Skrivet av Fisse:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fisse:

Men ärligt talat du bara bölar dofilus på folk som inte innehar exakt samma åsikt som dig. Först gnäller du på de som inte orkar sätta in sig i spelet pga realismen sen gnäller du på dem som gör det och faktiskt kommer med punkter som då borde finnas i en modern stridssimulator? Du är det största trollet som existerar.

Moderna gasstyrda vapen lämnar en patron i loppet om du inte skjuter slut på magasinet.
När jag gjorde lumpen va eldavbrott relativt "vanligt" på Ak5 KSP58/KSP90. Då ska vi inte snacka om jänkarnas vapen då M16 / M4 är lika pålitliga som en katt i verkligheten. Så lägg ner skitsnacket. Kommer du med stukad tumme, du måste vara helt pantad.

Iaf problemet ligger ju hos Bohemia. Spelideen är underbar, det finns inget annat spel erbjuder samma sak med samma "tema", det är väl kanske där problemet ligger. Utan konkurens så släpper bohemia återigen ett ofärdigt spel, fyllt med buggar, missar och dåligt optimerad kod. Det sorgliga är ju dock folk som du som käkar upp det 100% och sen dessutom lovordar det.

Jag har själv satt mig in i spelet, gillar simulatorer av alla dess slag. Sitter inte på en skräpburk, den må ha några år på nacken men fungerar väl. Hade en legal kopia, men buggarna var omöjliga att inte upptäcka och reta sig på. Motorn minst sagt underlig, oavsett inställningar så va det samma FPS, då är något fel.

Att säga att detta spelet är som vilket spel som helst vad gäller buggar etc är bara fel. En snabb kick på steam forumet eller BIS forum visar saningen direkt. Lite som GTAIV släppet... fast värre.

AA lägg av nu va jag spelar inte ArmA 2 för att det skulle vara mer realistiskt jag spelar det eftersom det inte är varken pinsamt realistiskt här och där eller bara pinsamt..... som t.ex Farcry2 som är både ock. ("ooooh jag får eldavbrott hela tiden fan vad grymt spel" "OoooH jag kan laga bilen på ett par sekunder sedan kan jag köra 10000 mil igen")

Kallar du mig troll får du tamejfasen kalla nästan hela forumet för det däribland dig själv. Så snälla chilla lite.

Givetvis smaksak om hur mycket realism där ska finnas, men låter bara så skumt när man ena sekunden hackar på att folk inte sätter sig in i spelet och andra hackar på att de satt sig in för mycket. Givetvis ska det inte vara verkligheten själv då den är rätt brutal och tråkig skulle jag tro i krig.
Respektera istället dem som säger att spelet är skit, då det är en befogad åsikt för de som slängt ut 500 spänn på en ofärdig produkt och givetvis blir sura. Jag respekterar din åsikt om du nu gillar det, man kan förbise mycket om man verkligen tycker om något.
Men buggarna är där, det är fakta
Att sen spelet blir fixat av communityn är jättebra, men då är det den som ska ha pengarna och inte BIS. Tycker jag iaf.

Ok jag kan hålla med dig om att folk har rätt att säga att det är skit när man stött på en massa buggar hela tiden. Men däremot om "buggarna" har att göra med att folk inte kan optimera sin egen dator så ska de ha lite skit för den kritiken. Oftast är det folk som mest sitter och lirar konsol och aldrig fördjupat sig i pc branschen vilket om du/ni ursäktar mig oftast är den generation födda efter 90.
Alltså det går liksom inte att göra det ultimata pc spelet om man ska ha grafik + avancerad AI i ett spel. Söker man ultimata pc spelet så leta efter spel som Hearts of Iron etc.

