Sony: Vi har planerat för PSP Go hela tiden

Robot
Sony: Vi har planerat för PSP Go hela tiden
Medlem
Sony: Vi har planerat för PSP Go hela tiden

"mellan 2700 och 3000 svenska kronor" . Det lät mycket för en bärbar spelkonsoll(/enhet) . Men får väl se hur försäljiningen går. Går det dåligt så sänks konstnaden.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

"mellan 2700 och 3000 svenska kronor" . Det lät mycket för en bärbar spelkonsoll(/enhet) . Men får väl se hur försäljiningen går. Går det dåligt så sänks konstnaden.

Anledningen till priset är inte produktionskostnaden, utan att det "ska vara coolt att ha en PSP Go".

Uttalande från Sony till och med.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Ungefär som med alla grejor som det står apple på då alltså.

Inaktiv

Är det någon som kommer köpa den?

Den lät brutalt dyrt "2700 till 3000 svenska kronor". Om jag lägger till 700 kronor så kommer jag kunna köpa en PlayStation 3, som har BlueRay, bättre grafik, bättre spelutbud osv.

Nja... vet inte...

Inaktiv
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Mr.Waterboy:

"mellan 2700 och 3000 svenska kronor" . Det lät mycket för en bärbar spelkonsoll(/enhet) . Men får väl se hur försäljiningen går. Går det dåligt så sänks konstnaden.

Anledningen till priset är inte produktionskostnaden, utan att det "ska vara coolt att ha en PSP Go".

Uttalande från Sony till och med.

Men jag tycker inte det känns så coolt att ha en PSP Go. Jag skulle hellre ha en iPod touch eller iPhone

Inaktiv

Vi kommer säkert få se prissänkningar men jag betalar inte 2700-3000 kronor. Hellre köper jag ett playstation 3!

Medlem

Precis... om jag har 3000 kr och valet står mellan PSP eller en PS3'a så blir det PS3'an.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Oj hur kommer det här gå, att ladda ner från ps3 store går i 50kbit suck.

ptr
Medlem
Skrivet av Vitriolos:

Oj hur kommer det här gå, att ladda ner från ps3 store går i 50kbit suck.

här går det i minst 2mb/s i alla fall.

Medlem

Fan så jävla dyr...Jag var jävligt sugen på den..men nu kan de stoppa upp den i röver..på tvären...

Medlem

Alldeles för dyrt, då får en Wii, 2 360 eller en PS3 för samma pengar...
En bärbar spelkonsoll måste vara prisvärd, psp go är det inte (den är o-go) XD

Medlem

Alldeles för dyrt som folk säger.

Hos mig går det väldigt bra att använda Playstation Store. Jag tankar hem spel och dyl. i ett par MB/s. Kan dock tänka mig att det vis vissa spelsläpp kommer bli lite tungrott ^^;

Medlem

Alltså, i mina ögon är detta uttalandet bara finare ord för "Vi visste redan från början att vi kunde göra en PSP Go, men vi gjorde först en billigare modell, och när den billigare modellen började sluta sälja, då skulle vi ta fram den dyrare, bättre versionen, och tjäna ÄNNU mer pengar.."

Det är just av denna anledningen jag inte gillar giriga människor (dvs Sonys ägare i detta fallet, även liknande fadäser finner vi bland mobiltelefontillverkarna, som håller på grym teknik men långsamt ger oss en ny funktion vart tredje månad så vi ska köpa nya mobiltelefoner kontinuerligt..)

PSP Go känns inte 2009/2010.. Vi har redan Iphone och massa andra liknande produkter ..

Medlem

galet mycket pengar


signatur

Rawr

Medlem

om man inte vill ha go så finns det en alldeles utmärkt psp 3004. Enjoy!

till tompa, Sony har sagt att pspGO är en premium version av psp3004 och inte "coolt" som du vill få det att låta som.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

om man inte vill ha go så finns det en alldeles utmärkt psp 3004. Enjoy!

till tompa, Sony har sagt att pspGO är en premium version av psp3004 och inte "coolt" som du vill få det att låta som.

Inte tompa som skrev, utan jag, - jo men det är precis det som menas, "att det ska ha ett premium-värde att äga en PSP Go" inkalkylerat i priset. Nåväl, att det inte är exakt samma ord som coolt menar inte på att det inte har samma betydelse. För det är just vad det har.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Vitriolos:

Oj hur kommer det här gå, att ladda ner från ps3 store går i 50kbit suck.

Får ungefär 6-7 MB/s.

För övrigt börjar jag tröttna på Sonys självgoda stil, trots att jag är PS3-ägare.

1
Skriv svar