Fight Night Round 4

Robot
Fight Night Round 4

Vapen är för mesar. När riktiga män framhäver sin åsikt bereder de väg med en hederlig gammal knytnäve. Fight Night Round 4 anammar aggression som argument rakt av. Inte utan problem, visar det sig.

#don-king-presents-prizefighter, #punch-out, #skate, #nhl-09, #ea-sports


Medlem
Testat - Fight Night Round 4

Älskar spelet såhär långt, går bra utan stickmashing men sen har jag inte vågat mig online efter UFC heller.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

jag gillar att ni recenserar tillsammans


signatur

Rawr

Medlem

stackars tompa då

Inaktiv

har spelat både demon på UFC och FNR4 gillade UFC mycket mer fast det är väll en smaksak det här kändes fortfarande lite mer åt "tv-spel" hållet medans UFC kändes mer "verkligt"


signatur

[/5] "powernap over"

Redaktör

Dandaman, jag tycker precis tvärtom.

Jag och Calle testade UFC (fråga honom gärna vem som vann där...), det kändes mycket mer styrt än Fight Night. Det blev visserligen mest button mashing eftersom vi inte körde så länge men flera gånger fick jag tag på motståndarens ben och då var det bara att mata knapparna så mycket det gick tills han kom upp igen. Det kändes ganska scriptat, samma animationer varje gång han reste sig. Men jag har som sagt bara testat som hastigast.


signatur
Inaktiv

Min brist i alla dessa spel är att jag vill orsaka total förödelse. Jag vill se motståndaren blöda ur varenda vrå som går. Så jag matar nästan enbart de tyngre slagen och det slutar oftast med förlust. Men matcherna som jag vinner är det blodbad!

Inaktiv

tompa, tyckte att det va lite för komplicerat att göra dom olika slagen på fight night... kanske bara är jag men jag gillar mer button mashing metoden har också bara testat spelen runt 1 timme kan ju också vara så att fullversionen av spelet är bättre


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem

Håller helt och hållet med om "stick-mashing", gud så frustrerande. Här sitter man och vill lira finboxning, countra och välja sina slag men det är jävligt svårt när det regnar slag 24/7, och inte fan påverkar det stick-masharnas stamina speciellt mycket, av nån okänd anledning.

Jag körde 10 rundor mot en snubbe som endast stod och matade och matade slag uppe och nere, jag blockade dock det mesta och vann 8 av 10 rundor, trots det lyckas han masha ner mig till slut och i sista rundan får han in ett lyckoslag som får ner mig och jag kommer inte upp. Jag förlorar matchen med 80% vunna rundor.

Justja, sen vill jag också tillägga att liksom alla EA Sports spel så går det även i FNR4 att rycka kabeln i en match och få den nullifierad. När jag väl lyckades vinna en match så rycker fanskapet kabeln. Då blir man glad..

Trots allt denna negativitet så ångrar jag inte köpet, det är ett jävligt bra spel men det har sina brister helt klart.

Medlem

Föredrar UFC, Fight Night känns lite kalkon i jämförelse.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Problemet att folk vägrar ta förluster finns i alla sportspel. Förstår inte varför dom inte lägger in nått skydd mot sånt. NHL09 lyckades ganska bra, lämnar alla i ena laget efter mer än 5 minuter in i matchen så får andra laget vinsten. Borde vara lika i fighting spel lämnar ena spelaren efter matchen startas så vinner den andra automatiskt.

Men antar att om problemet blir för stort så släpper dom en patch som fixar det.

Gillade både demot på FNR4 och UFC, valde dock att inte köpa UFC efter hört alla klagomål på att onlineläget var värdelöst.
Kändes som styrningen i UFC var lättare att få grepp om och det sköna var att ett misstag kan avsluta matchen snabbt. Men har beslutat mig att köpa FNR4 denna månad ändå. Känns som dom lagt ner lite mer tid på online läget.

Medlem
Skrivet av Mack:

Problemet att folk vägrar ta förluster finns i alla sportspel. Förstår inte varför dom inte lägger in nått skydd mot sånt. NHL09 lyckades ganska bra, lämnar alla i ena laget efter mer än 5 minuter in i matchen så får andra laget vinsten. Borde vara lika i fighting spel lämnar ena spelaren efter matchen startas så vinner den andra automatiskt.

Dom hade samma "skydd" i FIFA 09 och har säkert något liknande i FNR4 men det spelar ingen roll för det finns ändå ett "trick" som går runt detta och låter dig dissa och samtidigt få matchen att försvinna. Detta gick att göra både i NHL09 och FIFA09.

Skrivet av Mack:

valde dock att inte köpa UFC efter hört alla klagomål på att onlineläget var värdelöst.

Online i UFC lider ännu mer av folk som quitar för att det är mycket lättare i UFC. I EA Sports måste man rycka kabeln på ett speciellt sätt. I UFC är det bara o quitta spelet så försvinner matchen. (nu sitter jag och ger ut tips här men det är inte direkt raket forskning så det känns som om det kvittar..) Dessutom lider UFC ofta av massivt lagg när man möter någon från något annat land. Det laggar även när man möter folk från samma land men inte i samma mängd. Trots det så var det väldigt underhållande och jag ligger för tillfället på en 15-match win streak online. Inte riktigt samma historia i FNR4..