Sedan som sagt var frågan om realism hit och dit för mig är detta ett realistiskt spel. Du får en karta med möjliga platser ave eventuella mål plus att fienden har "random moves" varje gång du spelar det. Visst vissa AI gubbar är scriptade likadant för varje laddning du gör men så finns det patruller som ibland avviker etc. Det märker man med tiden. Sen finns det ju sådant som måste optimeras såsom AI'ns reaktionsförmäga men jag känner Bohemia Interactive de lever för att optimera sina spel det är som en hobby för dem.
Okej så sluta kalla folk troll hit och dit bara för att jag ibland blir uppjagad.
Om du läser mina kommentarer så borde du hitta en stor gnutta ironi. Allt är inte allvar.


signatur
Skrivet av Xrick:

och nu den viktigaste frågan, ska man köpa arma 2 och vänta på of2, eller bara skita i arma 2 och vänta på of2?

Om du är konsolnisse så vänta på OFP2 lol.
Förlåt Fisse var bara tvungen


signatur
Inaktiv

Hoppas det går bättre för operation Flashpoint: Dragon Rising då

Medlem

Ja, man kan diskutera det där med betygssättning av spel.

Jag skulle gärna se två betyg. Ett tekniskt betyg som är så objektivt som möjligt. Ljud, bild, prestanda, komplexiteten i tekniken mm.

Sedan den vanliga subjektiva bedömingen om atmosfär, hur roligt det är, är historien bra berättad, beroendeframkallande...

Jag menar, ett spel kan vara tekniskt fulländat och optimerat, men fortfarande vara tråkigt. Ungefär som om en konstnär använt dyra färger men målat (motivet) någonting som ingen tycker om eller förstår.

Stort ämne och kanske fel tråd att diskutera detta i.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

1+ på Tybalt

Medlem
Skrivet av 3.14raten:
Skrivet av Fisse:

Dummaste jag hört någonsin. De skulle sett till att släppt färdiga spel istället.
Tack gode gud för refund på steam. De förtjänar inte en krona. Hoppas deras ofärdiga produkter blir deras grav.

Håller med till 100%, har ni sett troubleshooting-delen på BI-forumet? (http://forums.bistudio.com/forumdisplay.php?f=83) Det är lynchstämning där, mjukvara med denna nivå av buggar kallas i andra sammanhang alfa-version och säljs inte för 500kr. Spelet går inte att spela för en stor del av kunderna, ska BI lämna över ansvaret till moddarna igen?

Fail x 2.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Tycker att demon var både najs och dålig (mindre av det sistnämnda dock).
Men jag tycker att realismen sjunker till noll iochmed att man inte kan hoppa
(Nu bryr jag mig inte så mkt om realism i spel, men asså hoppa är ju standard i alla fps-spel) Jag lovar att de gjorde det för att bunnyhop inte skulle förekomma...

Vad är problemet?


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av Purjoo:

Ungefär vad jag hade väntat mig i recensionsväg. Anser dock att det är ett lite för generöst betyg. Ofärdiga spel ska inte få annat än 1 pinne - i bästa fall. Alla buggar är ett resultat av att de haft taskiga testrutiner alternativt prioriterat bort testning helt och hållet samt satsat på för mycket lull-lull, fordon etc och därmed gjort det onödigt komplext. Komplext=mycket kod=mycket som blir fel. De borde istället koncentrerat sig helt på infanteristrid (vilket är det enda som är kul) och satsat hårt på att få ihop AIn alternativt MP och helst utan en miljon buggar. Att AI'n skulle bli pannkaka är ingen överraskning. Bohemia fixar helt inte den komplexiteten. AI:n, tillsammans med fysik och nätverkskod är bland det svåraste att få ihop. Pr0n-ig grafik räcker inte långt i dessa dagar. Det krävs att sakerna hänger ihop. Framförallt krävs det att man inte förolämpar sina kunder med att släppa ut ofärdigt skräp.

Jag är ledsen. Fail på dig också.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

"I Arma 2 kan du hoppa över staket" Woooooooow!!!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av PerfectCrime:

Fail x 2.

