Svenskt i atombombstoppen

Robot
Medlem
Svenskt i atombombstoppen

Weeh, första rösten!

Blev Fallout 3, eftersom jag inte sett någon annan, och den var skit nice.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Supcom vinner för mig på grund av den rena skalan - otroligt verklighetstroget

Gillar också Crysis TAC-vapen (som skjuter kärnvapenstritsspetsar).

Inaktiv

Helt klart World in Conflict, den är lite för "liten" pga gameplay balans (antar jag) men det faktum att man kan lägga 2-4st i samma område...:P

Medlem

WiC, men annars lägger jag en röst på Empire Earth som var ganska tidig med atombomben Den vita skärmen och det pixliga svampen som trycktes ut på ett underligt vis istället för att explodera - det var tider det.

http://www.gamesurge.com/pc/empire_earth/images/nuke.jpg

Medlem
Skrivet av TobbeW:

WiC, men annars lägger jag en röst på Empire Earth som var ganska tidig med atombomben Den vita skärmen och det pixliga svampen som trycktes ut på ett underligt vis istället för att explodera - det var tider det.

http://www.gamesurge.com/pc/empire_earth/images/nuke.jpg

Får mig att tänka på en match mot en vän, atombomba hans stackars stad när han var kvar i medeltiden ;D

Medlem

World in Conflict fick min röst. Fallout 3 har en riktigt fräsig en den med, men WiC:s bomb är snygg överallt och inte bara över en stad.

Medlem

Är egentligen rätt lökigt, att alla spelen har typ gubbe som står ett par mil ifrån explosionen och man ser hela röksvampen. Om man bara skulle sett en del, så skulle väl folk inte fattat att det var en atombomb.

Medlem

Röstade också på WiC. Spelet uttrycker jag mig inte om, men explosionen är snygg och mastig. Gillar FO3s med, men de är nog inte lika dramatiska. I mån om ren underhållning tar dock SupCom hem priset, där var bomb skänker en stunds illmarigt skratt.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Lätt World in Conflict.

Mega Lo Mania till Amiga fanns inte med.

Medlem

Jag gillade den de hade i techdemot/trailern till crysis där hus verkligen trasades sönder av tryckvågen, förekom den ngnsin i själva spelet?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

eller så la Sverige ner sina kärnvapenplaner för att de fick dem på annat håll, i så fall är dom nog rätt gamla vid det här laget =D

Medlem
Skrivet av knight8718:

Helt klart World in Conflict, den är lite för "liten" pga gameplay balans (antar jag) men det faktum att man kan lägga 2-4st i samma område...:P

Det är ingen äkta atombomb - det är en "tactical nuke". Tactical nukes är sådär "små".

Jag dregglar alltid lika mycket när bomben går av. Jag har spelat spelet sedan release och ändå blir jag förbluffad varje gång bomben spränger sönder hus, träd, mark, soldater och fordon. Sedan röken som sakta mojnar i vinden.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Jag gillade den de hade i techdemot/trailern till crysis där hus verkligen trasades sönder av tryckvågen, förekom den ngnsin i själva spelet?

[spoilers]På näst sista banan får man titta på hur atombomben slår ner på ön, ifrån ett skepp ute på havet. Tror dock inte man får see mycket till destruktion då alla aliens kommer efter en efter detta[/spoilers]

Personligen gillar jag dock nuken i Crysis Wars bäst, även om den inte åstakommer mera en att slakta en stor del av spelarna inom nån mils radie.

Medlem

tunnan? lansen?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Var inte den första atombomben i WWII online... eller hur var det med det? Nåväl, missile commander får min röst pga nostalgiska skäl.

Smällen i F.E.A.R. var rätt cool... men man fick inte se svampen där va? Eller... ööh.. var det en atombomb egentligen... hehe... effekten var densamma.

Gillar också "uppdraget"/scenen i CoD4 där man kryper ut ur helikoptervraket.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Usch, vilket poll...

Medlem

Var är Scorched Earth???

Medlem

Jo World in Conflict förtjänar denna.

Medlem

Mass Effect vinner + att man får bestämma vem som ska sitta på bomben när den smäller

Medlem

Astroids från 1979 såklart.

Medlem

C&C Generals.

Medlem

Inte många som spelat Killzone 2 tydligen :\ World in Conflict är snyggt men inte snyggast, Crysis kommer tom före

Medlem

Crysis atombomb har ju inte ens nån inverkan, tycker WiC förtjänat eftersom den är en stor del av spelet, samt ser snygg ut och man tvingas inte se på den från ett speciellt förskrivet perspektiv.

Medlem

Smällaren i Fallout 3 var ju ögongodis.

Medlem

Man kunde ju ladda ner ganska roliga atombomber till Garry's Mod, dom är ju också ganska heta.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem
Medlem

SupComs pjäser är goa men att se WiC:s tactical nukes drösa ner 'r en härlig känsla

Jag är ett stort fan av Defcons nukes också men det är inte samma sak :>

Inaktiv
12
Skriv svar