Medlem

jag sitter på 12 vinster och 4 förluster på svåraste i FN4 tillskillnad från 70 vinster o 0 förluster när jag tog min första gubbe ur spel för att njuta av lite golden years han sluta vid 42 var rätt kul

men nu att förlora känns hårt men de känns också så mycket verkligare o roligare i lägnden att man kan möta de som vann över en o få chans o ta revanch!

i FN3 vaera mina matcher max 3 ronder sen hade jag KOat motståndaren
i FN4 går de lätt upp till 6-8 ronder innan matchen avgörs men hänt även att de har gått till dommarna hände aldrig för mig i FN3

de e kul o göra en gubbe med sitt egna ansikte med, jag såg lite väl "babyface" ut men man kunde se att de var jag iaf o skägget var med utan att jag behövde lägga till de via spelet.

så FN4 får av mig 4.5/5


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

Av att döma efter demot så älskar jag det här spelet. Givet köp så snart man kan slänga pengar på det.

Medlem

Är det bara jag som har det sinnessjukt störiga problemet att spelet helt plötsligt hänger upp sig? När som helst under en match bara stannar bilden upp och det går inte att göra någonting.

Edit: Tydligen är jag långt ifrån den enda som drabbats av detta och vissa rapporterar till och med Ring of death efter att ha spelat spelet. Om EA har förstört mitt xbox så kan jag säga att jag defenitiv bojkottar dem i framtiden.

Medlem

Inte för att jag är intresserad av boxnings-spel (mer än Pounch-Out) men man kan ju inte klaga på grafiken.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Är det bara jag som har det sinnessjukt störiga problemet att spelet helt plötsligt hänger upp sig? När som helst under en match bara stannar bilden upp och det går inte att göra någonting.

Edit: Tydligen är jag långt ifrån den enda som drabbats av detta och vissa rapporterar till och med Ring of death efter att ha spelat spelet. Om EA har förstört mitt xbox så kan jag säga att jag defenitiv bojkottar dem i framtiden.

min kontroll slutade fungera när jag och en kompis körde.
kunde styra allt förutom med högra spaken (den man slår) med.

efter omstart av match funkade det igen.

Ang FN4 vs UFC så tycker jag UFC är roligare att köra mot en kompis än FN4 men FN4 har roligare karriärläge när man kör singleplayer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas dom kommer med patch som man kan använda knappar.
Annars bra skriven ^^

Medlem
Skrivet av Aurahead:

Hoppas dom kommer med patch som man kan använda knappar.
Annars bra skriven ^^

Det hoppas jag verkligen inte.

Kul recension! Bara jag som tycker att vi borde ha en turnering här på FZ?

Medlem

eftersom ni klagar mkt på att button mashing är svaret till round 4 så har ni fel, ni har inte upptäckt att det belönar sig att vara 50/50 defensiv respektive offensiv, för när man motståndaren missar ett slag och man kontrar tillbaka med en ren (tyson uppercut) så blir det en annan bild. ni borde ge mera chans online och möta mer mänsklig kött än bara de 2-3st i redaktionen som förmodligen inte har spelat spelet i mer än någon enstaka timme.
det jag försöker säga är att Fight 4 har bra balans om man tänker som boxare. Har ni nån gång kommit till den 8-10e ronden då båda ligger 2-3 slag ifrån knockout och man är shitless rädd att inte göra bort sig så får ni se hur man kommer börja jabba/backa, slå slag som räknas, för att till slut vinna matchen på Decision.
en annan miss som borde nämnas är att man får ingen straff om man dissconectar online vilket EA borde tänkt till redan från början.
angående menyerna är ja 110% med er. EA's meny avdelning måste vara höga när de alltid ska komma med världens rörigaste och segaste menyer.
det här är kritik som ja vill att ni ska ta åt er till nästa gång.
för i övrigt så var det en underbar recension som vanligt! keep the good work!

Medlem

Sting like a bee...

Inaktiv

Visst må menyerna vara lite röriga i början. Men ärligt talat, hur lång tid tar det att lära sig egentligen? Jag vill faktiskt ge EA lite cred med menyerna att det inte finns massa olika alternativ (pratar om SP) att klicka på som skulle göra mig mer förvirrad. Man behöver egentligen bara klicka på X för att komma vidare hela tiden.

Överlag så tycker jag helt klart att spelet är riktigt mysigt. Visst lönar det sig verkligen att bara mata motståndarna i början. Men vet inte hur långt ni som klagar har kommit. Men när man kommer upp i rankingen så kan jag lova att om du matar på med slag så kommer du i ca rond 7 vara så trött och motståndaren har fullt i både HP och stamina. Då får man se hur macho man är då

Jag känner inget spontant som man kan utveckla till nästa spel. Det skulle vara lite fler platser man kan slå slagen. T.ex. skulle jag vilja kunna slå det riktigt hårda slaget rakt i magen. Dessutom tycker jag att "hard punches" går så jääävla söligt. Slaget borde vara hård kraft och snabbt.

Tycker EA har gjort något dom kan vara stolta över, till skillnad från väldigt mycket annat dom lyckats fått fram.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

1
Skriv svar