Skrivet av PerfectCrime:

Jag är ledsen. Fail på dig också.

Men jösses, lär sig folk inte debatt-teknik på svensklektionerna i skolan längre?

Uppenbarligen är många människor missnöjda med spelet, beroende på att spelet är fullkomligt nedlusat med buggar och att funktioner som utlovats (en fungerande SP-kampanj) ibland inte alls fungerar. Detta är legitima klagomål. Spenderar man 500 spänn på en produkt så ska den fan funka tillfredställande ur lådan. Men allt du kan bemöta detta med är "fail"? Om någon köpt en tvättmaskin som bara fungerade i 70% av fallen, och sen klagade till butiken när du hörde på, skulle du fnysa och säga "fail" då också?

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av PerfectCrime:

Fail x 2.

Skrivet av PerfectCrime:

Jag är ledsen. Fail på dig också.

Men jösses, lär sig folk inte debatt-teknik på svensklektionerna i skolan längre?

Uppenbarligen är många människor missnöjda med spelet, beroende på att spelet är fullkomligt nedlusat med buggar och att funktioner som utlovats (en fungerande SP-kampanj) ibland inte alls fungerar. Detta är legitima klagomål. Spenderar man 500 spänn på en produkt så ska den fan funka tillfredställande ur lådan. Men allt du kan bemöta detta med är "fail"? Om någon köpt en tvättmaskin som bara fungerade i 70% av fallen, och sen klagade till butiken när du hörde på, skulle du fnysa och säga "fail" då också?

Det var allt jag orkade få ur mig efter att ha blivit lamslagen av urbota dumma kommentarer om ArmA 2. Jobbigt att du tog åt dig så.

För övrigt, menar du 'debatteknik' ? Detta ämne ingick dessvärre inte i min läroplan (tog studenten 1993). Men kanske är det annorlunda nuförtiden - du kan väl fråga dina gymnasiepolare hur det ligger till?


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av PerfectCrime:

Det var allt jag orkade få ur mig efter att ha blivit lamslagen av urbota dumma kommentarer om ArmA 2. Jobbigt att du tog åt dig så.

Ah, jag förstår. Dumma kommentarer som "varför fungerar inte spelet jag köpte" och "det här spelet har buggar som enkelt kunnat fixas om utvecklarna lagt ner mer tid på tester." Jag kan se hur det kan driva en man till vansinne, dessa människor hör ju hemma på mentalsjukhus.

Citat:

För övrigt, menar du 'debatteknik' ? Detta ämne ingick dessvärre inte i min läroplan (tog studenten 1993). Men kanske är det annorlunda nuförtiden - du kan väl fråga dina gymnasiepolare hur det ligger till?

Måste erkänna att jag aldrig kollade din ålder. Ditt språkbruk och din retorik gav mig associationer till en person under 16, så där ber jag faktiskt om ursäkt. Dock gör det faktum att en vuxen människa som är 9 år äldre än mig inte kan formulera sina problem bättre än "fail" mig lite konfunderad.

Medlem

kan rekommendera folk som gillar att geyma arma2 att söka sig till anrop.se, en svensk community med arma 2 squads

Dem har även en egen server som vissa kvällar har password för att rota ut alla ryska tkers

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Måste erkänna att jag aldrig kollade din ålder. Ditt språkbruk och din retorik gav mig associationer till en person under 16, så där ber jag faktiskt om ursäkt.

Tack, ursäkten godtas. Ut i solen med dig nu!


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Har försökt spela demot i både single- och multiplayer, men det är så buggigt att man blir tokig. Har lirat OPF, BF2 PR, COD4-5 m.m. en hel del under åren men inget har varit så jävla svårt att spela. Hur kan man släppa en så ofärdig produkt? En trea i betyg var generöst...

