Lär dig kontrollerna i Arma 2

Robot
Inaktiv
Lär dig kontrollerna i Arma 2

Att skriva spelets namn som ArmA 2 eller Armed Assault 2 är fel för spelet heter inte det. Det heter Arma, varken mer eller mindre...
Alla som fortfarande håller fast vid att dom har rätt kan läsa lite på utvecklarens hemsida http://www.bistudio.com/developers-blog/arma-2-the-name-tale_...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem
Skrivet av CZorg:

Att skriva spelets namn som ArmA 2 eller Armed Assault 2 är fel för spelet heter inte det. Det heter Arma, varken mer eller mindre...
Alla som fortfarande håller fast vid att dom har rätt kan läsa lite på utvecklarens hemsida http://www.bistudio.com/developers-blog/arma-2-the-name-tale_...

Där ser man. Trevlig läsning för den som orkar.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Bra video! Det absolut sista de visade hade jag inte tänkt på, men riktigt smart att rulla runt for all platta till gräset runt sig, om än tillfälligt, för att få bättre sikt.

Medlem

Bra initiativ av utvecklarna. Kontrollerna är verkligen förvirrande och en aning övermäktiga för nybörjare, vilket krävde en hel del träning och bök för att lära sig. Men det var det värt När man nu kan det hyfsat så känns det helt naturligt, och man saknar många av funktionerna i andra spel.

Medlem

Jag tror det största problemet med spelet jag har är att fiender ser mig på 300 meters håll och skjuter prick, trots att jag har ett bättre läge, men omöjligt kan se vartifrån skotten kommer.
Speciellt extra roligt är det när det verkar som att skotten kommer från ett ställe när sikten är täckt av ca 10 träd och 40 buskar längs med vägen

Medlem

Har prövat spelet, det har bra grafik men rösterna och så tycker jag var väldigt stela. Animationerna var inte heller bra, tex när man ska hela en soldat eller så, tyckte jag var lite synd, borde se mera ut som i far cry 2 när det gäller det:P Spelet var dessutom väldigt ostabilt och buggigt,värsta jag sätt!! nej nu ska jag inte klaga mera, längtar efter operation flashpoint 2, jag vill se gameplay för pc versionen, finns ju bara för konsol, där det också är sämre grafik, i alla fall på 360.


signatur

cags

Medlem

ArmA...
"2...MOVE TO...THAT TREE....AT 12 O CLOCK"
"OH NO....5.....IS DOWN"

ArmA2 verkar vara samma skåpmat som ArmA fast med putsad grafik

Medlem
Skrivet av cags59:

Har prövat spelet, det har bra grafik men rösterna och så tycker jag var väldigt stela. Animationerna var inte heller bra, tex när man ska hela en soldat eller så, tyckte jag var lite synd, borde se mera ut som i far cry 2 när det gäller det:P Spelet var dessutom väldigt ostabilt och buggigt,värsta jag sätt!! nej nu ska jag inte klaga mera, längtar efter operation flashpoint 2, jag vill se gameplay för pc versionen, finns ju bara för konsol, där det också är sämre grafik, i alla fall på 360.

Poängen med spelet är ju inte att ha så snygg grafik som möjligt... det är mer en simulator än ett spel.

Far Cry 2, var inte snyggt det heller... träd överallt... ledsnade på det efter 3-4 timmar då det var samma sak hela tiden.

Buggigt är det, Bohemian brukar lösa det en-tre patchar in... Jag är också lite sugen på OpFor 2 men det kanske blir MAG istället...

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Bra video! Det absolut sista de visade hade jag inte tänkt på, men riktigt smart att rulla runt for all platta till gräset runt sig, om än tillfälligt, för att få bättre sikt.

Jo, det var riktigt fräsigt faktiskt.

Tyvärr känner iaf jag att kontroller släpar efter på nåt vänster. Kan vara ovana men det känns väldigt obra på nåt sätt.

Medlem
Skrivet av CZorg:

Att skriva spelets namn som ArmA 2 eller Armed Assault 2 är fel för spelet heter inte det. Det heter Arma, varken mer eller mindre...
Alla som fortfarande håller fast vid att dom har rätt kan läsa lite på utvecklarens hemsida http://www.bistudio.com/developers-blog/arma-2-the-name-tale_...

Synd de ger ut spelet med feltryck då.

Inaktiv

"Ajming" rofl :>

Medlem

bring more kannon mat till Arma 2
ska själv joina mig nånstans mellan kanon maten och veteranerna efter sommaren när ja förhoppningsvis fått ihop pengar till en ny burk om csn e snälla

Medlem

ESRB säger: Mild Sexual Themes.

Vart då? Mannen på videon?

Medlem
Skrivet av CZorg:

Att skriva spelets namn som ArmA 2 eller Armed Assault 2 är fel för spelet heter inte det. Det heter Arma, varken mer eller mindre...
Alla som fortfarande håller fast vid att dom har rätt kan läsa lite på utvecklarens hemsida http://www.bistudio.com/developers-blog/arma-2-the-name-tale_...

Om du faktiskt hade läst det du länkade hade du sett att det heter ArmA 2 och de vill att det ska kallas för ArmA 2.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

obra

Brukar inte vara nån stavningspolis, men den här gången måste jag bara säga nåt... Obra??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Heat:

"Ajming" rofl :>

Störde mig som fan på det ^^

1
Skriv svar