ändå testat allt ifrån Link to the past, majoras mask och twilight (alla finns nu på mitt wii tack vare att man kan köpa det).


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Gillade Wind Waker mer än Twilight Princess. Vet inte varför men det var roligare bara, skönare stämmning.
Ocaraina of Time är väl det bästa av dem i 3D, men jag hoppas de vågar chansa lite med detta. Wind Waker var ganska nytt i jämförelse med Twilight Princess som kändes lite som Ocaraina of Time igen.

Inaktiv

Var det någon som förväntade sig att det skulle bli annorlunda? Det kommer alltid att finnas ett mästersvärd, putta-block pussel och en Ganon att spela energi-tennis med i slutet. Sedan om man spelar musik eller åker på ett tåg för att ta sig runt är ovesäntligt.

Medlem

Enligt IGN vad Miyamoto menade : "The next Legend may not be as original as you may think." Hur ska man tolka detta?

1
Skriv svar