Medlem

När jag körde demot så upplevde jag aldrig att spelet kändes som någon buggfest. Det kändes kanske lite oslipat, men inte buggigt. Demot har krashat två gånger under den ganska långa speltid som jag kört sen det släpptes. Bortsett från det så har jag sett fiender som fastnat i väggar och fordon som kör fast. Men det är ju mer dålig AI än buggar. Annars kan jag inte säga att jag upplevt några buggar.

Skulle gärna vilja veta vad det är för buggar som folk har mött när de spelat demot/spelet.

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Skulle gärna vilja veta vad det är för buggar som folk har mött när de spelat demot/spelet.

I multiplayer har det kraschat flera gånger för mig. I single player har jag sett soldater gå rakt igenom hus och fordon fastna i byggnader, m.m.

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av Whimsical:

Skulle gärna vilja veta vad det är för buggar som folk har mött när de spelat demot/spelet.

I multiplayer har det kraschat flera gånger för mig. I single player har jag sett soldater gå rakt igenom hus och fordon fastna i byggnader, m.m.

Angående krascherna har du nog haft väldigt otur i så fall. Jag har haft och spelat ArmA 2 i över en månads tid, mest mp, och bara råkat ut för en CTD under den tiden (av typen "Arma2.exe har stött på ett problem och måste avslutas"). Inte så farligt i mina ögon. Om jag var du skulle jag överväga möjligheten att mitt system inte är helt uppdaterat eller på annat sätt i ordning.

Hur ofta går AI genom byggnader? På vilka platser inträffar det? Vilken typ av byggnader pratar vi om? Jag förnekar inte att det händer men jag har endast sett det hända vid staket ute på ängarna. Är det en stor bugg tycker du, i den här typen av spel? Värt poängavdrag i en FZ-recension?


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

ArmA har krashat en gång för mig och det var Demot när jag skruvade upp grafikinställningarna tokhögt.

Fullversionen har inte krashat alls. Så jag tycker synd om dem som har problem med krasher.

Å andra sidan krashar Oblivion alltid efter en eller två timmars spel. Dessutom krashar det alltid när jag skall avsluta spelet. Detta på två olika datorer och två olika OS. Så jag vet hur jobbigt sådant kan vara. Dessutom är AI'n dum i oblivion även om den sägs vara avancerad.
Om allvarliga buggar skulle påverka Oblivions betyg så skulle jag ge det en stark tvåa. Fast jag älskar spelet när det fungerar så det får en femma.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"Team Razor"... Hmm... Varför klingar det bekant? Första AA var tyvärr värdelöst ur spelarsynvinkel, det bästa var boxen, inget annat...

S_Z
Medlem
Skrivet av Tybalt:

Ja, man kan diskutera det där med betygssättning av spel.

Jag skulle gärna se två betyg. Ett tekniskt betyg som är så objektivt som möjligt. Ljud, bild, prestanda, komplexiteten i tekniken mm.

Sedan den vanliga subjektiva bedömingen om atmosfär, hur roligt det är, är historien bra berättad, beroendeframkallande...

Jag menar, ett spel kan vara tekniskt fulländat och optimerat, men fortfarande vara tråkigt. Ungefär som om en konstnär använt dyra färger men målat (motivet) någonting som ingen tycker om eller förstår.

Stort ämne och kanske fel tråd att diskutera detta i.

Håller med dig fullständigt.

Det diskuterades rätt flitigt om detta i det officella forumet när de första recensionerna från tyska sidor kom ut och inte gjorde annat än att diskutera buggar.

Dessa recensioner är för mig helt värdelösta. Hade jag lyssnat på såna recensenter hade jag missat några av vad jag anser vara bland de bästa spelen som någonsin gjorts, OFP, Vampire the Masquerade: bloodlines och Stalker-spelen för att nämna några.

Personligen anser jag en tre:a utan tvekan är för lågt betyg för Arma2. Trots att OFP är mitt absoluta favoritspel fastnade jag aldrig för Arma(1), kan inte riktigt sätta fingret på vad jag inte gillade. Nu har jag spelat en massa Arma2 (dock inte mycket av SP-kampanjen) och det känns som OFP igen! Som andra nämnt, det finns inga spel som kommer i närhet av det Arma2 gör. Atmosfären är förbannat bra och själv har jag inte upplevt spelet mer buggigt än andra. Men då har jag dock som sagt inte kört medföljande kampanjen, vilket jag ändå ser som en väligt begränsad del av vad Arma2 har att erbjuda.

Medlem

"I Arma 2 kan du hoppa över staket" Haha, det bästa på länge.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Vad är det med människor som absolut vill hoppa i en soldatsimulator?

Jag undrar hur många soldater i verkligheten som hoppar mitt i en strid?

Eller som i alla vanliga shooters (cs, bf, cod...) när de stöter på en fiende på någon meters håll och sätter igång och hoppa samtidigt som de skjuter.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Vad är det med människor som absolut vill hoppa i en soldatsimulator?

Bra fråga! Hoppa är grymt överskattat.

Vill ni hoppa så sätt er på en satchel och bränn av den


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Vad är det med människor som absolut vill hoppa i en soldatsimulator?

Jag undrar hur många soldater i verkligheten som hoppar mitt i en strid?

Skulle gärna vilja veta vilken soldat som överväger att hoppa när man bär på 30kg utrustning. Klänga sig över ett staket kan jag förstå, vilket man också kan göra i Arma2. Men hur möjligheten att springa runt och hoppa ute i det fria skulle tillföra något till spelet, förutom nedsatt stämning, har jag oerhört svårt att se.

Skrivet av v1lle3:

hoppa är ju standard i alla fps-spel

Arkad-fps som tex CS eller Crysis, ja. Mer realistiska shooters som Rainbow Six, SWAT, Ghost Recon eller Arma2 exkluderar den möjligheten, då den är överflödig i sådana spel.

Medlem

Det sjuka med arma2 är att de buggar som fixades i operation flashpoint, kom tillbaka till Arma. Sedan patchades arma med flertalet patchar som återigen rättade till de gamla flashpointbuggarna i Arma.
Och nu fan är samma buggar tillbax igen från operation flashpoint i arma2.
Så nu patchas samma buggar för tredje gången.

De måste återanvänt grundkoden från flashpoint igen för att skapa arma2.
Sinnesjukt!

Istället för att göra en ny tredje bugglista kunde de tagit den gamla från Flashpoint-bugglistan och fixat dem.
På så sätt hade Arma2 kunnat varit tusen buggar mindre från början.

Medlem
Skrivet av PerfectCrime:

Angående krascherna har du nog haft väldigt otur i så fall. Jag har haft och spelat ArmA 2 i över en månads tid, mest mp, och bara råkat ut för en CTD under den tiden (av typen "Arma2.exe har stött på ett problem och måste avslutas"). Inte så farligt i mina ögon. Om jag var du skulle jag överväga möjligheten att mitt system inte är helt uppdaterat eller på annat sätt i ordning.

Hur ofta går AI genom byggnader? På vilka platser inträffar det? Vilken typ av byggnader pratar vi om? Jag förnekar inte att det händer men jag har endast sett det hända vid staket ute på ängarna. Är det en stor bugg tycker du, i den här typen av spel? Värt poängavdrag i en FZ-recension?

Jag har spelat demot ganska lite men redan sett ett stort antal buggar och felande AI, t.ex. när fordon placeras ut på SP-banorna så landar dom ovanpå byggnader och fastnar, soldater som sitter som förstenade i kulsprutenästen, soldater som går rakt igenom hus, min vy låste sig i sidled så att jag inte kunde titta framåt (hjälpte inte ens att starta om uppdraget), etc....

Jag brukar vara den som försvarar buggiga, men bra spel, men den här gången är det bara för dåligt för att försvaras.

S_Z
Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av PerfectCrime:

Angående krascherna har du nog haft väldigt otur i så fall. Jag har haft och spelat ArmA 2 i över en månads tid, mest mp, och bara råkat ut för en CTD under den tiden (av typen "Arma2.exe har stött på ett problem och måste avslutas"). Inte så farligt i mina ögon. Om jag var du skulle jag överväga möjligheten att mitt system inte är helt uppdaterat eller på annat sätt i ordning.

Hur ofta går AI genom byggnader? På vilka platser inträffar det? Vilken typ av byggnader pratar vi om? Jag förnekar inte att det händer men jag har endast sett det hända vid staket ute på ängarna. Är det en stor bugg tycker du, i den här typen av spel? Värt poängavdrag i en FZ-recension?

Jag har spelat demot ganska lite men redan sett ett stort antal buggar och felande AI, t.ex. när fordon placeras ut på SP-banorna så landar dom ovanpå byggnader och fastnar, soldater som sitter som förstenade i kulsprutenästen, soldater som går rakt igenom hus, min vy låste sig i sidled så att jag inte kunde titta framåt (hjälpte inte ens att starta om uppdraget), etc....

Jag brukar vara den som försvarar buggiga, men bra spel, men den här gången är det bara för dåligt för att försvaras.

Jag har spelat mycket sen spelet först släpptes i Sverige (fullversion alltså) och inte sett AIn gå genom byggnader en enda gång om man bortser från staket som PerfectCrime nämner, så det kan knappast vara speciellt vanligt. Inte heller har jag sett fordon i byggnader eller de andra sakerna du nämner. Visst finns det buggar, som i princip alla spel nu för tiden. Har t ex haft en av mina AI-soldater fastnat i en ruin av hus en gång men spelet är från min erfarenhet inte alls så buggigt som vissa vill framställa det.

Inaktiv
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av PerfectCrime:

Det var allt jag orkade få ur mig efter att ha blivit lamslagen av urbota dumma kommentarer om ArmA 2. Jobbigt att du tog åt dig så.

Ah, jag förstår. Dumma kommentarer som "varför fungerar inte spelet jag köpte" och "det här spelet har buggar som enkelt kunnat fixas om utvecklarna lagt ner mer tid på tester." Jag kan se hur det kan driva en man till vansinne, dessa människor hör ju hemma på mentalsjukhus.

Citat:

För övrigt, menar du 'debatteknik' ? Detta ämne ingick dessvärre inte i min läroplan (tog studenten 1993). Men kanske är det annorlunda nuförtiden - du kan väl fråga dina gymnasiepolare hur det ligger till?

Måste erkänna att jag aldrig kollade din ålder. Ditt språkbruk och din retorik gav mig associationer till en person under 16, så där ber jag faktiskt om ursäkt. Dock gör det faktum att en vuxen människa som är 9 år äldre än mig inte kan formulera sina problem bättre än "fail" mig lite konfunderad.

"formulera sina problem bättre än "fail" mig lite konfunderad". högfärdigt, barnsligt svammel kallar jag det. såna som du erenthal är sååå löjliga, väx upp...

Inaktiv

[quote=S_Z]

Skrivet av Tybalt:

Ja, man kan diskutera det där med betygssättning av spel.

Jag menar, ett spel kan vara tekniskt fulländat och optimerat, men fortfarande vara tråkigt. Ungefär som om en konstnär använt dyra färger men målat (motivet) någonting som ingen tycker om eller förstår.

Dessa recensioner är för mig helt värdelösta. Hade jag lyssnat på såna recensenter hade jag missat några av vad jag anser vara bland de bästa spelen som någonsin gjorts, OFP, Vampire the Masquerade: bloodlines och Stalker-spelen för att nämna några.

masquerade, stalker, witcher m.m. har alla fått sämre betyg än de förtjänar pga av buggar. o jag tycker inte buggar borde påverka betyget, för folk som lyssnar på dessa recensioner går miste om helt fantastiska spel...

Skriv svar